loading...
پرشين موزيك
sadagh بازدید : 1155 چهارشنبه 14 فروردین 1392 نظرات (0)

 

موتورهد

 

اطلاعات هنرمند

اهل کشور

انگلستان

سبک‌ها

هوی متال
موج نو هوی متال انگلیسی
اسپید متال
راک اند رول

مدت کار

۱۹۷۵تاکنون

ناشر(ها)

Sanctuary, SPV, Epic, GWR, Bronze

وب‌گاه

وب گاه اصلی گروه

اعضا

لمی
فیل کمپل
مایکی دی

موتورهد نام یک گروه راک و هوی متال انگلیسی است که در ۱۹۷۵ بوسیله نوازنده گیتار باس، خواننده و آهنگساز، یان لمی کیلمیستر، تشکیل شد. این گروه یکی از گروه های مشهور و تشکیل دهنده جنبش موسوم به موج نو هوی متال انگلیسی است.[۱] گروه سه نفره، پاور تریو، موتورهد یکی از موفقترین گروه‌های این جنبش است که برنده جوایز مختلفی بخاطر آثار موسیقی اش شده است.[۲]

اگرچه موتورهد بعنوان یک گروه ترش متال و اسپید متال شناخته شده است[۳] ولی لمی خواننده اصلی گروه هیچ گاه این عنوان را دوست نداشته و همیشه از موتورهد بعنوان یک گروه راک اند رول یاد می کند.[۴] اگرچه که موتورهد اولین گروه متالی است که در آثار خود انرژی و سرعت بیشتری را بکار گرفته و به نوعی می توان گفت آنها جزو اولین گروه های ترش/اسپید متال هستند.[۵]

در رتبه بندی ۱۰۰ گروه برتر راک در تلویزیون Vh۱ موتورهد مقام ۲۶ را دارد.[۶]

پیشینه

لمی در می ۱۹۷۵ از گروه هاوک وایند اخراج می شود، دلیل آن به گفته خود لمی استفاده از مواد مخدر بوده است. لمی در کانادا بخاطر استفاده از کوکائین بازداشت شد و ۵ روز را در زندان به سر برد و از این رو گروه اجرای زنده خود را از دست داد. پس از اخراج، لمی تصمیم گرفت تا گروه جدیدی را شکل دهد، اسم اولیه گروه بسترد به معنای حرامزاده بود اما به توصیه دیگران لمی تصمیم به تغییر نام گروه به موتورهد کرد و نام گروه از آن پس موتورهد بود. این نام الهام گرفته از آخرین آهنگی بود که لمی برای هاوک وایند ساخته بود.[۷]

در ۱۹۷۵ گروه با ترکیب اعضای این چنین یعنی لمی نوازنده گیتار باس و خواننده، پینک فریس و لری والیس نوازنده گیتار و لوکاس فاکس نوازنده درامز با عقد قردادی با شرکت United Artists شروع به اجرای آثار خود نمودند. در همین سال آنها در استودیویی در لندن اولین آلبوم خود را ضبط کردند، آلبومی که در ابتدا شرکت ناشر از قبول پخش آن سرباز زد (اگرچه این آلبوم با نام On Parole در ۱۹۸۰ منتشر شد).[۸]

ترکیب موتورهد تا به امروز تغییرات بسیاری را به خود دیده است اما ترکیب گروه سه نفره شامل لمی، کلارک، تیلور معروفترین و مشهورترین ترکیب گروه است.[۹]

آلبوم‌ها

سال انتشار

نام آلبوم

۱۹۷۵

On Parole

۱۹۷۷

Motörhead

۱۹۷۹

Overkill

۱۹۷۹

Bomber

۱۹۸۰

Ace of Spades

۱۹۸۲

Iron Fist

۱۹۸۳

Another Perfect Day

۱۹۸۶

Orgasmatron

۱۹۸۷

Rock 'n' Roll

۱۹۹۱

۱۹۱۶

۱۹۹۲

March ör Die

۱۹۹۳

Bastards

۱۹۹۵

Sacrifice

۱۹۹۶

Overnight Sensation

۱۹۹۸

Snake Bite Love

۲۰۰۰

We Are Motörhead

۲۰۰۲

Hammered

۲۰۰۴

Inferno

۲۰۰۶

Kiss of Death

۲۰۰۸

Motörizer

2010

مگادث

مگادث


 

اطلاعات هنرمند

اهل کشور

لس‌آنجلس،آمریکا

سبک‌ها

ترش متال
هوی متال
پراگرسیو متال
اسپید متال

مدت کار

۱۹۸۳ - ۲۰۰۲

۲۰۰۴ - تاکنون

ناشر(ها)

Combat Records
Capitol Records
Sanctuary Records
Roadrunner Records

وب‌گاه

http://www.megadeth.com

مگادث (به انگلیسی: Megadeth)‏، گروهِ چهار نفرهٔ ترش متالِآمریکایی، در سال ۱۹۸۳ توسط دیو ماستین (گیتار الکتریک و آواز)، زمانیکه او از گروه متالیکا خارج شد شکل گرفت. اگرچه مگادث در آغاز اصول کاری متالیکا را دنبال می‌کرد، اما آنها توانستند با تکیه بر افزایش مهارت‌های نوازندگی، کاهش تأثیرات پراگرسیو راک، سرعت بخشیدن به ریتم آهنگ و استفاده بیشتر از شعرهای پوچ‌گرایانه، خود را از دیگر گروه‌های این سبک مجزا کنند. بدین صورت مگادث در اواسط و اواخر دهه ۸۰ میلادی به یکی از گروه‌های پیشرو سبک ترش متال تبدیل شد. تمام آلبوم‌هایی که توسط این گروه منتشر شده، دست‌کم صدهزار نسخه فروش کرده‌است. گروه در سال ۲۰۰۲ به مدت دو سال فعالیتی نداشت، اما از سال ۲۰۰۴ دوباره کار خود را شروع کرد.تا به امروز مگادث ۱۳ آلبوم استودیویی منتشر کرده و آخرین آلبوم استودیویی آن‌ها با نام TH1RT3EN در نوامبر ۲۰۱۱ روانهٔ بازار شده‌است.مگادث توانسته بیش از ۳۰ میلیون از آلبومش را در دنیا به فروش برساند.

 

درباره

دیو ماستین خواننده و گیتار گروه در آلبوم صلح خوب میفروشه ولی کیه که بخره ؟ شخصیت سیاسی خود را به مردم و طرفداران خود نشان داده است که آن را تا آخرین آلبوم های خود نشان داده است از جمله آهنگ هایی که به جنگ و اسرائیل و... ربط دارند میتوان به Peace sells و Holy Wars و Symphony OfDestruction است . شخصیت ویک راتتل هد که سنبل مگادث است که عکس آن در تمام کاور های آلبوم های مگادث وجود دارد نشان دهنده شخصی سیاسی است که نه میشنود نه میبیند و نه میتواند حرفی گوید است که نوعی آزادی نداشتن بیان است.

افتخارات

مگادث 9 بار در جشنواره گرمی نامزد بهترین اجرا شده است که تنها 2 بار در آن جا حظور یافته است. چهارمین آلبوم مگادث به نام (باشد که به آرامی زنگ بزنید)یکی از بهترین آلبوم های سبک ترش متال یاد میشود که ریف های سرعتی و سولو های شاهکار مارتی فریدمن باعث این شاهکار شده است. پنجمین آلبوم مگادث به نام (شمارش هعکوس تا انقراض) یکی از پر فروش ترین آلبوم مگادث در طول تاریخ به شمار می آید.

اعضا

در طی چندین سال فعالیت مگادث، اعضا گروه تغییرات بسیاری کرده‌است و بیش از ۲۰ هنرمند در این گروه مشارکت داشته‌اند. به جز دیو ماستین رهبر مگادث، می‌توان به دیوید الفسن (گیتار بیس) به عنوان یکی دیگر از اعضا اصلی گروه اشاره کرد، هرچند که در سال ۲۰۰۲ به دلیل اختلاف با ماستین از گروه جدا شد. اما در فوریه ۲۰۱۰ دیو ماستین در طی مصاحبه‌ای خبر از بازگشت مجدد دیوید الفسن به گروه را داد.

فعلی

قبلی

گیتار الکتریک

  • گرگ هندویدت: (۱۹۸۳-۱۹۸۴)
  • کریس پالند: (۱۹۸۴-۱۹۸۷ و در آلبوم «The System Has Failed» در سال ۲۰۰۴)
  • مایک البرت: (۱۹۸۵)
  • جی رینالدز: (۱۹۸۷)
  • جف یانگ: (۱۹۸۷-۱۹۸۹)
  • مارتی فریدمن: (۱۹۹۰-۱۹۹۹)
  • ال پیترلی: (۲۰۰۰-۲۰۰۲)
  • گلن دراور: (۲۰۰۴-۲۰۰۸)

گیتار باس

  • مت کیسلشتان: (۱۹۸۳)
  • دِیو الفسن: (۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ - ۲۰۱۰ تاکنون)
  • جیمز مک‌دانو: (۲۰۰۴-۲۰۰۶)
  • جیمز لومنزو: (۲۰۰۶-۲۰۱۰)

درامز

  • ریچارد گیراد: (۱۹۸۳)
  • دیجون کروثرس: (۱۹۸۳-۱۹۸۴)
  • لی راش: (۱۹۸۴)
  • گر سموئلسن: (۱۹۸۴-۱۹۸۷)
  • چاک بلر: (۱۹۸۷-۱۹۸۸)
  • نیک منزا: (۱۹۸۹-۱۹۹۸، در سال ۲۰۰۴ به مدت کوتاهی بازگشت اما در اجرا یا ضبط هیچ آهنگی شرکت نداشت.)
  • جیمی دگروسو: (۱۹۹۸-۲۰۰۲)

ترانه‌شناسی

 

 

مرلین منسون(شیطان پرست مدرن)

بسم الله الرحمن الرحیم

به احتمال زیاد کسانی که قصد دارند راجع به شیطان پرستی و موسیقی متال و راک تحقیق کنند به شخصیتی به نام مرلین منسون برمیخورند.

شخصی که در مورد شخصیتش با اطمینان می توان گفت: او انسان صفت نیست…..!!!!!

شما را به مطالعه ادامه مطلب دعوت می کنم تا با این (……..) آشنا شوید

 

http://www.nasr19.ir/wp-content/uploads/2011/09/tklgzmt8wemki85sz5sx.jpg

برایان هاگ وارنر نام اصلی فردی است که امروزه به مرلین منسون یا به اختصار MM شهرت یافته است.

وی که اکنون علاوه بر هواداران چندین هزار نفری در اقصی نقاط جهان به عنوان شیطان بزرگ شناخته و مورد پرستش قرار می گیرد مانند سایر افراد ی که از چهره های شاخص شیطان پرستی به حساب می آیند دوران کودکی توام با سختی های فراوان مانند فقر و تنگ دستی را سپری کرده است.

برایا وارنر تاکنون توانسته است نقش یک منجی را برای شیطان پرستان ایفا کند و این افراد را از بن بست عزلت خارج کرده و مجددا به عرصه فعالیت های اجتماعی وارد سازد.

مرلین منسون نیز مانند سایر چهره های شناخته شده شیطانیسم چندین مرحله در طول عمرش یعنی ۳۸ سال گذشته برای مدت چند ماه یا چند هفته از نظر ها دور شده و پس از طی زمان مورد نظر با ارائه یک کنسرت بزرگ و یا در چهره ای جدید و البته سخیف تر از گذشته ظاهر می شود. لازم به ذکر است که شیطان پرستان ادعا می کنند که در این مدت به ملاقات شیطان و یا شیاطین می روندد و دستوراتی را دریافت می کنند.

گفتنی است که طبق اطلاعات موجود زمانی که این افراد غیب می شوند جلساتی را با برخی مقامات بلند پایه امنیتی امریکا و رژیم صهیونیستی برگزار می کنند و خواسته هایشان را مبنی بر حمایت های مالی , حقوقی و … بیان و از حمایت ایشان برخوردار می شوند.

 

موسیقی متال دارای زیر مجموعه های زیادی است که برخی از آنان جز مهمترین گروههای شیطان پرست محسوب مشوند مانند هوی متال و بلک متال و….Black Metal

بلک متال در نروژ از زمانی پدید آمد که نئو وایکینگ های نروژ در جستجوی راه و وسیله ای برای نابود کردن مسیحیت در نروژ و بعد در تمام دنیا بودند و در این راه انسانهای بسیاری را کشتند و کلیساهای زیادی را آتش زدند و بلک متال را تا نهایت نواختند تاشاید خدای تاریک ها باز گردد .موسیقی که سخن از دنیای تاریک سرد و بیروح را بیان میکند سبکی مملو از خوشونت مرگ و کشتار.

 

معرفی مرلین منسون :

برایان هیو وارنر (Brian Hugh Warner) متولد ۵ ژانویه ۱۹۶۹ در کانتون، اوهایو، که بیشتر با نام مرلین منسون شناخته می‌شود خواننده و هنرمند آمریکایی است. عمدهٔ شهرت او به خاطر تصویر نامتعارف و شخصیت نمایشی او به عنوان رهبر و خوانندهٔ گروه موسیقی‌ای با نام مرلین منسون است. این نام ترکیبی از نام‌های مرلین مانرو و چارلز منسون است که در دو سر طیف محبوبیت و نفرت آمریکایی‌ها قرار دارند.

چارلز منسون یه قاتل زنجیره ای دهه شصت امریکا بود (بعضی جاها چارلز منسون اینطور معرفی شده: یک کشیش ناراضی فرقه‌گرایی مسیحی) مرلین مانرو هم یه بازیگر زن بوده که از چهره زیبایی برخوردار بوده و به فساد و ایفای نقش در فیلمهای غیر اخلاقی مشهور بوده. او یکی از مشهورترین ستارگان سینما، نماد جذابیت جنسی و ستاره پاپ در قرن بیستم است. زندگی او روی پرده ، یک زندگی رویایی بود که سینما ساخته بود، اما در دنیای واقعی مشکلات و تفاوتهایی داشت که مردم از مرلین مانروی محبوبشان انتظار نداشتند. شخصیت و انتظاراتی که سینما ساخت فراتر از توانایی‌ها و گاهی متفاوت با خواسته‌های او بود. وی در جایی گفته است: “من یک زن بازنده ام . مردها، زیادی از من انتظار دارند ؛ به خاطر تصویری که از من ساخته شده و خودم هم در ساخت آن کمک کرده ام ؛ من سمبلی از تنها چیزی هستم که مردان از آن استقبال می‌کنند.


گروه موسیقی به نام خود مرلین منسون :

مرلین منسون نام یک گروه آلترنتیو متال آمریکایی‌ست که در لوس آنجلس کالیفرنیا مستقر است. موسیقی گروه گسترهٔ وسیعی از سبک‌ها، از

گلم راک و هارد راک تا اینداستریال متال و شاک راک را شامل می‌شود. اعضای مرلین منسون عقیده‌ای به پیروی از استانداردها و قوانین جاری دنیای موسیقی ندارند که این موضوع در ترانه‌ها و طرح جلد آثار گروه مشهود است.آثار گروه تاکنون با استقبال گستردهٔ مخاطبان روبرو شده به طوری که تا به امروز چهار آلبوم از آثار آن‌ها در هنگام انتشار در صدر ده اثر پرفروش آمریکا قرار گرفته است.

 

این گروه موسیقی در سال ۱۹۸۹ توسط خود مرلین منسون (خواننده) و اسکات پوتسکی (گیتاریست) در فلوریدا بنیان گذاشته شد. گروه درپی انتشار اولین آلبوم‌شان در سال ۱۹۹۴ خیلی زود و به دلیل سبک خاص گریم و لباس اعضا، متن ترانه‌ها و اجراهای نمایشی در کنسرت‌ها و ویدئوهای‌شان مشهور شدند. اعضای گروه مرلین منسون همواره در حال تغییرند به طوری که اعضای گروه در هر آلبوم، از آلبوم قبلی متفاوتند.


شخصیت مرلین منسون :

مرلین منسون شیطان پرست و همجنس بازه، در اجراهاش گاهی ادای حیوانات رو در میاره و بدترین کارهای ممکن رو گاهی وقتا انجام میده. تا حالا چندین عمل جراحی داشته برای اینکه یه سری کارهایی رو بتونه انجام بده (متاسفانه کارهاش اونقدر زشته که نمیتونم اینجا راجبش بگم) از نظر دانشگاهی و آکادمیک هم مدرک بالایی داره (البته اینو شنیدم).

قسمت کوتاهی از نویسندگی فیلم ماتریکس و تخیلات انیمیشنی این فیلم رو مرلین منسون نوشته.

 

 

یکی از اشعارش به نام (The Reflecting God)خدای منعکس شده که خیلی هم معروفه چنین جملاتی رو بکار میبره:

I went to god just to see, and I was looking at me

saw heaven and hell were lies

when I’m god everybody dies

من رفتم پیش خدا تا ببینمش، و دیدم داشتم به خودم نگاه میکردم

دیدم بهشت و جهنم دروغ بوده

وقتی من خدا باشم همه میمیرند

جالبه بدونید در یکی از مصاحبه هاش خودش رو حتی خدا میدونست و میگفت من خود خدام!!

همچنین مرلین در اشعارش (نه همه اشعار…در بعضی هاش) به خدا فحش میده و حتی خودش رو قادر مطلق میدونه.

نکته قابل توجه اینه که تو بعضی از سایتها و وبلاگها دیدم که بعضیا شدیدا ازش دفاع میکنن، اونم یه دفاع جانانه و میگن مرلین منسون یکی از بزرگترین و اصلی ترین منتقدان امریکاست و همیشه سعی داره تا به هر طریقی شده مقامات امریکایی و وابستگان به اونهارو رسوا کنه

به نظر شما ممکنه این حرف درست باشه؟

به نظر من حتی اگه فرض کنیم این آقا منتقد امریکا و سیاست هاش باشه، مگه همین کفایت میکنه و دلیل بر خوب بودنشه؟؟؟ مگه اصلا بحث سر امریکاست؟؟ مرلین اصلا خدا رو قبول نداره که این مهمه…حالا میخواد حامی امریکا باشه یا بر ضدش

 

از دوستان عزیز تقاضا دارم که مطالب تکمیلی خودتون رو ارسال کنید تا هم بنده و هم بقیه عزیزان بتونیم ازش استفاده کنیم…با تشکر از بزرگواری شما.

 

مرلین منسون : دجال ساختگی آمریکا

استفاده از موسیقی وبه تبع آن ظهور خوانندگان جدید همانند شیاطین نو، ظرفیت های جدیدی را در اختیار شیطان پرستان قرارداد.

پس از انجام اقدامات جسورانه گروه منسون در انتخاب رنگ بندی صحنه ، نو اجرا، گستاخی دراستفاده از الفاظ رکیک وترویج فحشا در آثار شان منسون به ستاره مبتذل ، اما پر مخاطب رسانه های آمریکاریی بدل شد. ناگفته نماند که حضور معنادار روزنامه های آمریکایی در چهره سازی این عنصر نا مطلوب فرهنگی نیز بی تاثیر نبوده است.

او در سال ۱۹۹۷ به یکی از خبر سازترین چهره های جهان بدل شدو محصول این فعالیت ها شهرت وثروت بسیار زیادی است که حداقل ۵ نسل بعد ار این خواننده متالیکا را بیمه کرده است  وبسیاری از آگاهان ، نامبرده را از سوپرمیلیونرها یا بهتر بگوییم میلیاردرهای جهان می شناسند که به کم تسلط بر احساسات جوان دورمانده از معنویت وبه مدد کارهای شنیع تونسته است ثروت کلانی را جذب حسابهای بانکی اش نماید.

خبر تکان دهنده ای ازپاره کردن انجیل در اجرای کنسرت زنده منسون وپرتاب آن سوی جمعیت در سراسر جهان منتشر شد. منسون را پاره کرد وخطاب به جمعیت با صدای سنگین وخشکیده فریاد زد: «این است خدای شما»

 

باز خبری میرسد وبه سرعت در تمامی سایت های خبر پخش می شود که او در هنگام برگزاری یکی دیگر از کنسرت هایش ، مدفوع را برروی صحنه اجرا بلعیده وسپس مست ولایعقل به نعره کشیدن های مداوم ادامه داده است.

این اخبار علیرغم زشتی خیره کننده اش ، به سرعت در جهان گسترش می یابد . طبیعی است که در جامعه ویران آمریکایی ، انجام چنین اقداماتی صرفاً تندرویی های کودکانه یک جوان آمریکایی است که حتی تا ۳۷ سالگی نیز در وجودش مانده است.

منسون در بسیاری از کشورهاتوانسته است گروه های مختلفی از جوانان را تحت تاثیر فضای عمومی رایج در امریکا مبنی بر داشتن حلقه های هوادار برای خوانندگان مطرح نظیر مایکل جکسون و… را ایجاد نماید.

تغذیه این گروه با ترتیب دادن دکورهای ویژه ساخت کلیپ های پرهزینه وفوق فنی و… وبه مدد انجام امورات خلاف اخلاق امکان پذیر می شود. ارائه آثار متناوب وبودن وقفه های طولانی از دیگر عواملی است که کمک می کند این خواننده منالیکای با راک آمیخته، همواره گروه های کوچک وبزرگ از هواداران را به خود اختصاص دهد.

تمام افرادی که با این شیطان مدرن برخورد داشته اند ، چنانچه مورد سوال قرار بگیرند ، اولین موردی را که از منسون نقل خواهند کرد، نوع موردی را که از منسون وصورت ونحوه لباس پوشیدن ، راه رفتن وحتی وسایل نقلیه مورد استفاده او خواهد بود.

اگرچه این شیطان ساخته شده توسط نظام سلطه واستحاله فرهنگی آمریکا، فلسفه بافی هایی را نیز در خصوص ظاهر نامتعارفش ارائه کرده است، مانند اینکه می خواهد «با انجام چنین چهره آرایی ها، باطنا انسان ها را به تصویر بکشد»و…؛ اما انچه حقیقی به نظر می رسد وجود بسیاری از بیماریهای روحی وروانی است که درون وی به وجود آمده واین گونه راه به جهان خارج گشوده است.

چشم چپ منسون اولین نمادی است که از آن به عنوان Marilyn Manson Look یاد می شود. این چشم با لنز پررنگ وروشناز چشم دیگر وی که معمولاً با رنگ سیاه پوشانده می شود ، متمایز شده است . این ویژگی منسون ، با ویژگی تک چشم بودن دجال مطابقت دارد .

دجال ، دارای مرکبی است که از هر تارموی مرکب او آوای موسیقی حرامی بلند است که هر کدام گروهی از مردم جهان را گمراه کرده و تباهی می کشاند.

 

و حالا در این جا چند نمونه از نقاشی های معروف این شیطان پرست را میبینید:


 

- پیش نقد:
دوباره سلام ... من تورو می خوام!!!!  میگما ... کلی واسه خودم فعال شدم ... تالار گفتمان را انداختم ... تازه خودمم عضو سایتم شدم!!!!! دیگه چکار میشه کرد ... من عضو نشم کی بشه!!! بعد دیگه اینکه به همین زودی تصمیم گرفت نقدو بنویسم که حسش نره ... 1 2 روزه حس نقد هس ... !!! با توجه به نزدیک شدن به 1مهر شاید باز کمتر تو صحنه باشم ... ولی خداکنه باشم ... من اگه نباشم ..من اگه نباشم ( رجوع شود به ترانه ی کامران هومن!) خب با همین مقدمه که سعی داشتیم به حجم مطلب اضافه کنیم میریم سراغ بحث اصلیمون که نقد باشه!!

........................................................
..........................................


 - مقدمه یا همون پیشگفتار که با کلاس بشه:
کرن ... با این کلمه یاد چی افتادین ؟ پاپ؟ پاپ کرن؟!!! کلا همیشه وقتی اسمشون میاد ذهنم میره رو پاپ و پاپ کرن!! نمی دونم چرا!!! همونطور که تو اخبار قول دادیم و نمی تونیم زیره قولمون بزنیم. نقد و بررسی آهنگ و کلیپ فوق العاده از korn به نام Al.one I break ...!  سوپرایز ... ویدیو همراه با زیرنویس فارسیست!!! یعنی کلی حال میده میدونی الان داره چی میگه!!! یعنی کلی باهال!!! خب اینم بگم کرن اصولا تو بیس مشهوره ... یعنی آهنگاش خوراک رینگ تون موبایل هستن ... این آهنگ از آلبوم 2002 کرن انتخاب شده ... که HIV با خوندن منحصربه فردش اونو فوق العاده کرده ...... ولی از همه چیش جز بیسش نمی شه  گذشت .. Fieldy And Dog که نوازنده ی بیس هس  خیلی خیلی خیلی خیلی خوب ظاهر شده تو این آهنگ ... واقعا حال میده کلا!!! در ضمن این اسمایی که گفتم لقبه ... اسمایه اصلیشونو تو نقد می دم که نقدو پیچیده کنم!!! خبرها حاکی از این است که آلبوم korn III که حدود یه ماه پیش ریلیز شد شر وری بیش نبوده ... یعنی ریمیکس چن آهنگ بوده ... پس نگیرین ... من گرفتم ولی شما نگیرین!!!! یکم هم اطلاعات بدم در مورد گروه:

1-گروه آمریکایی هس که سال 1992 شرو به فعالیت کردن هنوزم فعالیت می کنن

2-سبکی که توش فعالیت می کنن اول funk  و حالا nu متال هس

3-از 5 تا جوون برومند تشکیل شده (این ترک!) ...! که روی هم 12 تا آلبوم رسمی دادن

4-گفتم 5 تا جوون ولی گیتاریست این گروه ... برایان ... 2004 ازشون جدا میشه ... دیگه هم واسش جیگزین نمیارن

خب با این تفاسیر و مقدمه و پیشگفتار و اینا میرم سراغ بررسی جز به جز قسمتهای آهنگ و تحلیل  اونا ...! stay whit us ::D:D

........................................................
..........................................

  - نیم نگاهیبه آهنگ و کلیپ :
نقد مختصر و کوچولو و سریع از آهنگ و مشخصاتش ( نقدک!)

......

         -مشخصات آهنگ  AloNe I BrEaK:
گروه کرن تونسته آهنگ alone i break رو در 4:20 دقیقه تو این قسمت ها پیاده کنه:
ورس 1 ... کروس ... ورس 2 ... کروس ... پل ... کروس (2)
این آهنگ در سبک nu-metal مثل بقیه ی آهنگهای آلبوم Untouchables که بازم مثله آهنگ قبلی که نقد کردم احساسی آمیخته با درد و رنج ... کلا به نظر این خیلی قشنگتر از قبلیه ... البته قبلی هم جای خودشو داره ... ولی این جز تاپ 10 کرن به حساب میاد .... تازه تو ویدیوشم خودشون هستن ... بهتر از اون زیرنویس داره ... پس خیلی هم بهتر از اونه! البته من نمی خوام جانب دارانه نقد کنم ... من بی طرفم ... ولی این!!!!

.....

         -ژانر شناسی:
این آهنگ در ژانر اجتماعی  خونده شده ... و کرن سعی کرده تمام مسائل رو پشت پرده بذاره و از خواستش حرفشو نزنه ... و تقریبا یه حالت خوددرگیری داره!!! ,nu metal  هم سبکیه که واسه خوندن این آهنگ در نظر گرفتن ... تمام چیزی که می دونستمو گفتم دیگه!!! در هر حال همونطور که قبلا هم جار زدم تشخیص ژانر متال بین اجتماعی و سیاسی خیلی سخته ... چون جملاتشون رو پشت حاله ای از ابهام میگن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و تناه کسی که عمق وجود خوانندشو می فهمه متوجه میشه ... من که پشمم تو این کار!!!

.....

         -کلیپشناسی:
کلیپ این آهنگ در سال 2003 توسط sean pack فیلمبرداری شده و تو همون سال از شبکه های مختلف مثل rebel 4fun viva و شبکه های پولی مولی که ما نمی تونیم ببینیم مثله sky rock sky metal  و اینا پخش شده ... برای این کلیپ زیاد خرج نشده و کلا تو یه خونست که کارای روزانشونو انجام میدن:دی !! همونطور که 5 6 بار گفتم زیر نویس فارسی داره و از آقای پویان بخاطر ترجمه و زیرنویس کردن این آهنگ تشکر می کنم! من که نمی شناسمش ولی خدا خیرش بده ...

........................................................
..........................................

 - ورس اول:
ورس اول این آهنگ از 10 مصراع تشکیل شده و و مدت زمان 46 ثانیه رو بخودش اختصاص میده یعنی از ثانیه 5 تا 51

 

Pick me up
بلندم کن
Been bleeding too long
مدت زیادیست که مجروحم
Right here, right now
درست همینجا... همین حالا
I'll stop it somehow
هر طور شده متوقفش می کنم

I will make it go away
مجبور به رفتنش می کنم
Can't be here no more
بیشتر از این نمی تونه اینجا بمونه
Seems this is the only way
به نظرم این تنها راه هست
I will soon be gone
من بزودی نخواهم بود!
These feelings will be gone
این احساسات نخواهند بود!
These feelings will be gone
این احساسات نخواهند بود!



.....

         -
نقد , بررسی و تحلیل ورس اول آهنگ بر اساس سبک و استایل:
HIV
تو این ورس و حتی ورس بعد ( یعنی ورس بعد هم همینجوریست ... آخ جون جک!) 4 مصراع اول که جملات کوتاه هستن رو با صدای آروم و کشیده میگه ... مثله وقتی که می خوای به یکی بگی ببیــــن!! هموجوری ... صدا و استایلش کاملا هماهنگ با آهنگه و حتی تو مصراع 3 و 4 که با صدای گیتار همراه میشه به اوج خودش می رسه .... تو این 4 مصراع سعی داشته که یه حالت نجوا گونه ( همون دعا ... نوحه ... اینا ... خودتون استادین دیگه!!!) داشته باشه و من و شما رو سعی کنه ببره تو عمق آهنگ ... یعنی یه شروع خوب...!
در همین حالت 6 مصراع بعدی شروع میشه ... با اینکه صدای گیتار ضعیف میشه ( قطع نمی شه!) لحن خوندن تغییر می کنه ... مصراع 5 و 7رو با سبک و استایل تند و سریع می خونه و مصراع 6 و 8 رو به حال کشیده و خشن ببیــــــــن میگه!!!! و سعی کرده این قسمت از ورس اول رو با یه حالت افسرده خشن و اینا بخونه!! نمی تونم توصیف کنم ... باید گوش کنین!
با تغییر جزئی موزیک و آهنگ (اضافه شدن 2 گیتار ) حال هوا عوض میشه و 2 جمله ی آخر روی بیت میان که جفتشون یکی هستن ... البته لحن خوندن اولی مثله مصراع های 6 8 هست که با مصراع 8 مثله همن  ... به حالتی که نمی فهمی گیتار اضافه شده!! ولی لحن دومی کمی خشن تر و بم تر و درونی تر هست!! و با بکار بردن جمله ی تکراری جدا از تایید خواسته کم کم شما رو وارد فضای کروس کنه!به پایان رسید دفتر حکایت همچنان باقیست!!!!!

.....

        -
نقد , بررسی و تحلیل ورس اول آهنگ بر اساس محتوا و درون مایه (ادبیاتو!!):
خب بی مقدمه میریم سراغ محتوا و پیام ورس اول و حالات و احساسات مطابق طرز بیان!!! در ابتدا نجوای بلندم کن میاد ... که با طرز استایل همانند در خواست کمک هست و در بیت بعد دلیل اینکه باید کمکش کنی و بلندش کنی رو میگه ... مدت زیادیست که مجروحم ... خب اینجا پیام اینو داره که بنی آدم اعضای یکدیگرند که از آفرینش ز یک گوهرن!!!!!! شما باید به آدم مجروح کمک کنین!! خب ... باید یه چیزی مجروحش کرده باشه ... اونم احساسات پوچ و واهی ( امروز کتاب ادبیات خوندم!!!) هست که خود میگه من باید همینجا همین حالا این احساسات رو متوقف کنم ... دوستمون روحش آسیب دیده ... پیشنهاد میشه بره پیش روان شناس!
تو مصراع بعدی با حالت کوبنده و محکم که هاکی ((حاکی) بابا ادبیات!) از ارادشه میگه ... مجبور به رفتنش می کنم ... یعنی این اراده رو تو خودم می بینم که بتونم این احساسات متوقف و آسیب روحیمو ترمیم کنم و کاری می کنم که این احساسات از وجودم بره! و واسه خودش فقط همین یه راه رو می بینه  ... که ... خودکشی کنه ...!!!!!!؟!؟؟!!؟؟!؟ می دونم هممون رفتی هستیم ولی کجا اینچنین شتابان؟!؟!؟!؟!میگه من بزودی نخواهم بود که یعنی من اگه نباشم کی واسه همیشه احساسات داره کی مجروح میشه؟!؟!؟!! یعنی اگه خودشو بکشه این احساسات هم دیگه دست از سرش بر میدارن ... که این حالت می تونه عذاب وجدان باشه ... عذابی که هرروز داره می کشه و یادش نمی ره!!! و این احساسات نخواهند بود ...!

.....

        -
نقد , بررسی و تحلیل  بر اساس موزیک با بیت خودمون از اول تا اول کروس:
خب ... طبق روال معمول آهنگهای کرن ... بیس... با بیس آهنگو شرو می کنن و همون بیس درون مایه آهنگ در ورس اول می شه که با صدای درام فوق العاده و متنوع و گیتار احساسی و لایت همراهه صدای گیتار در این آهنگ جز در مراع 3 و 4 و 8 و 9 محو گونست ولی هست!! بیت چنج های این آهنگ هم بسیار زیباست ... بیشتر با لحن هست و چنجشون همراه با اضافه شدن گیتار (3 و4 و8 و9) یا کم شدن گیتار (بقیه !) همراهه ... در آخر ورس اول و برای شروع ورس دوم ... برای تغییر بیت و سبک و استایل خواننده از درام پشت سرهم استفاده شده  ( طبق معمول خیلی از آهنگا!) دیگه اینجا بیشتر از این مزاحمتون نمی شیم ... میریم سراغ بقیه ی اجزا...!

........................................................
..........................................


-
کروس:
کروس این آهنگ از نوع طولانی هست که در این آهنگ 4 بار در سه قسمت مجزا تکرار شده و این کروس که بهش می گیم کروس 1 از ثانیه ی 53 تا 1:18 اجرا شده و از 8 مصراع تشکیل شده



Now I see the times they change
الان که می بینم اونا روزگار رو تغییر می دن
Leaving doesn't seem so strange
ترک کردن خیلی عجیب به نظر نمیاد
I am hoping I can find
امدوارم بتونم  پیدا کنم
Where to leave my hurt behind
جایی که قلبمو توش بتونم ترک کنم
All the shit I seem to take
به نظر می رسد همه ی این کثافتها رو دارم قبول می کنم
All alone I seem to break
به نظر میرسه در تنهایی شکسته می شم
I have lived the best I can
من به بهترین شگل که می تونستم زندگی کردم
Does this make me not a man
این از من یه مرد ( انسان ) نمی سازه؟!



.....

        -
نقد و بررسی کروس از لحاظ اجرا:
اجرای این کروس روی یک بیت سرعتی تر انجام شده ... پس باید خودشم سرعتی باشه و هست ... و HIV  یه ضرب می خونه جز مصراع آخر که آخرشو با صدای کشیده  می خونه که واسه تغییر بیت و لحن انجام میده تا بتونه اینا رو به ورس 2 که دوباره ریتم آهنگ آروم میشه بچسبونه!

.....

       -
نقد و بررسی کروس از لحاظ محتوا:
در این کروس داره دلایلی میاره که خودکشیش رو توجیه کنه ... اون اول در مورد روزگار و جنگ و این حرفا سیاسی صحبت می کنه و میگه اونا اصلا بقیه واسشون مهم نیستن که زنده باشن یا نباشن ... پس اگه منم اینجا رو ترک کنم زیاد واسه کسی عجیب نیس که چرا اینکارو کردم ... در بیت بعدی داره در مورد خاطراتش تو این جهان میگه ... و می خواد جایی رو پیدا کنه که بتونه همه ی خاطرات یا احساسات بد و وقیحش رو اونجا خالی کنه که وقتی میمیره از دستشون راحت باشه! ........ در 4 بیت بعدی از خودش و احساسات خوبش و دلرحم بودنش میگه ... میگه اگه زنده باشم و فریاد نزنم یعنی دارم کثافت کاری های سیاسی ( به جنگ بر میگردد!) رو قبول می کنم ولی بدونین من تو خلوت خودم دارم از درد و رنج اونا کشته میشم!!! یه همچین چیزی!!! و بعد میگه ... من به بهترین شکل که می تونستم زندگی کردم ... و این از من یک انسان نمی سازه استعاره از کارهای خوب داره و اعتقادش به خدا و اون دنیا ...!

.....

         -
نقد و بررسی کروس از لحاظ بیت از اول کروس تا اول ورس دوم:

در کروس بیت حالت لیپ گونه دارد که از دای درام ... وکال ... گیتار ... بیس ... اون گیتار ...! تشکیل شده ... واسه اینکه آهنگ حالت احساسی و غم گونه پیدا کنه یکی از گیتاریستها احساسی می نوازد!! و گیتاریست دیگه هماهنگ با وکال ... بیس هم همچنان به همون رواله ولی صداش بیشتر در میاد!!

........................................................
..........................................


-
ورس دوم:
ورس دوم این آهنگ با خاتمه یافتن کروس بلافاصله شرو شده و تا 2:05 ادامه دارد و همانند ورس اول از 10مصراع بهرمند است



Shut me off
نفسم رو قطع کن
I'm ready, heart stops
من آمادم ... قلبم می ایستد
I stand alone
تنها واستادم
Can't be on my own
 
نمی توانم تاب بیاورم!

I will make it go away
مجبور به رفتنش می کنم
Can't be here no more
بیشتر از این نمی تونه اینجا بمونه
Seems this is the only way
به نظرم این تنها راه هست
I will soon be gone
من بزودی نخواهم بود!
These feelings will be gone
این احساسات نخواهند بود!
These feelings will be gone
این احساسات نخواهند بود!



.....

        -
نقد و بررسی  و تحلیل ورس دوم از لحاظ اجرا:
این ورس دقیقا کپی ورس اول هست و مثله همون کاملا هماهنگ با آهنگ و ریتم و محتوا! پس از توضیح بیجا خودداری می کنم!

.....

       -
نقد و بررسی ورس دوم از نظر محتوا:
ورس دوم 10 مصراع داره ... مثله قبلی 4 به 6 و 6 مراع آخرشون یکیه!!! پس اینجا ما 4 تا مصراع اول که حال نجوا گونه داشتو از لحاظ محتوا می بریم زیر تیغ انقاد!! اینجا دیگه داره خودکشی میکنه!!! نفسمو قطغ کن ... و اعلام آمادگی می کنه برای مرگ ... و قلبش از کار می افته !!! له ... دوستمون تنهای تنها مرد!!! خدا بیامرزه!! البته به گقته ی خودش به خاطر این احساسات نمی تونسته دوام بیاره واس همین خودشو کشت ... این قسمتها همیشه حالت تجسمی داشته و سعی میکنن تو این حالت از حالت ابهام استفاده نکنن و من بشینم همونا رو اینجا بنویسم!! چون معنیش مشخصه!! پس اگه این قسمتو خوندی خیلی بیکار بودی!!

.....

      -
نقد و بررسی ورس دوم از لحاظ بیت تا اول کروس:
بیت دقیقا بهمون شکل قبلی که واستون توضیح دادم اجرا شده ... بدون هیچ کمو کاستی!

........................................................
..........................................

- کروس دوم:

این کروس همانند کروس اول یکبار تکرار شده و  از 2:06 تا 2:30 رو به خودش اختصاص داده و از لحاظ سبک .. محتوا و موزیک تفاوتی نداره

 

Now I see the times they change
الان که می بینم اونا روزگار رو تغییر می دن
Leaving doesn't seem so strange
ترک کردن خیلی عجیب به نظر نمیاد
I am hoping I can find
امدوارم بتونم  پیدا کنم
Where to leave my hurt behind
جایی که قلبمو توش بتونم ترک کنم
All the shit I seem to take
به نظر می رسد همه ی این کثافتها رو دارم قبول می کنم
All alone I seem to break
به نظر میرسه در تنهایی شکسته می شم
I have lived the best I can
من به بهترین شگل که می تونستم زندگی کردم
Does this make me not a man
این از من یه مرد ( انسان ) نمی سازه؟!

 

........................................................
..........................................

 - پل :
پل این آهنگ مه قشنگترین قسمت این آهنگ هست از 2:42 تا 3:22 که طولانی ترین قسمت آهنگ نیز می باشد و حالت و فضایی استثنایی دارد!



Am I going to leave this place?
آیا خواهان ترک این مکان هستم؟
What is it I'm running from?
من از چه چیزی فرار می کنم؟
Is there nothing more to come?
چیز دیگری نیست که بیاید؟
(Am I gonna leave this place?)
آیا خواهان ترک این مکانم؟

Is it always black in space?
آیا فضا همیشه به این سیاهی هس؟
Am I going to take its place?
آیا من می خوام اونو تخسیر کنم؟
Am I going to win this race?
آیا خواهان ترک این مسابقه ام؟
(Am I going to leave this race?)
آیا خواهان ترک این مسابقه ام؟

I guess God's up in this place?
فک می کنم خدا بالای این مکان لست؟
What is it that I've become?

من به چی تبدیل شدم؟

s there something more to come

آیا چیز دیگری هست که بیاید؟
More to come
چیز بیشنری که بیاید؟!؟!



.....

      -
نقد و بررسی پل بر اساس سبک و استایل:
سبک و استایل این قسمت از آهنگ فضا رو فوق العاده احساسی می کنه و شما رو جذب خودش می کنه ... این قسمت با حالت دعا گونه و همراه با افکتش شما رو از صدای زنده ی قبلی جدا می کنه و حالت روح و مرگ رو واستون تداعی می کنه!
با هر 3 مصراع زیر صدایی از تکرار یکی از مصراع ها یا بخشی از اونا میاد که خیلی جالبه توجه ... افکت زیبایی که داره اونو با بیت خیلی هماهنگ می کنه ... بطوریکه فک می کنین وکال جزو جدا نشدنی از بیت هست!

.....

      -
نقد و بررسی پل بر اساس محتوا:
این قسمت پل بیشتر حالت روانپریشی داره ...! یارو دیوونس هی از خودش سوال می کنه ... سوال می کنه ... که قراره چی بشه اگه بخوام من بمیرم ... خود درگیری داره بکل!!! یه بار میگه می کشم خودمو برم پیش خدا ... یه بار میگه آیا بالای اینجا خداست؟!؟!!؟ کلا نمی دونیم به کودوم سازش برقصیم جمیعا!! سوالاتی که می پرسه درباره ی ترک مکان هس ... میپرسه اینجا رو ترک کنم یا نه ... من از چی فراری هستم که بخوام ترک کنم؟ اگه از احساساتمه آیا اگه بمیرم بازم میاد سراغم؟!؟!؟ این سوالا رو که میکنه ذهن شنونده رو هم به جنجال می ندازه ... در قسمت دوم پل در مورد دنیای سیاه دورو برش حرف می زنه ... میگه همیشه دنیا اینجوزی می مونه یانه ؟! یا اینکه من خودم می تونم اونو تغییر بدم؟ و آیا می خوام از دنیا ببازم و اینجا رو ترک کنم؟! ... و در قسمت آخر در مورد حقیقت وجود خدا می پرسه ... سعی داره بگه من بی اثبات نباید بپذیرم ... و اگه بمیرم ... آیا سراغم میاد احساسات یا نه؟! این قسمت یکی از هنرهای شاعرانس که با سوال کردن از خودش ذهن شنونده یا خواننده رو هم رو اون سوالها می برهو در آخر جوابی براشون در نظر نمی گیره ...

.....

      -
نقد و بررسی پل از لحاظ بیت:
خب بالاخره یه تغییر بیت حسابی رو داریم ... چه عجب ... دستو دلشون به آهنگ ساختن رفت!! در ابتدا و بلافاصله بعد از تموم شدن کروس ... شاهد این هستیم که گیتاری که گفتم تو کروس احساسایه ( یادتونه؟!) اون صداش در میاد ... و یکی از شاخصه های آهنگ میشه! همچنین گیتار دیگه با صدای آروم ولی خشن در ابتدای لیپ خودنمایی می کنه! و صدای درام نیز همراه با گیتار عجین ( عجینو حال کنین!!! بعد بگین من کلمه یاد ندارم!) شده و یه قطعه ی احساسی رو به نمایش می زاره ... این قطعه با به کار بردن وکال با افکت مخصوص آهنگو فوق العاده می کنه و با بیت بسیار عجین می باشد!!!! حس خوبی داره کلا ...! بعد از ور تو کام اول بیت با بیس شروع به تغییر و آماده سازی برای صدای بیت تکراری کروس می کنه ... کمی از حالت ملایم قبلی و حالت فست بعدی رو به خودش میگیره و همزمان با مر تو کام بعدی تغییر می کنه!

........................................................
..........................................


  -
کروس سوم (2X ) :
کروس سوم که این بار در انتهای آهنگ پخش می شود دو بار تکرار شده و با پایان آن نیز آهنگ قطع میشود و از 3:24 تا 4:12 دقیقه از آهنگ رو به خود اختصاص داده و تفوتی با کروسهای قبلی نداره ... پس بفرمایید به کروس 1 مراجعه کنین اگه می خواین دو باره بخونین چون من حوصله ی کپی پست  ندارم!

 

Now I see the times they change
الان که می بینم اونا روزگار رو تغییر می دن
Leaving doesn't seem so strange
ترک کردن خیلی عجیب به نظر نمیاد
I am hoping I can find
امدوارم بتونم  پیدا کنم
Where to leave my hurt behind
جایی که قلبمو توش بتونم ترک کنم
All the shit I seem to take
به نظر می رسد همه ی این کثافتها رو دارم قبول می کنم
All alone I seem to break
به نظر میرسه در تنهایی شکسته می شم
I have lived the best I can
من به بهترین شگل که می تونستم زندگی کردم
Does this make me not a man
این از من یه مرد ( انسان ) نمی سازه؟!

 

Now I see the times they change
الان که می بینم اونا روزگار رو تغییر می دن
Leaving doesn't seem so strange
ترک کردن خیلی عجیب به نظر نمیاد
I am hoping I can find
امدوارم بتونم  پیدا کنم
Where to leave my hurt behind
جایی که قلبمو توش بتونم ترک کنم
All the shit I seem to take
به نظر می رسد همه ی این کثافتها رو دارم قبول می کنم
All alone I seem to break
به نظر میرسه در تنهایی شکسته می شم
I have lived the best I can
من به بهترین شگل که می تونستم زندگی کردم
Does this make me not a man
این از من یه مرد ( انسان ) نمی سازه؟!

 

........................................................
..........................................

  - نقد و بررسی کلی کلیپ:
این کلیپ که بازم میگم زیر نویسه!!! زیاد تعریفی نداشت! در اون حالتهایی از روان پریشی دیده میشه!! و خود درگیری و با هم درگیری ... و اینا دیده میشه ... در این کلیپ باید عرض کنم که کلا این آقای روان پریش همه رو داره می کشه ... یکی رو تو وان و یکی با سم و یکی رو از بالا پرت می کنه و یکی رو بالش خفه میکنه ... در آخر هم کارگردان رو به حساب خودش مکشه:دی و بیشتر کلیپ در یک سالن پذیرایی فیلمبرداری شده که دارن می نوازن بروبکس!! و البته باید بگم در زمان خودش و هنوزم کلیپ خوبی هست!! همچنین صحنه های اسلو و قطع وصل و برفک و پرش! زیادی داره که تونسته به زیبا و احساسی جلوه دادن آهنگ و کلیپ کمک کنه!! با تشکر از از پویان جان! همونطور که در نیم نگاه توضیح دادم این کلیپ از خیلی از شبکه ها پخش شد و حتی من یه باز از EBC.1 دیدم! فقط یه بار! به هر حال ... دانلود کنین!!!

 

........................................................
..........................................

  -نقدک:

 

 

خلاصه نقد

زمان شروع

زمان پایان

امتیاز از 10

ورس اول

00:05

00:53   

8

کروس

00:53

01:18

7

ورس دوم

00:19

02:05

8

پل

02:05

02:30

9

کروس انتهایی

02:30

4:12

7

کل

00:00

04:12

7.8

 

 

 - دانلودها:

 

 korn ( Alone I break) music

video Korn  (Alone I Break)=> 32MB

موضوع : نقد و بررسی تک آهنگ

20/6/1389 - 20:03:14

نظرات نظر دهيد!

لینک ثابت

 

http://www.vcp.ir/themes/nuke/icon/04/16/14.png

نقد و بررسی آهنگ vermilion II از گروه slipknot

m3tal

 

 

پیش نقد:

سلام ... من تورو می خوام!!! خوبین همه؟! چه خبر؟! آره می دونستم که بدون من نمی تونستین زندگی کنین اومدم!!! خب بی مقدمه میریم که با یه مطلب طنز دیگه در خدمتتون باشیم!! راستی فیلتر شد آدرس قبلی .. می دونین اینجا ایران است ....!!! همینه دیگه ... ایرانم مثله وبلاگم میمونه ... یعنی شما اومدین رای دادین به خوانندتون که من در موردش جک بگم بعد من میرینم به نظرتون اسلیپ نات نقد می کنم!!! کلی می خندیم باهم اینجوری!! خلاصه ... اینکه می گم می خوام طنز بنویسم چن تا جنبه ی مثبت داره :

1- نقدو میزاریم حاشیه ... بعد هی میرم تو حاشیه ...!!! بعد بیشتر نقد می کنیم!!

2- بعد اگه ایراد فنی پیدا کرد نقد میگم طنزه دیگه ... واسه طنز اشتباهی گفتم!!!!!!

3- بعد هم همتون می خونین!! به بهانه ی طنز  و نمی فهمین نقده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یه مدت نبودم ... حالا که هستم ... موندن یا رفتنم با خودمه!! ولی سعی می کنم باشم!!! آخه می دونین..! خیلی سخته که بشینی نقد بنویسی .. تازه هیچی هم نفهمی ... ! باید هی قصه بنویسی بعد می فهمی نویسنده ها چقد کارشون سخته!!! دیگه بریم سراغ مقدمه ی نقدمون!! با ما همراه باشید!!!!

 

مقدمه:

با 8 تا جک و جونور (رجوع شود به هدر وبلاگ!) سرکار داریم!! موقعی که اینو خوندن 9 تا بودن!!! البته این شتریه که رو همه می خوابه ... امروز نمردی فردا می میری!!!! اینا اسمشونو گذاشتن slipknot ! دوس داشتن خیلی ترسناک و مخوف و اینا باشن ... ولی خب! بیشتر مضحکه شدن ... (مخصوصا وقتی لباس شهرداری بپوشن!!) خدا رو شکر امروز 2 تا کلیپ می زاریم ازشون که تو هر دوش نیستن!! پس این آهنگ به نوزادان توصیه می شود!!! اصولا 9 نفر آدم با هم آهنگ می سازن ... متالیکا 4 نفره می سازه اینا 9 نفره!!! واسه همین آهنگشاشون مثله برفک تی وی می مونه چون هرکی ساز خودشو می زنه ( پس ساز کی رو بزنن بنده خدا ها!!!!) خب این افتخار رو دارن که من امروز واسشون آهنگاشونو نقد کنم!! من کلا از این لطفا زیاد می کنم!! هر دو آهنگ سبکشون nu متال می باشد که سبکشو دوس ندارم ... فقط دوووووووووووووووووووم! خب بچه ها ... معنی اسلیپ نات یعنی گره کور!! (کلی بخندین خودتون!) لوگوشونم بز کوهیه!!!! این آهنگ از آلبوم 2004 اسلیپ نات انتخاب شده (سالی که خواننده ی گروه سر و سامون پیدا می کنه ... ازدواج و .. بله..!!) و همچنین ( میمیره شاون ... بنیان گذار گروه!) خدا رفتگانمون رو بیامرزه!!  خلاه ... امروز با آهنگی فوق احساسی طرفیم ... آهنگ vermilion II ... اینم بگم که این آهنگ یه ورژن دیگه داره که کمی خشن تره! ولی ما فقط احساسی رو نقد می کنیم ... (بابا احساس!) و دیگه اینکه 2004 خوندن اینو!

اینم بگم که اگه دیدین من هی میرینم به گروه واسه اینه که نقد جذاب شه!! کلا ازشون خوشم میاد ولی کاریش نمیشه کرد ... باید نقد کنم!!! پس برین سراغ نقد و بررسی کامل ...

 

مشخصات آهنگ vermilion II :

خب رسیدیم به بخش مورد علاقه ی من!!! این بخشو از همه بیشتر دوس دارم ... چون باید هی اطلاعات بدیهی بدی ...! مثلا بگی آهنگ ورمیلیون 2 در سبک nu metal نواخته شده ... یا مثلا بگم طبق روال آهنگهای nu به این طریق خونده شدهورس1 - ورس2 - کروس - پل - کروس - اوترو ... یا هی بگم که این آهنگ چن دقیقس !!!! این خیلی باهاله!! مثلا بگم این آهنگ 3:40 دقیقس!! کلا همه چی رو گفتم ...! این آهنگ از معدود آهنگهای فوق احساسی گره کور (!!!) یا اسلیپ ناته! کلا بچه ها روحیه ی خشنی دارن دیگه!

 

ژانر شناسی:

خب ژانر شناسی دو نوع داریم ... (الان همینجوری نکته ی علمی ساختم!!) که به ژانر سطحی و عمقی تقسیم میشن! ( از خوشم خودم اومد با این نظریه!) اگه بخوایم به این آهنگ ژانر سطحی اختصاص بدیم ... لاو !! ولی کلا آهنگای متال تو عمقه ... پس باید ژانرش عمقی باشه ... که موضوع اجتماعی میشه همچین! شایدم ...شایدم ... سیاسی بوده در زمان خودش ولی فعلا ما تو اون اوضاع نیستیم پس ژانر مورد نظر اجتماعی می باشد حرفی هم نباشه!!! تازه 1003 بار گفتم که سبکش nu metal ه!!

 

ورس اول:

اولین ورس آهنگه که از ثانیه 15 تا 54 هس

 

She seemed dressed in all of me

اون دختر انگاري واسه من آرايش کرده بود

Stretched across my shame

اين کارش خجالت کشيدن منو بيشتر مي کرد

All the torment and the pain

تمام رنج و دردهاي دنيا

Leaked through and covered me

درونم رخنه کردند و تمام منو پوشوندند

I'd do anything to have her to myself

من حاضرم هر کاري بکنم تا اون دختر مال من بشه

Just to have her for myself

فقط از خدا مي خوام اين دختر مال من بشه

Now I don't know what to do

حالا نمي دونم بايد چي کار کنم

I don't know what to do

نمي دونم چي کار بايد بکنم

When she makes me sad

وقتي که اون دختر منو ناراحت مي کنه

 

              -نقد و بررسی ورس اول از نظر سبک و استایل :

خب که در این قسمت مشاهده می کنین بخش جدیدی به نقدها اضافه شده ... ما دوبار یه ورسو نقد می کنیم که کلی حجم مطلب زیاد شه!!!! آره دیگه ... به این می گن نقد!!! نقد حجم همیشه به نظر می رسه حرفه ایه و درسته!!!! کلی هم حال می کنین باهاش!!! خب دیگه مضخرف نگم ... در اینجا بحث سبک و استایل خواننده مطرح میشود ( جمله ی قبلی رو دوباره بخونین ... ببینین منم میس تونم کتابی تایپ کنم!!!)))  خواننده بیت اول رو طوری می خواد بگه که شما حسسسس کنین که یارو خیلی قویه که داره در مورد دختر مورد علاقش حرف بزنه ... می خواد بگه آره ...! من می تونم!!! می تونم خودمو نگه دارم!! ولی در بیتای بعد میرینه به طرز استایل خودش!!! حتی بیت دوم هم همینطوریه! ولی بیت سوم این رینش اتفاق می افته ... البته این رینش نیس این زیبایی بیانه!! چون در بیت سوم به بعد نمی تونه خودشو نگه داره ...! چون صداش به حالت التماس در میاد!! داره التماس می کنه که دختر آرزوهاش ماله خودش شه ... مثل اینکه بچگی زیاد سیندرلا و راپانزل و سفید برفی و دیو و دلبر و اینا نیگا می کرده !!! و در آخر بیت 4 رم! ایشون سعی می کنه کلماتشو مبهم کنه و این ابهام ( چقدر امروز کلمه ی قلمبه سلمبه ( سلمبه یعنی چی؟!؟!؟!) استفاده می کنم!) این ابهامو بوجود میاره و خواننده رو تشنه ی نتیجه گیریش می کنه! هی می گه نمی دونم نمی تونم چه کنم ...!!! بعد یهو می گه وقتی منو ناراحت می کنه! بعد وقتی می فهمی یه جمله ی چرت و پرت گفت می خوای بهش فوش بدی ...!!! ولی بعد می فهمی این که منظورش چیه مربوط به قسمت بعدی نقد میشه ... و بعد می فهمی و به خودت فوش میدی که چرا نفهمیدی!!! کلا نفهمیدم چی نوشتم!!!

 

            -نقد و بررسی ورس اول از لحاظ محتوا:

خب ... می رسیم به محتوا ... سطحی ننگرید!!! عمقی بنگرید!! این قسمت یک پیام داره ... هرچی یک آرزو بزرگتر باشه فک می کنی بهش نمیرسی!  به این صورت که: وقتی میگه اون دختر واسه من آرایش کرده بود ... یعنی این لقمه واسه دهن من خیلی بزرگ بود!! یعنی خیلی سطحش از من بالاتر بود ... یک نوع نامیدی است! و وقتی میگه این کار خجالت کشیدن منو بیشتر می کرد ... یعنی من در مقابل هیچ بودم و من نمی تونم بهش برسم ... اگرم بتونم نمی تونم نگرش دارم! وچون نمی تونم و خودمو دراون حد نمی بینم درد و نا امیدی و اینطور چیزا میاد سوراغش ... خلاصه این آقا روحیه ی ضعیفی دراه ... اعتمادبه نفسم نداره ....... ولی بعد چی میگه ... میگه حاضرم هر گهی بخورم تا اون توفع ( توعفه .. طعفه ... tofe ) ماله من شه ...! و فقط ماله خودم شه ... ولی منظورش اینه که من تغییر کنم تا اون بتونه خودشو در سطح من ببینه!!! دوس داره چنج شه کلا...!!! با این تفاسیر می ریم سراغ این جمله ... نمی دونم حالا این گه رو چجوری بخورم!! خب پس نیاز به راهنمایی داره طفلکی ... لطفا بهش ایمیل بفرستین راهنماییش کنین ... گناه داره خب! در اینجا یهو می فهمی می گه نمی دونم چکار کنم ... با اون نمی دونم چکار کنم قبلی فرق داره ... چون رمل مصمل ملسوم داره ... یعنی به مصراع بعد ربط داره ... میگه وقتی اون آرزو ( بنابه روایتی دخی!) منو ناراحت می کنه یا نمی تونم بهش برسم یا اینطور چیزا نمی دونه چکار کنه !!! کلا این پیامم داشت ... اگه می خوای چیزی رو خودتو باهاش وقف بده !

 

          - نقد و بررسی موزیک یا همون ریتم یا همون بیت از اول تا آخر ورس اول:

ابتدا با صدای ارگ آهنگش شرو میشه و کمی هم صدای گیتار در پس زمینش زده میشه و ریتمی بسیار کوتاه رو ارائه میده ... که دوبار تا قبل از ورس اول تکرار میشه و این ریتم که بسی دلنواز و آرامش بخشه ... ولی دلیل نمیشه تو ورس اول تا جایی که یاروو صداشو می کشه (!) تکرار شه!! شما بگین !! بله تا جایی که میگه نمی دونم این ریتم تکرار میشه و از اونجا تا پایان ورس اول ضرباهنگ و صدای گیتار هماهنگ با صدای خواننده بالا می ره! و آهنگ بدون درام و بیس ( در نقاطی صدای بیسبگوش می رسد!! ولی به این نوع استفاده میگن استفاده نشده ( بچه ها پارادوکس!!!!) ) حالا اینا که نداره منظورم اینه که خیلی هم خوبه ... چون آهنگ احساسی هست و nu metalam حفظ کرده این د خودش!!

 

ورس 2:

دومین ورسه که از 1:00 تا 1:40 هس

She is everything to me
اون دختر همه چيز منه
The unrequited dream
رويايي غير منتظره...رويايي که فقط يه بار مي توني ببينيش
A song that no one sings
يه آهنگ که هيشکي نخوندتش
The unattainable
يه چيز که نميشه نگرش داشت
She's a myth that I have to believe in
اون دختر يه افسانس که من مجبورم باورش کنم و باورش کردم
ll I need to make it real is one more reason
تمام چيزي که من مي خوام واسه واقعي کردن اين افسانه فقط يه دليل ديگس
I don't know what to do
نمي دونم چي کار بايد بکنم
I don't know what to do
نمي دونم چي کار بايد بکنم
When she makes me sad
وقتي که اون دختر منو ناراحت مي کنه

 

               -نقد و بررسی ورس دوم از لحاظ سبک و استایل:

سبک و استایل این قسمت یه کپی ز روی قسمت اوله!! یارو به خودش زحمت نداده یه خورده تغییرش بده!! فقط یه خورده!!! ولی خب! برای اینکه بخندیم جک می گم: مگسه داشته گه می خورده یهو بالا میاره ... میگن چی شد ؟! میگه : اه توش مو بود!!!!!!!!! در صحنه ی مشابه : مگسه داشته را می رفته یهو یه چیز قهوه ای می بینه! بعد یه ذرشو می خوره میگه ... گه بود ... خوب شد که روش نرفتم!!!

 

         -نقد و بررسی ورس دوم از لحاظ محتوا:

بله رسیدیم باز به جایی که هی باید تایپ کنم ... هی تایپ کنم!!! خیلی سخته تایپ کردن همراه با فکر کردن و اینا!!! هی باید یه چیزی بنویسی باز یه چیزی ببافی بعد بنویسی ... هی همین جوریه!!! در این قسمت داره در مورد اون چیز ... دختر ... آرزو ... شئی ... خواسته ... و ... (غیره ) صحبت می کنه با این مضمون که خودشو وقف ( امروز دوبار از وقف استفاده کردم!!! فک کنم به زیبایی نقد کمک شایان ( یه کلمه ی قلمبه سلمبه ( اینم دو بار) می کنه!!!))))) خودشو وقف اون شئی کرده و می گه آرزوم داشتن یا رسیدن بهشه ... میگه اون رویایی هس که غیر منتظرس!!! یعنی یه چیز خوب که زمان بدبختی میاد ... فک کنم ژانر سیاسی بوده!!! یه آهنگ که نمی شه خوند و یه چیز که نمی شه نگهش داشت!! اینا یعنی چی؟!؟!؟!؟ یعنی همون رویای غیر منتظره ... می دونی ........مثله اینه که بگی من و اینجانبو بنده ... یعنی مترادف!!! درک کردین؟!؟!؟! تو نقد بعدی اگه ازتون پرسیدم یاد نداشتین وای به حالتون..................... می رسیم به نقطه ی اوج آهنگ ... میگه اون دختر ( وغیره!!!) یه افسانس ... چیزی که یا حقیقت نداره یا نمی تونه به حقیقت بپیونده .... ولی این دوستمون باورش داره که حقیقت پیدا می کنه! و دوس داره که حقیقت پیدا کنه ... در اینجا می فهمیم بله ... مستر افسرده اعتماد به نفس پیدا کرده ... و می خواد فقط به یه دلیل این افسانه رو واقعی کنه ... بدلیل اینکه خودشو به اثبات برسونه!!!! ......... از همینجا تبریک عرض می کنیم و از دوستان جو زده که ایمیل فرستادن عذر می خوایم!!!

 

           -نقد و بررسی ورس دوم از نظر موزیک یا بیت خودمون تا آخره ورس دوم:

یارو داشته از مملکت خارج میشده بعد میگیرنش ... بعد بهش می گن با چه ارضی داشتی از ایران خارج میشدی ؟!؟! میگه با عرض معذرت!!!!! منظورم اینه که بیتش دقیقا مثله قبلیه ... کلا الان که فک می کنم می بینم رو این آهنگ زیادم کار نشده و به این باحالی شده!!!

 

کروس (اول و آخر نداره ... ولی اول!) :

کروس آهنگ که 4 بار تکرار میشه و 1:45 تا 2:5 هس

But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند..
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند


           -
نقد و بررسی کروس از لحاظ سبک و استایل:
خب خب خب!!! این کروس تنها از یه مصراع بهره مند است! و از لحاظ اجرا 4تاش یکی هست! و هیچ تفاوتی باهم ندارن ... آخه!!! ولی خواننده سعی کرده که همینم با یه حالت خاص از غم و اعتماد به نفس زورکی بخونه ... یعنی یه حالتی که به خودش داره این جمله رو می قبولونه!! جملشو تو قسمت زیرین میگیم چیه! البته تو قسمت فوق میبینینش!!! ولی چه بسا که در قسمت زیرین نقد شود و شما در قسمت فوق تنها ببینین!!!

           -
نقد و بررسی کروس از لحاظ محتوا:
اما من اجازه نمی دهم این افکار درونم را تخسیر کنن!! خب کدوم افکار ... افکار قسمتهای بالا ... یعنی همون که نمی تونمو نمی خوام نمی دم و نمی کنمو اینا!!!! ( بی ادب!) پس خدافظ!

            -
نقد و بررسی کروس از لحاظ موزیک و بیتش تا آخره کروس:
اولش فک می کنی کروس همون آهنگ تغییر کرده ی آخره ورساس!!! ولی بعد می فهمی خر خودتی!! چون نیست!! و فرق می کنه!!! ..............


پل:

پل هم که یکی داریم و که از 2:15 تا 2:30 هس

I catch in my throat
به گلوم چنگ مي زنم..مي خوام خودمو
Choke
خفه کنم
Torn into pieces
مي خوام خودمو تيکه تيکه کنم
I won't - no
ولي نه من هرگز اين کار رو نمي کنم
I don't wanna be this

من نمي خوام با خودم همچين کاري بکنم.

           -نقد و بررسی پل از نظر سبک و استایل:
بله اینه ....! خودشه ... همینه!!! همون استایل کوبنده که من دوس دارم! ولی با یه غم ... که با توجه به مضمون آهنگ ایجاد شده!  و کلمات آخر بعضی از مصراع ها رو مثل شوک و نه رو طوری اجرا می کنه که باهاله!!!!!!! 

           -
نقد و بررسی پل از نظر محتوا:
این محتوا الکی حساسه ها!!! یارو داشت توصیف می کرد که از فشارایی که داره بهش میاد داره خودکشی می کنه ... ولی کلا واسه خودش توصیفی داره که تو محتوا جاش نیس برین از همون متن بخونین ... بدیهیاته دیگه!!! خب!!!! بعد از این که الکی حساسش کرد گفت نه من از کارا با خودم نمی کنم ... من نمی خوام کم بیارم!! طرف خود درگیری داره کلا!!!! 

           -
نقد و بررسی پل از لحاظ بیت تا آخره پل:
خب هی گفتیم رو آهنگ کار نکردن ... بعد یهو کار کردن ... صدای گیتار معمولی برقی خورشیدی!!!! و اینا بعد از کروس شروع میشه ... و تو پل هم تاثیر می زاره ...... ولی خیلی باحاله ها!!! چون تو پل آه و ناله هم  می کنه که کلا بسی اینجاش باهال شده ... تازه کلی هم بهت حس دس میده!!!

کروس به نوعی دوم + اوترو:

از 2:30 تا پایان آهنگه

But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند..
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند..
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند
She isn't real
اون دختر واقعي نيست...
I can't make her real
من نمي تونم اين دختر که همه ي زندگيمه رو واقعي کنم.....
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند
But I won't let this build up inside of me

اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند
She isn't real
اون دختر واقعي نيست...
I can't make her real
من نمي تونم اين دختر که همه ي زندگيمه رو واقعي کنم.....
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند
But I won't let this build up inside of me
اما من اجازه نمي دم اين افکار درونم رو تسخير کنند


          -
بررسی کلی کروس و اوترو از احاظ اجرا و سبک و استایل:
اوووووووووووپس!! کلی تیکس اینجا واسه خودش خیلی رو این قسمت آهنگ کار شده ...  یهویی پل رو به کروس وصل می کنن ... خیلی زیبا این تغییر انجام میشه ... طوریکه فک می کنی هنوز رو (تو!!!) پلی!!!! بعد از اینکه یکشو گف از این but ها ... میفهمی بعد از هرکودومش یه زیر صدا داره که طی اینکه 4بازر تکرار می کنه هی دردمند تر میشه!!!! هی دردمند میشه .... و بعد یهو اون رو صدا ها!!!!!!!!! قطع میشه یارو دردمنده زیر صدایه می مونه!!! و 2 بار اجرا می کنه .... و وقتی کرد ( اجرارو!) اوترو مورد نظر شروع میشه ... با همون زیر صدا و بهمون فاصله ولی با داشتن جملات بالا که بین کروسه ... یعنی همون اوترو خودمون!!! تلفیق این دوتا خیلی خیلی باهال شده چون اون دردمنده کروسو می خونه و همون با صدای کشیده جملات اوترو رو میگه ... دو بارم بیشتر نمی گه و بعد آهنگ تموم ...!!!!

           -
بررسی کلی کروس و اوترو از لحاظ محتوا:
خب کروسو که کردیم اینگونه(از لحاظ محتوا) پ نوبت به اوترو می رسه بطوریکه نتیجه ی آهنگه ... بعد از اون همه  حرف یارو چی میگه ... میگه اون آرزو یا هرچی که هس دست نیافتنی بود پس نمی تونم بهش دست پیددا کنم ... و اینو درک کرد بالاخره!!! خدا رو شکر...! کاش از اول می گفت مردمو اینقدر سره کار نمی ذاشت! مرتیکه ی بیکار نشسته واسه ما آهنگ خونده ...!

         -
بررسی کلی کروس و اوترو از لحاظ بیتش..:
یه روز یه ترکه می ترکه!!! یعنی بدون تغییر!!!

نگاهی به کلیپ:
در این کلیپ یه خانم زیبا خشمل و خشگل!!! به نمایش در اومده که خواب است ( قبلا گفتم ... خودشون نیستن!!!) با به نمایش در اومدن اون خانم ... آهنگ شرو میشه و با وزش جزئی باد دیده میشه که دستاش تکون می خوره ... این تا ورس اول ... ورسهای بعد همونطور که میگه واقعی نیس معلوم میشه واقعا واقعی نیس ... چون مثله پر کاه( پر کاه چیه؟!؟؟!؟! تاحالا ندیدم!) میره هوا و با باد ابنور اونور میشه ... هی میره اینور هی اونور ... ولی تنها مشکلش اینه که دستاش با باد تغییر جهت پیدا نمی کنه!!! طبق قانون نیوتن عمل می کنه لامصبا ... این سوتی ویدیو بود که خودم کشف کردم!!! حال کنین و در آخر اون دختر وقتی باد قطع میشه میاد پایین و بازم خوابه ... کلا ویدیوش دلیلی بر واقعی نبودنش میاره ... چیزی که نمی تونه وجود داشته باشه رو به نمایش میزاره که بیش و کم مطابق مضمون آهنگه ... کلیپش زیاد جالب نی ... دانلود نکنین!!!

در آخر:
در آخر باید بگم که کلی با این آهنگ حال می کنم!! خیلی باهاله و از آهنگایی که دوسش دارم هست و این افتخارو پیدا کرد که نقدش کنم ... ریتم آروم و راک گونش برای خیلی ها لذت بخشه و همه پسنده و کلیپش به خوبی مضمونو میرسونه!! کلا آهنگ جالب انگیز ناکیه ... بگیرینش!!!!





دانلودها:
موزیک
ویدیو

موضوع : نقد و بررسی تک آهنگ

19/6/1389 - 00:10:59

نظرات نظر دهيد!

لینک ثابت

 

http://www.vcp.ir/themes/nuke/icon/04/16/14.png

نوشین- یار دبستانی من

m3tal

پیش نقد (احتمالا طولانی!!!) :

سلااااام به تمام بازدید کننده های ژر و ژا قرص وبلاگتون که اگه منم جزوشون باشم میشن ۰ تا!!!  بلاخره رسیدم ! منو ببخشید که وبو آپ نکردم اخه اینقد سرم شلوغ بود  و حسش هی می رفت که طول کشید!!! خب حالتون چطوره؟:دی من خیلی خیلی انتقاد شدم تو نظرات!! خییییییلییی!! آخه چرا؟؟!! مگه لحن نقدم بده؟؟؟! بده که خودمونی می تایپم ؟ چندین نفر که از متال هیچی نمی دونن به خاطر همین لحن با متال آشنا شدن که من به خودم افتخار می کنم:دی آره درسته درخوره کارای متال نیس این لحن ولی خب یه نقد یکنواخت هم خوب نیس حوصله ی خودتون هم سر میره ... در ضمن من بنابر اصول دیکتاتوری نظرات فحش دار شما رو حذف کردم واینکه از ژستای بد نظرات نقد و بررسی میشه و جواب میدم! فقط دیگه ازم انتقاد نکنین:دی تعریف کنین توروخدا!!! چرا هیشکی جز پسر عمم ازم تعریف نمی کنه؟؟ هادی رو می گم !! کسی که هاردمو تا خرخره پر کرده!! خودش که هارد داره ایکس گیگ به فکر منه ۸۰ گیگی نیس:دی خب بگزریم این آهنگی که امروز نقد می کنم هم هادی جان دادن بم که جون میده واسه این موقع ... خرداد ماه ... سالگرد خرداد ۸۸ ... (اه نمی خوام وارد سیاست بشم ... مگه میشه؟؟؟!!!!) حالا دوستان بیاین از طرز فکرمم انتقاد کنین دیگه:دی  ..... راستی نقد هم واسه اینه که ایرادات یه گروه رو بگیریم ... یه گروه خدا نیس ملت!!! هرکی که دیده بود به uaral  توهین شده بود بم ژیشنهاد کرده بود برم linkin pak گوش کنم :دی نمی دونم چرا!!! آها یکی هم گفته بود سیستم اف ا دان:دی بگذریم:دی  ........... دیگه!!! ؟ کلی حرف واسه گفتن داشتم ولی همش پرید! آها یه دوست عزیز  و دوستداشتنی گفته بودن که سبکشون فلانه ولی می خوام بدون خوده اون گروه وقتی میگه سبکم اینه شما چجوری بیشتر از اون می فهمین ( ایشون هم گفته بود لینکین پارک گوش کنم:دی) 

من کنجکاو شدم لینکین پارک گوش کنم:دی و رفتم کردم :دی  ولی نظرم در مورده لحن نقد و ... تغییر نکرد!:دی   ................ خب در نتیجه نتیجه گیری می گیریم ==>

 1 سبکه و استایل نقدم باهاله و خیلی ها خوششون میاد و خیلی ها نه:دی

2-از پستای بعد نظراتم نقد می کنیم همچنین آب و هوا و خیلی چیزای دیگه کلی نقد رو خیلی دوس دارم و از نسیه کردن معذوریم!

3- لینکین پارک به هیچ وجه نظر آدمو تغییر نمی ده

4- نقد ریشه در انتقاد داره :دی ولی این مختص منه شما منو نقد نکنین :دی یه ذره تعریف (تو رو خدا:دی)

5-سایت فروم داره ها!!!!! اون لینک باکس نیس ملت!

6- ایشالا بزودی اگه خدا بخواد و شما بزارین و حسش بیاد یکم سایت رو متنوع کنم ... ( هنوز در حد حرفه پس جدی نگیرین!)

7- به نظرم بسه پاشین برین نقدو بخونین که بسی کوتاهه چون تک آهنگه و هیچ چیز برای گفتن ندارم!!!!

 

 

 

پیشگفتار:

برای بار اول و اولین بار  و ... می خوام آهنگ متال ایرانی نقد کنم :دی (کلا دو پست دارم حالا حالا ها هرچی بزارم میشه اولین بار:دی) خب خرداده ... خرداد 89 ... ماهی که یه بار دیگه مردم سرود یار دبستانی رو + خس خاشاک تویی برای شعار و آزادی  وهمبستگی انتخاب کردن ... و این سرود یا آهنگ یا هرچی که هست توسط نوشین یه راک استار ایرانی تبدیل شد به آهنگ متال که من با توجه به این ایام اومدم نقد کنم این آهنگو ( خب خوبه تو خرداد پست میدم!) این آهنگ رو نوشین تو سبک و سیاق ( واژه ی اختراعی که نمی دونم معنیش چیه یا چه کارایی داره ... فقط واسه زیبایی نقد و اینکه فک کنین من از این کلمه قلمبه سلمبه ها بلدم!!! سیاق:دی)  خب داشتم می بافتم :دی تو سبک آهنگای مرلین منسون خونده که یکی از مشتقات هارد راکه که بسیار بسیار بسیار به متال شباهت داره واسه همینم اینجاست در اولین و بزرگترین پایگاه نقد و بررسی آهنگهای متال! بازدید بصورت همه روزه و شبانه روزی !! با 10 بار بازدید روزانه از ما متال باز شوید!! تضمینی و بدون درد یا بازگشت ....! منتظر وجود سبزتان هستیم!!!!!! کلا خیلی علاقه دارم از بحث اصلی خارج شم!! باید نقدو بزارم بحث فرعی تا بیشتر بهش بپردازم:دی  خب .... این خواننده زن می باشد و صدایی خسته کننده دارد! و مطمئنا اگه آهنگو با عینک گوش کنین شیشه ی عینکتون می شکنه:دی ( حالا درکتون می کنم چرا اینقدر منو نقد می کنین!!! چون حال میده:دی نوشین بد صدا:دی:دی) ولی جدا از شوخی صداش قشنگه فقط من از صدای زنا تو آهنگ متال خوشم نمیاد!!! خب این آهنگ فارسی هست که بار تمام نقد و انتقادا که چرا فارسی از هرچی  فارسیه بدم میاد و ... رو دوش منه!!! این آهنگ رو از دست ندید دادید هم نترسید چون نصف عمرتون بر فنا نیس!

 

بررسی آهنگ :

3:10 دقیقه آهنگ با یک اینترو که تو اینترو اگه بشه بش گفت اینترو کل لیریک رو مگه:دی و ورس اول ورس دوم  و اوترو هست که فقط اینجا و در این آهنگ تشخیصش سخته و اینکه فقط تنظیم اینجا حرف اولو میزنه!

 

ژانر شناسی :

خب خیلی واضحه! موضوع آهنگ سیاسی می باشد و برای وقایع پس از انتخابات خونده شده و الان هم که مناسب داره ... و دلیل نقد این آهنگ هم همین مناسبت بوده ایشالا به پای هم پیر شن

 

بررسی میشه گفت اینترو:

آهنگ شروع نشده اینترو شروع میشه ... این ازون اینترو هایی که نمی شه گفت اینترو ولی بعضی بش میگن! من خودم هنگ کردن ... آخه کی تو اینترو کل لیریک رو پیاده میشه! مگه اینکه زن باشه!!!! خواهران محترم منتظر فحشهای شمام هستم!!! آخه دخترو متال به هم نمیان با اون صدای دخترونه ...! انتقاد کنین ولی بدونین اینجا دیکتاتوریه:دی نظرتون فرت ... فقط تعریف!!! خوب همونطوری که میبینید در این میشه گفت اینترو اثری از درام نیس ... خب اینترویه دیگه ... انتظاری ازش دارین!!! اگه دقت کنین از اونجایی که میگه دست منو تو باید این پرده ها رو پاره کنه صدای این خانوم 2 تایی شده که آهنگ زیبا کرده و احساس می شه که از صدای خدشه و کلا باید بگم خیلی صدات قشنگه که دوتاییش کردی:دی اینترو هم 58 ثانیه می باشد که بلافاصله بعد از اون ورس اول شروع میشه!

لیریک که لازم نیس ... سگ خور می زارم  حجیم شه مطلب تو چشم بیاد بگم یارو چه آگاهیی داره!

یار دبستانی من ، با من و همراه منی
چوب الف بر سر ما، بغض من و آه منی
حک شده اسم من و تو، رو تن این تخته سیاه
ترکه ی بیداد و ستم ، مونده هنوز رو تن ما

دشت بی فرهنگی ما هرزه تموم علفاش
خوب اگه خوب ؛ بد اگه بد ، مرده دلای آدماش
دست من و تو باید این پرده ها رو پاره کنه
کی میتونه جز من و تو درد مارو چاره کنه ؟

دیگه برین کلتونو بکوبین به دیوار اگه معنیشو می خواین ... داره واسه یاره دبستانیش می خونده در حد دبستانه معنیش:دی

 

بررسی ورس اول:

چیک چیک چیک!!! این است که آهنگ شرو میشه! با رونمایی از درام! و اینجاست که آهنگ یهو تقریبا نه زیاد در حد کم (جدی نگیرید!) خشن میشه و از حسه حال احساسی میاد بیرون و به نوعی خشم تبدیل میشه ... و اینکه خانوم محترم موزیک ما:دی تنها کمی لحنشو نسبت به جو قبلی خشن تر می کنه که نکته ایست منفی ... البته همینم خوبه خانومه خشمگین شه معلوم نیس چه بلایی سر شیشه ها بیاد!!! از نکات منفیش اینه که آهنگسازیش زیاد با صدا و ضرباهنگ درام و خوندن و استایل خواننده همخونی نداره که البته زیاد محسوس نیس ... مگه برین تو ژرفای آهنگ:دی  و این ورس یک پیش میره تا 2:13 که ما هم بقیشو میزاریم پارت بعد ...!

لیریک همونه فقط آخرش می گه یار دبستانیه من! چه تغییری!!!

یار دبستانی من ، با من و همراه منی
چوب الف بر سر ما، بغض من و آه منی
حک شده اسم من و تو، رو تن این تخته سیاه
ترکه ی بیداد و ستم ، مونده هنوز رو تن ما

دشت بی فرهنگی ما هرزه تموم علفاش
خوب اگه خوب ؛ بد اگه بد ، مرده دلای آدماش
دست من و تو باید این پرده ها رو پاره کنه
کی میتونه جز من و تو درد مارو چاره کنه ؟

یار دبستانیه من!!!!!

 

بررسی ورس دوم:

ورس دوم شاید باحال ترین جایه آهنگ باشه چون از ورس 1 دوباره فضای آهنگ رو میبره به اوایل آهنگ با این تفوت که اینجا صدای درام به گوش میرسه و همچنین صدای گیتار برقیش حسو خیلی بهتر می رسونه که ... کلا می گم بهتره دیگه ...! و اینکه کوتاهه این ورس چون از نصفه میخونه ...  و دوباره باز هم با صدای درام آهنگ رو میبره به فضای خشن انگیز ناکش!!!! خداییش بعضی موقع ها آدم نمی دونه چی بنویسه!! خب آها می گم زمانشو ( مضخرف ترین قسمت اعلام زمانه!!!) ورس دوم از 2:13 شروع میشه و شروعش با لایت شدن صورت می گیره و تا 2:25 26 این حالت داره ادامه که با صدای درام میریم به قسمت بعدیه ورس دوم ... که شبیه قسمت اول ورس اوله ( من خودم گوز پیچ شدم ... شما چطور؟) و تا 2:39 ادامه داره ... که بعد روی همون بیت قبلی شروع میکنه به خوندن اوترو آهنگ که خیلی باهال شده ... احیانا نگین تعریف نکردم!!! اوترو بعدا ... چرا دارم اینجا می نویسم!!!

دشت بی فرهنگی ما هرزه تموم علفاش
خوب اگه خوب ؛ بد اگه بد ، مرده دلای آدماش


دست من و تو باید این پرده ها رو پاره کنه
کی میتونه جز من و تو درد مارو چاره کنه ؟

 

اوترو:

قسمت آخره آهنگه دیگه ... اسمش داره داد میزنه!!! که از 2:38 شروع میشه الی آخر!!! این اوترو بسیار پر محتواس ... خودم بهتون میگم ... محتواش اینه یار دبستانیه من به توان 1000 ... ولی خب من که مشنگ نیستم ..! می دونم زیباییش به همینه ... همین که این جمله که بیانگر کله آهنگرو هی با صدای خوشش بگه!!!!!! پ.ن : من از خواننده ی زن خوشم نمیاد!!! پس چرا نقد کردم!!! این بیت دقیقا بیت ورس اول فقط اونجاش که وصل میشه به ورس دو آهنگ تموم میشه فرقش:دی!! توجه داشته باشین که اگه یه آهنگ متال دائما در حال تغییرهای بجا باشه به است!! و نکته خوبش تغییر صداشه که خیلی جالب انگیز ناک شده!

لیریک:

یار دبستانیه من

یار دبستانیه من

یار دبستانیه من

یار دبستانیه من

یار دبستانیه من

یار دبستانیه من

!!!!!!!!!!!!!!

 

نقد مختصری بر کلیپهاش...:

درسته که این آهنگ کلیپ رسمی نداشت ... ولی همه ی کلیپاش نشونه ی عظمت و قدرت ملت ایران بود که صدای فریاد خفشون رو به گوش همه رسوندند ...! و تمام این کلیپ ها موفق بود ... موفق!!!!

 

نتیجه:

من مخلص هر چی ایرانیه هستم که تو این اوضاع به یاد ملتشونن! و اینم بگم که این یکی از کارهای متال موفق سال گذشته بود و به همین جهت به نقد درآمد! حس و احساسی که از قسمتهای لایت و خشن این آهنگ می گیری فوق العادست! حتما دانلود کنین ... درسته کمی و به طور نا محسوس در بعضی از قسمتها با بیت همخونی نداش ولی بازم تونست خیلی خوب خودشو نشون بده... با نداشتن کلیپ رسمی یه ملت کلیپ دارش کردن و این آهنگ از بیشتر شبکه ها همراه با این کلیپ ها پخش شد!!! دیگه نمی دونم چی بگم!

 

 

بررسی مختصر

زمان شروع

زمان پایان

امتیاز از ده

اینترو

00:00

00:58

8

ورس1

00:58

2:13

7

ورس2

2:13

2:38

9

اوترو

2:38

3:10

9

کل آهنگ

00:00

3:10

8.5

  

پس نقد:

شای فعال شدم ...شاید!

ازم تعریف کنید! پلیییییییز:دی

موضوع : مطالب عمومی

9/4/1389 - 21:06:33

نظرات نظر دهيد!

لینک ثابت

 


نقد و بررسی آلبوم Lamentos A Poema Muerto از UaRaL

m3tal

پیش نقد:

 

سلام بی سلام...! نمی دونم چرا ما ایرانیا اینجورییم .... (خودمم اینجوریایی هستم تقریبا!) من حدود ۱۵ نظر داشتم ۱۲ ۱۳ تاش فحش و تهدید و اینا ... که چی ؟؟؟! میگن جم کن ما زمانی که متال باز بودیم تو متال رو با ط می نوشتی... چی بگم؟ ببین آقا اصلا شما فرض کن من از دیروز متال باز شدم شما هم پدربزرگ متال ... همینه که من نمی تونم در راستای اهداف بالا مقام خویش حرکت کنم!!!!:دی

آخه این چه طرز فکریه داداش؟ شما که متال بازی باید خوشحال هم باشی یه رفیق متال باز دیگم پیدا کردی و می تونین با هم دوس باشین چون روحیاتتون به هم میخوره .... ولی چیزی که منم ۲سال ژیش حس می کردم همین احساس شما بود... میگی چه حسی؟! حس حسادت میشه یه جورایی گفت!! (امروز من فلسفی شدم همچین:دی!) تو فک می کنی متال ماله خودته و کسی که می بینی متال گوش میده یه جوریایی میشی:دی دوسداری اون بت بگه که اینا چیه گوش می کنی:دی (آیا می دانید: من فکراتونو از رو نظراتتتون می خونم؟) دوست عزیز متال خوره ی من بیا دست به دست دهیم به مهر وانگهی دریا شویم ... بیا متال رو به همه بفهمونیم تا شاید بتونیم بعضی با روحیات خودم پیدا کنیم و باهاشون دوس شیم و نه اینکه یه تومار فحش بارش کنین ... که چی حاجی؟؟؟!!

حالا از این موضوعات بگذریم حالتون چطوره؟ قالب رو عوض کردم خوب شد؟؟ راستی ببخشید به بزرگیه خودتون که من به بزرگیه خودم کم نقد می نویسم چون فصل امتحاناته و هر امتحان در هر روز ۰امتیاز!!! ولی بعد از امتحانات با نقدای بیشتری مواجه خواهید بود که شاد خواهید شد ... با کلی نو آوری جدید و کلی بمب...!!! منتظر باشید... coming so0n ... خب دیگه خیلی پیش نقدارمون دراز شد پس ر.ک شود به پیش گفتار:دی

 

پیش گفتار:

با نقد دومم در خدمت یکایک شما ببینندگان و خوانندگان هستیم و امیدوارم تخمه هاتونو آماده کرده باشین + یه جعبه دسمال کاغذی... (تخمه چون درازه (منظورم اینه که نقد درازه و نقد یه آلبومه:دی) و دسمال کاغذی چون غمگینه !) ...  

تذکر: هرگونه شی خطرناک که به شما آسیب می رساند رو دور از خودتون نگه دارین!!

خب ... همتون یادتونه که نقد قبلی یه چیزاییش در مورد مستر جرقه بود ولی حالا این سری می خوام آلبوم 2007 گروه معجزه رو نقد کنم... حالا چرا معجزه؟ چون بوسیله ی معجزه از مرگ جدا هستن:دی آره باید تک تکشون خودشونو می کشتن:دی !!!! شما هم با شنیدن ترک های این آلبوم :1. کچل می شوید (از درد و ناراحتی موهای خود را می کنید!!!) 2. کلتونو به دیوار می کوبین:دی 3. می میرید:دی پس اگه زندگیتونو دوس دارین این آلبوم رو گوش نکنین:دی

حالا ... گروه معجزه یا uaral (توجه داشته باشین معجزه اسم مستعار گروهه که من گذاشتم روشون!) داشتم می گفتم معجززه اینا  سبک فلاکت بد بختی رنج درد عذاب درد فلک زده بیچاره مرگ همه با هم میریم جهنم متال رو انتخاب کردن:دی ( آقا من بعد فلاکت متال همون Dark/Folk  متاله اوکی؟؟) و تاحالا 3تا آلبوم دادن یکی 1998 یکی 2003 و یکی 2007  من می خوام آلبومه Lamentos A Poema Muerto رو که همون 2007 هست رو نقد کنم  ... راستی اینم بگم که اینا به زبون شیرین اسپانیایی شر و ور می گن که من نمی فهمم هیچی واسه همین نه لیریک میزارم نه ترجمه:دی (اینم شد نقد:دی) دوستانی که خواهان لیریک هستن به سایتهای لیریک مراجعه کنن!! البته یکی دو تا از ترک ها رو ممکنه لیریکشونو بزارم:دی (می دونم الان گوز پیچ شدین:أِ خودمم نمی دونم چه کنم!!)

 

درباره گروه معجزه:

این گروه از 5 نفر تشکیل شده که اصولا 3 تاشون بیکارن:دی مگه اینه اون 3تا بیان صدای باروون و کلاغو اینارو در بیارن:دی آهنگاشونم خیلی سادست که با دانلودشون متوجه میشین چی میگم!! اتین گروه کار خودشو با آلبومی که در سال 1998 داد (2010-1998=12) 12 سال وارد صحنه ی متال شده و هربار عده ای را کشته ( خودکشیشون کرده:دی) از درام به ندرت استفادده می کنن و علاقه ی زیادی دارن خودشونو ترسنکو غکگین نشون بدن:دی چون گروهیست اسپانیایی من از اینا کمتر از شما می دونم:دی اگه موردی بود تو نظرات بم بگین اضافه کنم!!!

درباره ی آلبوم Lamentos A Poema Muerto:

این آلبومه ترسناک و غمگینو خوفناک و ... در 7ترک عرضه شده تا تمامی جهانیا ناکم شن!!!! همچنین دارای یک ترک انترو و بدون اوترو میباشد  و ترک 3 ترکی است که نام آلبوم از اون گرفته شده! همینو بس... اینم گفتم که 2007 هست پس دیگه چیزی ندرم بگم برین تو پارت بعد ..

 

نقد و بررسی ترک اول آلبوم Preludio A La Siembra:

خب گفتم که اینرو داره آلبوم ... اینتروش همینه ... یه چیزی تو مایه های جنگل آمازون و از این حرفاست!! با صدای رعد و برق و بارون که تو ترکهای این آلبوم استفاده شده شروع میشه و بعد گنجشک و کفتر و کرکسو کلاغ صداشون در میاد (نمی دونم اسم پرنده ها رو دست گفتم یا نه!!! شمابه دل نگیرین!!!برین خودتون گوش کنین کالبد شکافی کنین تا بفهمین!!!!!) این ترک 1:45 ثانیه هس فقط... و هیچ لیریک خاصی مثله بیشتر آلبومای متال نداره ... این ترک شما رو با فضای آلبوم آشنا می کنه .... (دیگه نمی دونم چی بنویسم در موردش مطلبم حجیم شه:دی) و ( البته از قبل گفتن کیفیت کار بسنج نه کمیتش!!!) و همچنین ( گفتن مردم عقلشون به چششونه!) که در این صورت ( من گیج شدم خودم!!!) پس ( بهتره بریم پارت بعدی!!!)

 

نقد و بررسی ترک دوم آلبوم La Escritura Y El Alarido:

نمی دونم این اسپانیاییها اینجوریان یا من اینجوری می شنوم آخه همش یه چیزو میگه تو لیریکش!!! البته اوایلش!!! جونم براتون بگه که ترکش 5:30 ثانیه می باشد که برای یه کاره Dark/Folk  متال خوبه...(در این لحظه به مدت 15 دقیقه کیبوردم خراب شد!! پول ندارم کیبورد بخرم:دی!!) خب داشتم می گفتم من اولا از معنیش سر در نمی آرم و لیریکش!!! اگه شما سر در آوردین بقیه ی بدنتونم در بیارین:دی!!! در ضمن مننتونستم واسه این ترک لیریک گیر بیارم شما به برزگی خودتون این اشتباه بزرگ را عفوکنین!!!!

خب حالا نقد فنی این کار... اینکار در 38 ثانیه ی اول با صدای گیتار معمولی (همونا که با کش شلوارم میشه زد:دی!) وصدای گیتار برقی که در آخر لیپ به بلندترین حالت خود میرسید شروع میشد ... سپس تا هنگام شروع لیریک  کار آهنگ تنها با گیتار معمولی ادامه می یابد که تا ثانیه ی  1:55 ادامه دارد ... همزمن با شروع لیریک درام مختصر گروه شروع میشد  و خواننده سعی می کنه بغض و خشونت رو باهم قاطی کنه( چه شود!!!!!!!) که ماها نمی دونیم چی میگه!!!! اشکالی که در این آهنگ می تونیم بگیریم اینه که صدای خواننده به بیت نمی اید ... بیشتر این چنین است!!!!  در ضمن مست کار خیلی قدیمیه و زیاد جالب نیست ... تا 3:16 ثانیه خواننده صداشو با درام و آپ کردن قط می کنه و در این مدت صدای بیس و گیتار برقی و درام که می زدند قط میشه و در تیکه ی بعد فقط یاروش میمونه گیتار کشی:دی با گیتار برقی!!!!! که باز هم مثله دفعه ی قبل تا 3:55 اینجوری میشه و باز خواننه به همون روال قبل که توضیح دادم می خونهو دام و اینا بر می گردن!!! (یعنی 2 ورس داریم!!!) در دقیقه ی 4:24 لیریک و ورس 2 تمام با ایت تفاوت که سولوی گروه شروع به نواختن می کند و حدود 1دقیقه که تا آخر آهنگ میشه ادامه دارد و آهنگ رو پر تنش تر می کنه در حالی که صدای درام نیز بگوش میرسه... پارت بعد لطفا

 

نقد و بررسی ترک سوم آلبوم Lamentos... :

این همون ترکیه که اسم آلبومو در بر داره و به اعتقاد خیلیا بهترین ترک آلبومه ... تازه زیادترین منظورم از نظر زمانه خب میشه گفت طولانی ترین آهنگ آلبومم هست 10:49 ثانیه می باشد که برای Dark/Folk  کمی زیاد است!! لیریک هم داره ولی به تونمیده!!! خب بزار نقد کنم ...در ابتدای آهنگ با گیتار بیسشون و پس زمینه ای از گیتار برق 1قیقه میزنن ... (دقیقسو که بخوای کل آهنگ :دی ولی تو تیکه ی اولش یا اینترو آهنگ 1:03 ثانیه همینجوزی می زنن!!!) بعد اینجاس که اون آقاهه با اون صدای ضایعش که به هیشکدوم از بیتا نمی آید می خونه!!! و ریتم کمی تغییر می کنه ... اما اینا با ملایمت!!!! سعی هم کردن بیتو با صدا متناسب کنن ولی مسترش خوب در نیومده تا 2:05 که همراه با دای یارو در اوایلش یه گیتار برقی میزنن مثل اون یارو ها که می کشن بهشون چی میگن؟ بعد از دقیقه ی 3 باز هم ریتم اینترو رو شروع می کنن به زدن!!! (جونه من یکمم تغییرش دادن:دی) تا 4 که باز یارو میاد میرینه به بیت ... البته بیت در اینا تغییر پیدا می کنه و دای گیتار برقی بیشتر محیط رو مخوف می کنه تا 5:05 که با صدای جیغ خود جاشو میده به یکی دیگه و بیت ترسناکو به مدت 20 ثانیه میزنن|!!!!! بعد بیت یه حالت لایت پیدا می کنه که تا دقیقه 9 با همان روال و تغییرات جزئی پیش میره ... تا کنون صدای شنیده نشده جستجو ادامه دارد!!!!! خب در دقیقه ی +9 بیت کمی حالت تحرک به خود می گیرد و صدای گیتار برقی به گوش هر ناشنوایی میرسد و صدای جیغ های طرف!!!! که خیلی هم همخونی داره با بیت تا حدودی البته و این بیت سولو مانند راهش رو میگیره تا آخر آهنگ و رقصان میره!!!! من لازم می دونم همینجا اعلام کنم که آهنگ متال بی درام...!!!! ولی خوب پارت بعدی درام داره خدا رو شکر!!!! پس شما رو دعوت می کنم تو پارت بعدی تشریف ببرید!!!

 

نقد و بررسی ترک چهارم آلبوم Surrendered To The Decadence Parte 2:

این آهنگام مثله فیلما شده ...اسپایدرمن 1 2 3 4 ... n و حالا ورژن 2 این آهنگ که قراره بگوشید!! این آهنگ حالت انتهاری داره ... یعنی یهو و بی مورد و نا بجا ریتم تغییر ِدا می کنه ولی در عوض درام داره!!! صدای بیس و برقیشم بهتر از 2 آهنگ قبلیه!!  تا 30ثانیه ی ائل صدای زی گیتار برقی بگوش میرسه و بعد یهو در اوج ملایمت بیت تحرک پیدا می کنه به سبکی نا حرفه ای و باحال:دی یعنی جزو ایرادات نیست:دی یارو هم در اولش میگه اووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو!!! بله در اینجا صدای گیتار بیس و برقی و درام رومی شنوین به حالتی کم تندتر از آهنگای دیگش که در 1:25 با یک درام قوی سبک عوض میشه و میشه عینه فیلمای دوئلو این اینجوری: للللللللللللللو لیییییییییی لههههههههههه لوووووووووووووو!!!! همراه با گیتار بیس و بدون درام که باز هم بصورت انتحاری در 1:46 ثانیه سبک بطور مخوفی عوض میشه!!! بیس با پس زمینه ی برقی ...! بازم بی درام!!!! که در  2:30 (بازم چی؟؟؟؟ انتحاری (قافیه رو داشتی؟:دی)) خب در 2:30 یهو به همون ریتم صدای گیتار بقی و بس و درام اضافه میشه و نقطه ی اوج آهنگ محسوب میشه که باز در 3:18 یهو آروم میشه بدون درام و خوانندشون میاد.... بازم نمی دونم چی میگه!!! ولی با بغض می خونه اکولی پکول:دی که این حالت افسردگی در 4:39 همراه با تغییره استایل و بیت (همون بیت اوج!!) ولی کل ان تیکه رو با حالترگه رگه کردن و موف کردن جالب کرن و مثله همیشه سولو های انتهاشون شروع میشه به همراه درام که اینبار حالتی پر تنش تر داره و انتهاری تموم میشه آهنگ!!!!!!

 

نقد و بررسی ترک پنجم آلبوم El Campesino:

یاده دوران کودکی افتادم...! نقد آهنگی که اوبوهت (همون عظمت و این حرفا!!! غلط املایی نگیرین)  آلبومو ازش گرفته!!  ان آهنگ مثله 1 بی لیریک هست شایدم اوتروباشه که شمارشو اشتباهی زدن!! شایدم اینو گذاشتن کسایی که تصمیم خودکشی گرفتن با شنیدن این پشیمون بشن!! من چه دانم! 2:40 ثانیه اس ... م ازنقدش عاجزم ... درامم نداره!!! بی خیال برین آهنگ بعدی رو گوش کنین!!!

 

نقد و بررسی ترک ششم آلبوم El Campesino:

از جمله ترک هایی که می تونم لیریکشو با ترجمش بزارم!!!! خب ولی بصورت در هم!!! خودمم منظورشونو نفهمیدم شاید شما بدانید!!! ولی کلی منظورش پیچیدش ... تازه من برداشت خودمو بگم بی جنبه ها میگن نه اینجوریه ... اشعار متال مثله آینه هستش باید برداشت خودتونو ازش بکنین من نمی تونم بگم تو این آینه خودمو می بینیم شما هم منو!!! خب اول می نقدمش بعد تکست و ترجمه...!

از جمله ترکایی هست که وکالش باهاله:دی یهو از غم به خوف از خوف به جیغ از جیغ به نرمال و همینجوری دیگه!!! اولشم با وکال اینترو داره که مضخرفه:دی همچنین صدای بارون که در ترک 1 و 7 مشاهده میشه و بعد از وکال بت با گیتار برقی بصورت فوق آرم شرو میشه و رو به تندی دارد!! همراه با پس زمینه ی بیس که در لپ هر تیکه آپ میشه!! تا 2:45 که بیت به مدت 4 ثانیه قط میشه و سپس وکال شروع میشه با یه بیت با لیپ زیاد و کمی متفاوت نسبت به قبل البته در صداشون  زیاد تغییر ایجاد ( من تا اینحا که نوشتم رفتم نون بخرم و الان یادم رفته می خواستم چیا بگم ولی خوب ... یه جوری تمومش می کنم که نه سیخ بسوزه نه کباب نه گوجه نه نون و نه...!!!) ایجاد نکردن ... دای جیغ ها و دادها و صدای خوفناک از ویژگیهای این قسمت است و درامی تا کنون شنیده نشده .....! تا 5:33 که صدای وکال با جیغ قط میشه ولی ریتم هنوز با همون تغییرات جزئی داره می نوازه!!!2 3 کلمه هم آخرش میگه!!! از ویژگیهای این آهنگ به سولوی انتهایی نداشتش میشه اشاره کرد:دی در عوض با لیپ جلو میره!!! این آهنگشو حتما بگوشید و پیش بسوی لیریک(واستون قسمت قسمتش کردم مطابق آهنگ!!!)!!!:

Huida inesperada
De los brazos de nadie
Solo
por la vías tristes

Momentos vividos contigo
Inmortalizados en mi alma.

Carne de mi carne
Sangre de mi estirpe
Agua de mis mares

La noche no te detuvo ante el futuro que te arrebató de mí.
Inexperto amigo
Precoz en el tiempo
Eterno en mí.

El verdor de tus ojos
Está tatuado en mi destino
Estás en mi más vivo que yo mismo


Cuando hablo, es tu voz
La desahoga este llanto
Cuando río es tu alegría que me brota

En tu tumba se fueron
Los secretos de la amistad,
Tu agonía no me esperó.
Ahora sé que el corazón
También se cansa de esperar
El cariño que siempre se deseó.
Agua de mis mares
Eterno en mí


Que muerte tan anunciada
Que mañana tan sabia.

فرار از دست هيچکس غير منتظره تنها به خيابانهاي لحظات غم انگيز contigo جاوداني روح من. گوشت خون از بدن من نسب من من آب درياهاي نبود شب قبل از ترک کردید که شما در آينده از من است. دوست تجربه در اوايل ابدي در زمان من. سبزى به چشمهایتان خالكوبى است مقصد من شما در من زنده تر صحبت می کنم از خودم, صدای شما اين است كه فرياد شادي رودخانه را كه من شما در چشمه‌هاي آب

 

پ.ن:امیدوارم فهمیده باشن چرا لیریک و ترجمه های آهنگای قبلی رو نذاشتم!!!

 

 

 

نقد و بررسی آخرین ترک آلبوم  (Acidal (Tonada para el huerto en Re Menor:

 

صدای بارون در ابتدا و قسمت های بدون وکال!!!! و لیپ هیفوق تکراری این آهنگو خسته کننده می کنه مگر در 1:12 که بیت برای اولین بار عوض میشه!! و حالتی مخوف پیدا می کنه که همراه با آپ شدن و تغییر کماکان بیت وکال شرو میشه و دای بارون قط کل این آهنگ 10 دقیقه ای صدای وکال با بغض همراهه که به بیتش هم میاد!!! (این وکال اینه دوسش داره خیلی زیاد!!!) در 3:43 پس از کمتر از دو دقیقه اسپانیایی بلغور کردن خفه میشه و در این قسمت آهنگ مخوف میشه و صدای بیسهای خشن میاد و دای کلاغ و بارون که فضا سازی جالبی می کنن باهم .. که این حالت زیبا در 4:55 توسط تغییره بیت ناگهانی قط میشود..!کماکان درحال جستجو برای درامیم!!!! درهمین بیت خواننده با همان بغض قبلی شروع به خواندن می کنه که در 6:12 بصورت مبهمی دیگه نمیخونه ..! دراینفاصله صدای بارون بگوش نمی رسد .........! چون بار دیگر خواننده جیغهایی از ته دل میکشه که واقعا فضای آهنگو باهال کرده و یکی از بهترین آهنگها از نظر وکال شده!!! فقط بیت آن بسیار تکرار شدنی و آرام و یکنوخت است که زیبایی آهنگو ازش می گیره! که بت آخر در این 10 دقیقه حدود 5 دقیقه می مونه که فاقد صدای بارون است وفقط وکال داره!!!

 

 

 

 

بررسی کلی آلبوم:

 

این آلبوم در سبک خودش (همون فلاکت متال!) آلبوم خوبی بود ولی کلی مشکل داشت (پارادوکس میگم کره!!!) از جمله میکس و مستر فوق ضعیف همچنین سادگی بیش از حد بیتها ... نداشتن درام در اکثر ترکهایی که می تونستن موفق بشن! در کل بگم من خوشم اومد چون سبکشو نشنیده بودم واسه همین واستون گذاشتم... تازه اینو الان به اهدافم اضافه کردم: شناساندن گروهای ناشناس:دی حالا من تو جدول زیر نقاط ضعف و قوت ترکها رو می گم ... تو نقد گفتم اینجا خلاصه!!! (نوآوری:دی)

 

خلاصه ی نقد!

نقاط ضعف

نقاط قوت

امتیاز از 10

01 -Preludio A La Siembra

نداشتن بیت

فضا سازی

6

02 - La Escritura Y El Alarido

تفاوت بیت و وکال

 سولو

6

03 -  Lamentos

نداشتن درام

سولو

7

04 - Surrendered To The Decadenc

بیت انتحاری

 بیت چنج

8

05 -  El Campesino

////////

////

2

06 -  Eterno En Mí

نداشتن درام و سولو

وکال قوی

7

07 - Acidal

نداشتن درام و سولو

فضا سازی

7

 

 

 

 

دانلودها:

 

Uaral - Lamentos A Poema Muerto 2007

 

 

 

پس نقد:

 

تا آخره امتحانا دیگه نمی نقدم...! بابای!

 

موضوع : نقد و بررسی آلبوم

9/4/1389 - 20:57:52

نظرات نظر دهيد!

لینک ثابت

 


نقد و بررسی آهنگ TurnThe Page از metallica & bob seger

m3tal


پیشگفتار:

      سلام دوستان و دشمنان عزیز ( دشمن ندارم اصولا ... حتی شما دشمن عزیز!!) شاید موقعی که این نقدو می نوشتم حالم خوب نبوده باشه ولی الان خوبم مرسی:دی! دوستان به نظرتو یک آهنگ چقد می تونه تاثیر گزار باشه؟ آفرین به تو بستگی داره!!! منم امروز با یکی از شاهکارهای عالم راک اومدم! ( متالیکا و جیمز جونم که شاهکارن!! منظورم اینه که این کارشون شاهکاره!!!) این آهنگ رو من گذاشت بسی تاثیر ...! (نمی دونم چرا جدیدا از " بسی " بسی زیاد استفده می کنم:دی) شاید فکرش رو هم نکنین که این شاهکار رو خوده متالیکا کامل خلق نکرده بلکه به کمک کسی این کارو کرد که همین آهنگش برای اولین بار که همراه با آلبومش اومد هیشکی خوشش نیومد!!! با این تفاسیر بنده و این پیشگفتار میریم تا آنالیز کنیم این شاهکارو ( خیلی بده آدم جانب دارانه نقد کنه:دی)

 

جرقه:

      دوستان آقای جرقه رو به شما معرفی می کنم BoB SeGeR کسی که با یک آهنگ تونست هزاران هزار نفر رو تحت تاثیر قرار بده ... اون تونست آهنگی بده که حتی دل سنگ رو هم آب کنه ... آره متالیکا هم تحت تاثیر قرار گرفت!!! دوستان شاید این نکته ی باهالی باشه : آقای جرقه تو سال 1973 تو آلبوم Greatest Hits این ترک استثنایی رو به جهان عرضه کرد ولی اون اول هیشکی بهش محل نذاشت ...! نمی دونم چرا!!! ولی مهم اینه که تونست این حس رو به جای یک ترک ضبط شده توی لایو ( لایو یعنی اجرای زنده!! یعنی وقتی زنده بود زنده  اجرا کرد!!(احتمالا گوشه ی کنسرت نوشته بودن زنده) الان زندس یا نه خدا می دونه!!!) اون 3 سال بعد یعنی سال 76 ( میلادی ها!) به گفته ی 90% اشخاص این اجرای زنده بسیار تاثیر گزار بوده که 5 نفر هم غش می کنن از حل میرن نمی دونم دیگه !! یارو یه پا مایکل جکسون خدا بیامرز بوده!!! ما باید یه تقدیر و تشکر بکنیم از باب که شد یه جرقه واسه گروهایی مثل متالیکا، کید راک، استین، … (البته اینا دقیقا متن آهنگ و تنظیم خود باب رو به کار بردن) حتی Bon Jovi (می شناسیش؟؟؟!) گفته تاثیر زیادی داشته این آهنگ رو آهنگ معروفش یعنی Wanted : Dead or Alive !!! خب شاید کنجکاو شده باشین راجب به آهنگ بدونین ولی زهی خیال باطل چون قسمت بعد تقدیر و تمجید از گروه متالیکاست!!!

 

مقدمه ای از ورژن متالیکا:

      مثله یک اتفاق خوب ... لارس قدم زنان (لارس همون که درام میزنه درام هم همون طبلا و بشقابا!!) خب داشتم می گفتم این آهنگ رو می شنوه و با خودش فکر منتقی می کنه:دی میگه عجب موضوعی چه ریتم باهالی وای به صادای جیمز چقد میاد خلاصه شد آنچه شد ... !!! ولی با کلی تغییر ... در استایل خوندن ساز و سبک!!! سبک از پاپ به متال تغییر کرد ( ماشالا به هوشم!!! ) این تغییر توسط درام های کوبنده ی لارس و تعویض ساز ساکسیفون به گیتار برقی کرک همت  و صدا و بیس زیبا و محشر جیمز بزرگوار!! استایل خوندن هم که با مقایسه ی دو آهنگ کاملا مشهود است که به سمت کارای هارد راک رفته و از حالت پاپ فاصله گرفته ... شاید هم تکنوازی قسمت قبل از آخرین متن که جیمز جون جونم این کارو کرده کارو 2 3 برابر محشرررررررر کرده!

 

بررسی آهنگ:

      این آهنگ 6:06 دقیقه ای که در مقابل ورژن اصلیه باب حدود 1 دقیقه  بیشتر است شامل 3ورس و  3کروس است همچنین سولوی 16 ثانیه ای اش که برای یک کار متا 6 دقیقه ای کمه!!!

 

ژانر شناسی :

      شاید این آهنگ موضوع اجتماعی داشته باشد ولی درعمق خودش موضوع سیاسی جا دادهآن هم بی کاریو تبعیضیه عده ی هست که مجبور میش برای سیر کردن شکم خودشون و بچشون دست به هرکاری از جله خودفروشی بزنن! آره مضوع آهنگ در موردفقر و فحشاست!!

 

لیریک ترجمه و نقد ورس1:

      لیریک و ترجمه ی ورس اول  رو می بینید که شرح زیر می باشد:

On a long and lonesome highway, east of Omaha

تنها در بزرگراهی طولانی در شرق اوماها

You can listen to the engine moanin' out his one long song

می توانی به صدای موتور ماشين ها گوش دهی که مثل آهنگهای بلندی ناله می کنند

You can think about the woman or the girl you knew the night before

می توانی به زن يا دختری که شب پيش ملاقاتش کردی فکر کنی

But your thoughts will soon be wandering, the way they always do

و افکارت سريعا مثل هميشه منحرف می شوند

When you're ridin' sixteen hours and there's nothin' much to do

وقتی که شانزده ساعت در حال رانندگی می باشی و هيچ کار ديگری نيست

And you don't feel much like ridin', you just wish the trip was through

آن وقت از سفر خيلی خوشت نخواهد آمد. تو فقط آرزو می کنی که کاش سفر به پايان رسد

      نقد وبررسی این بیت کاریست بسی دشوار اره دیگه !!چون بین این بیتای یه معنایی خفن هست که میشه از توش تقسیر نوشت!!! میگه تنها ر راه یی از کافه های شرق اوماها با ماشین هستی و داری به صدای موتور ماشین قراضت که مثله صدای درونت فریاد می کشه گوش میدی ... شاید در این بین یتونی به زن یا دختر که در کلیپ متالیکا باش مصاحبه می کنن فک کنی و ببنی تو چقد وضع از اون بهتره ... که این کار باعث میشه افکارت به سمت افکار منفی جهت دار بشه! و میگه وقتی داری رانندگی می کنی 16 ساعت!!! منظورش اینه که تو میری که به کنسرت برسی!!! باور کن!! بعد هم که دیگه مشخصه!!!

 

لیریک و ترجمه و نقدورس2:

      شاید ورس دو که بعد از کروس اول واقع شده رو بشه نقطه ی عطف آهنگ دونست:

So you walk into this restaurant, strung out from the road

پس وارد رستوران می شوی . از جاده خارج شده ای

And you feel the eyes upon you, as you're shakin' off the cold

و نگاههايی را به روی خود احساس می کنی . در حالی که از سرما می لرزی

You pretend it doesn't bother you, but you just want to explode

وانمود می کنی که برايت مهم نيست . در حالی که می خواهی منفجر شوی

Most times you can't hear them talk, other times you can

بيشتر وقتها نمی توانی صحبتشان را بشنوی و گاهی اوقات می توانی

All the same old clichés

آيا تمام آفرينش

Is that a woman is it man

بر اساس زوجين پابرجاست؟

And you always seem outnumbered, you don't dare make a stand

و به نظر می رسد که تو را ناديده می گيرند . تو جرات نداری که خودی نشان دهی

Make your stand

خودت را نشان بده

       شاید نتونم یه نقد خوب تو این قسمت ارائه بدم چون کار سختیه .... میگه آره رسیدی سر کار!!! و وقتی وارد میشی همه یه جور دیگه نگات می کنن  جوری که انگار تو آدم نیستی یه ابزاری بعضی وقتها هم صداشون رو می شنی که در موردت چه قضاوتایی می کنن و ممکنه از خشم و نارا حتی منفجر شی!! و همیشه این سوالو از خودت می پرس که آیا تمام آفرینش بر اساس همن کثاوت کاری ها برپاس؟ تو میخوای خودت و تونایی هاتو نشون بدی اما جرات نداری چون شاید دیگه منبع در آمدی ندشته باشی ولی سعی کن خودی نشون بدی!

 

لیریک و ترجمه و نقد ورس3:

      ورس سوم ورسی است که نقاط افت و اوج آهنگ رو در خود جای داده

Out there in the spotlight, you're a million miles away

بيرون از آنجا زير نورهای متمرکزشده . تو ميليونها مايل از من فاصله داری

Every ounce of energy, you try to give away

سعی داری که هر ذره از انرژی را هدر دهی

As the sweat pours out your body, like the music that you play

و عرق از تنت روان می شود . همانند موزيکی که نواخته می شود

Later in the evening, as you lie awake in bed

در اواخر غروب وقتی که در رختخواب دراز می کشی

With the echoes of the amplifiers ringin' in your head

اکويی از آمپلی فايرها در سرت می نوازد

You smoke the day's last cigarette, rememberin' what she said

آخرين سيگار روزت را دود می کنی و حرفهای او يادت می آيد

      آره جیمز میگه هر بعد از ظهر که از کنسرت یا و خسته و کوفتس حرفای اون زن ( کلیپ ) رو بیاد میاره که گت ...!

 

لیرک و ترجمه و نقد کروس:

      این کروس در این آهنگ 3با تکرار شده که جیمز از زدگی خودش میگه و نصیحت می کنهکه صفحه رو عوض کنین!!!

Here I am من اينجا هستم

On the road again دوباره در جاده

There I am من آنجا هستم

Up on the stage روی صحنه

Here I go من اينجا هستم

Playin' star again دوباره با ستارگان بازی می کنم

There I go من آنجا هستم

Turn the page صفحه را برگردان

 

نقد مختصری بر کلپ:

    من پیشنهاد می کنم حتما کلیپ رو بگیرید و نیگا کنید!! واقعا اشکتون در میاد ... کلیپ در مورد یک زن Stripper است که برای ادامه زندگی و بزرگ کردن دختر کوچکش، در بارها و کافه ها به هر کاری دس میزند، در جایی از آهنگ با وی مصاحبه ایی میشود که چرا این کار رومیکنی، پاسخ میده: فقط بخاطر پول، که بتونم فرزندم رو بزرگ کنم، اگه منم پول داشتم، همونطوری که جامع از من انتظار داره، فرزندم رو بزرگ میکردم(منظور از She قبل از پخش مصاحبه، در کلیپ خود این زن، و در آهنگ نوای گیتار است …)

 

نقدفنیکار:

      به نظرم این کار متالیکا جوری بود که هم لایت بود هم خشن شاید از عمق وجودشون این سازها رو زدن! از ویژگی هی منحصر به فرد این آهنگ نطه ی اوج و افت آهنگ در ورس 3 و سولوفوق العاده ی جیمز بود ... صدای جیمز هم همراه با خشم و بغض خاصی بود که حس رو به شنونده می رسوند ... آهنگ از نظر تنظیم فوق لعاده بود و همچنین تکست کار که کار باب بود و معنای عمیقی داشت که بنده رو عاجز کرده بود:دی

 

نتیجه گیری نهایی:

      شاید آهنگ ترن ده پیج کاور بود ولی به اعتقاد اکسریت متالیکا این برتری رو به این آهنگ داد و اونو به یاد ماندنی کرد طوری که در سل 89 هم هنوز شاهد نقد این آهنگ می باشیم....

 

سلام دوستان!
متن هاي ترجمه شده ي گروه DimmuBorgirدر اين تاپيك قرار خواهد گرفت

overdose

02-23-2012, 03:17 PM

Gateway
The core principle of freedom
اصل اساسی ازادی
Is the only notion to obey
تنها عقیده ای است که باید از ان پيروي كرد کرد
The formulae of evolution and sin
Leading the way
قاعده تکامل و گناه مسیر را هدایت میکند
The rebirth is near completion
تجدید حیات در حال تكامل است
As we slowly awaken from slumber
همزمان با اينكه ما به اهستگي از خواب بيدار ميشويم



The malpractice of the spirit ends
عمل اشتباه روح دادن خاتمه ميابد
Gateways
دروازه
When the gift is once again attained
وقتی بخشش یکبار دیگه بدست اورده میشه
Gateways
دروازه
No rules or restraints are longer valid
قوانین و محدودیت ها ديگر اعتباري ندارند
Gateways
دروازه
When the ancient future is reclaimed
وقتی اینده تاریخی بازسازی میشه
Gateways
دروازه


No rules or restraints are longer valid
قوانین و محدودیت ها ديگر اعتباري ندارند
Gateways
دروازه
When the ancient future is reclaimed
وقتی اینده تاریخی بازسازی میشه
Gateways
دروازه



It's all there for the eyes that can see
حقایق برای چشم هایی که میتونند ببینند واضح است
The blind ones will always suffer in secrecy
کورها همیشه در خفت رنج خواهند کشید
For it is the omen of what lies submerged - Breeding
برای اون نشانه ای است از اونچه دروغ ها مخفی میکردند _ متولد کردن *
Untouched within us - Bleeding
دست نخورده درون ما _ متولد کردن



The core principle of freedom
اصل اساسی ازادی
Is the only notion to obey
تنها عقیده ای است که باید از ان اطاعت کرد
The formulae of evolution and sin
Leading the way
قاعده تکامل و گناه مسیر را هدایت میکند
The rebirth is near completion
تجدید حیات در حال تكامل است
As we slowly awaken from slumber
همزمان با اینکه ما ابه اهستگي از خواب بيدار ميشويم
To receive the light that shines in darkness
نوري كه در تاريكي ميدرخشد را بدست بياور
The light that shines forevermore forevermore
نوری که برای همه می درخشه برای همه



Be the broken or the breaker
اطاعت كننده باش یا فرماندار
Be the giver or the undertaker
اهدا کننده باش یا متقبل شونده
Unlock and open the door
قفل در رو باز کن
Be the healer or the faker
درمان و چاره باش یا كسي كه نادرست
The keys are in your hands
كليد ها در دستانت قرار دارند
Realize you are your own sole creator
ادرك كن كه خودت بوجود اورنده(خالق)روحت هستي
Of your own master plan
طرح كامل تكامل خودت
Translated By :OverDose
Only the registered members can see the link
كپي برداري با ذكر منبع مجاز ميباشد

Ali LP

02-23-2012, 06:06 PM

عالی بود مرسی.عجب معنای سنگینی داشت.

avernus

05-15-2012, 12:51 AM

ترجمه آنگ هایی دیمیو هست




Chess with the Abyss



Old dreams return
رویاهای قدیمی بازمی گردند

Disillusioned I yearn
خواستار ناامید بودن هستم

Am I buried beneath sand and clay?
آیا من در زیر شن و خاک رس دفن گشته ام؟

The caress of cold soil
نوازش خاک ِ سرد

With limbs crippled to the coil
با اندامی چلاق که چمبره زده ام

Locked inside a nightmare womb
در کابوسی همچون رحم قفل و محبوس گشته ام



Tarnished and grief stricken
کدر شده و ضربت خوردن از ماتم

Emptiness within a void
پوچی ای از درون بی ارزش و تهی

Longing for the sun to shine
آرزوی درخشیدن خورشید

To discourage the demonoid
مایوس کردن ابلیس گونه



Salvation!
رستگاری!

Darkness reborn!
تاریکی دوباره متولد می شود



Old dreams return
رویاهای قدیمی بازمی گردند

Disillusioned I yearn
خواستار ناامید بودن هستم

Am I buried beneath sand and clay?
آیا من در زیر شن و خاک رس دفن گشته ام؟

The caress of cold soil
نوازش خاک ِ سرد

With limbs crippled to the coil
با اندامی چلاق که چمبره زده ام

Locked inside a nightmare womb
در کابوسی همچون رحم قفل و محبوس گشته ام



We seem to keep fading away
ما همچون کسانی که در دور محو می گردیم به نظر می رسیم

Holding on to that last final sway
نگه داشتن در آخرین نوسان و حکم فرمایی

A doctrine of self salvation
تعلیم دادن نحوه ی رهایی ِ خود

Darkness reborn on resurrection day
تاریکی در روز قیامت دوباره متولد می گردد



Stagnating in dead waters
راکد ماندن در آب های مرده

While circling above the surface
تا زمانی که سرگشت از سطح آب بالا بزند

Of the deep pale desert sea
از دریای عمیق و بی نور ِ کویر

Cutting that other life of lines
بریدن خط های دیگر ِ زندگی


Salvation!
رستگاری

Wish we'd never met
آرزوی ماست که هرگز ملاقاتش نکنیم

Salvation!
رستگاری

And rather gone our seperate ways
و البته در راهی که جدایش کردیم رفتیم

Salvation!
رستگاری

All times spent together
تمامی زمان ها دورهم بی رمق می گردند

Salvation!
رستگاری

Are the darkest of days
تیره تر از روزهاست

Salvation!
رستگاری

Darkness reborn!
تاریکی دوباره متولد می گردد!
__________________

avernus

05-15-2012, 12:55 AM

A Succubus* in Rapture


Illness and plagues, torture and blight
بیماری و طاعون . شکنجه و پژمردن
Is what she brings
چیزهائیست که او به ارمغان می آورد
Mocking holy standards, deceiving feeble fools
تقلید کردن استانداردهای مقدس . فریب دادن احمق های ضعیف
Is what she loves
چیزهائیست که او بسیار دوست دارد
Granted with powers, gifted with magic
با قدرت اعطا شده . هدیه ای با جادوگری
Watching the world through raven's eyes
دیدن دنیا از میان چشمانی که طمع بلعیدن دارند

Damned woman mischievous whore
زن ملعون ِ شرور ِ فاحشه
Heretic princess
شاهدخت مرتد
Devil's own
شیطان ِ خودم

Her seductive elegance
زیبایی ِ وسوه انگیز او
Excites your weak flesh
گوشت ضعیفت را به جنبش وا می دارد
Her diabolical beauty
زیبایی ِ شیطانی ِ او
Enchants your bewildered mind
اندیشه ی سردرگمت را طلسم می کند

You damn woman
تو زن ملعونی هستی
You mischievous whore
تو شرور و فاحشه ای
You heretic princess
تو شاهدخت مرتدی
You are Devil's own
تو شیطان من هستی

A serenade made out of black magic
موسیقی ای ساخته شده از جادوی سیاه
She has learned to set souls afire
او سوزاندن روح ها را آموخته است
And makes sure that you never
و اطمینان حاصل می کند که هرگز شما
Will leave it's trance
این خلسه را ترک نخواهید کرد
Her diabolical beauty
زیبایی ِ شیطانی ِ او
Enchants your bewildered mind
اندیشه ی سردرگمت را طلسم می کند

avernus

05-15-2012, 12:58 AM

Dimmu Borgir


Forces of the northern light - Assemble
نیروهای ضعیف شمالی - جمع آوری کردن
Forces of the northern night - Call to arms
نیروهای ضعیف شمالی - فراخواندن سلاح
Summoned by the secrets of sacrifice
احضار توسط اسرار قربانی

Meeting destiny on the road we took to avoid it
از ملاقات با سرنوشت در جاده ها خودداری می کنیم
As we only compete with ourselves
همانطور که ما با خودمان رقابت می کنیم
Left is that of a confident union
سمت چپ که از اتحادی با اعتماد به نفس است

What bridge to cross and what bridge to burn
چه پل برای عبور و چه پل برای سوختن
Deceit is everywhere you turn
هرجا که سرت را بچرخانی فریب است
We weed out the weak and their weep
ما علف های هرزی به دور از ضعفا هستیم و سهم آنان گریستن است


Evolving - Compulsively
ریشه کن کن - به طور اجباری
Behaving - Inconsistently
رفتار - به طور متناقض
Yet the pulse is pounding
با این حال نبض کوبنده است
Restoration is the name
اسمش ترمیم است
For those who are left in the game
برای کسانیست که در این بازی در جناح چپ هستند
Invocation in the name of our flame
فراخوانی شیطان نام شعله کشیدن ماست


Dimmu Borgir!
قلعه*های تاریک
The deviants seek but one place
کجرو در حال جست و جو اما یک مکان
Dimmu Borgir!
قلعه*های تاریک
Forward onward march!
به جلو به پیش مارس!


Forgive we shall not
بخشش را نمی خواهیم
Forget we shall not
نادیده گرفتن را نمی خواهیم
With trickery and treat
با حیله گری و مداوا کردن
Enemies will face defeat
دشمنان می خواهند پیروز گردند


No place for dreamers
مکانی برای خیال پرداز نیست
As our formation is lava
همان طور که ساختار ما از گدازه است
Fire is with or against you
آتش یا با شماست یا بر علیه شما
And so it burns
بنابراین سوزاننده است


Constant retribution calling
فراخواندن عذابی استوار
From the shadows of three consecutive sixes
از ارواح خبیث سه عدد شش پشت سر هم
Merging with the cold dark vacuum
ادغام کردن با خلاءی تاریک
Talent is worthless unless exercised
استعدادها بی ارزش اند مگر اینکه به کار گرفته شوند


"When the world is turning
هنگامی که جهان در حال گردش است
You'll find your true nature
شما ماهیت واقعی خود را پیدا می کنید
When the first is last and the last is first
زمانی که اولین آخرین و آخرین اولین بار است
You'll be where you choose to be"
شما به جایی می روید که انتخابش کرده اید

Forgive we shall not
بخششی نمی خواهیم
Forget we shall not
نادیده گرفتن را نمی خواهیم
Fire is with or against you
آتش یا با شماست یا بر علیه شما
And so it burns
بنابراین سوزاننده است

avernus

05-15-2012, 01:01 AM

Gateways


The core principle of freedom
Is the only notion to obey

قاعده ی اصلی آزادی تنها مفهومی از فرمانبرداری است.

The formulae of evolution and sin
Leading the way

الگوهای فرگشت و گناه مسیر را نشان می دهند


The rebirth is near completion
As we slowly awaken from slumber

همچنان که ما به آرامی از خواب سبک برمی خیزیم
تولدی دوباره نزدیک به انجام است


The malpractice of the spirit ends
Gateways!

کژ رفتاری های روح به پایان می رسد
دروازه ها!

When the gift is once again attained
Gateways!

به هنگامی که پیشکش دگر بار بدست آورده شد
دروازه ها!

No rules or restraints are longer valid
Gateways!

دیگر هیچ قانون و محدودیتی وجود ندارد
دروازه ها!

When the ancient future is reclaimed
Gateways!

به هنگامی که آینده ی باستانی بازپس گرفته می شود
دروازه ها!


No rules or restraints are longer valid
Gateways

دیگر هیچ قانون و محدودیتی وجود ندارد
دروازه ها!

When the ancient future is reclaimed
Gateways

به هنگامی که آینده ی باستانی بازپس گرفته می شود
دروازه ها!

It's all there for the eyes that can see

تمامی اینها برای چشمانی است که می بینند

The blind ones will always suffer in secrecy

نابینایان همیشه در میان اسرار رنج خواهند برد

For it is the omen of what lies submerged - Breeding

چراکه نشانه هایی است از دروغ های پنهان گشته اند

Untouched within us - Bleeding

در درونمان دست نخوره باقی مانده است


The core principle of freedom
Is the only notion to obey

قاعده ی اصلی آزادی تنها مفهومی از فرمانبرداری است.

The formulae of evolution and sin
Leading the way

الگوهای فرگشت و گناه مسیر را نشان می دهند

The rebirth is the year of completion
As we slowly awaken from slumber

همچنان که ما به آرامی از خواب سبک برمی خیزیم
تولدی دوباره نزدیک به انجام است

To receive the light that shines in darkness

برای دریافت نور که در تاریکی می درخشد

The light that shines forevermore (forevermore)

نور که برای همیشه خواهد درخشید ( برای همیشه )

Be the broken or the breaker

بشکن یا شکسته باش

Be the giver or the undertaker

بدست آور یا ببخش

Unlock and open the door

بازکن درب قفل شده را

Be the healer or the faker

شفا بخش باش یا یک جاعل

The keys are in your hands

کلید ها در دستان توست

Realize you are your own sole creator

بدان که تو تنها آفریننده ی خود هستی

Of your own master plan

بر اساس طرح های عظیم خودت

Be the broken or the breaker

بشکن یا شکسته باش

Be the giver or the undertaker

بدست آور یا ببخش

Unlock and open the door

بازکن درب قفل شده را

Be the healer or the faker

شفا بخش باش یا یک جاعل

The keys are in your hands

کلید ها در دستان توست

Realize you are your own sole creator

بدان که تو تنها آفریننده ی خود هستی

Of your own master plan

بر اساس طرح های عظیم خودت

avernus

05-15-2012, 01:03 AM

Spellbound (By The Devil



You have returned to the torture-chambers
شما به تالارهای عذاب بازگشته اید

To find peace among the rotting corpses
آرامش را در میان جسد های در حال پوسیدن میابید

You have returned to the execution place
شما به مکان اعدام بازگشته اید

To inhale the smell of blood
تا بوی خون را فرو بکشید

Death and terror rules the land
مرگ و وحشت بر زمین حکمرانی میکند

We have been spellbound
ما طلسم شده ایم.

You have returned to the hidden graves
شما به قبرهای پنهان بازگشته اید.

Only you know about
تنها شما دراین باره میدانید.

You have returned to to face your victims
شما باز گشته اید تا با قربا نی ها یتان رو به رو شوید

And feel sensation of violence once again
و یکباره دیگر حس خشونت را احساس کنید.

Death and terror rules the soul
مرگ و وحشت بر روح حکمرانی میکند

You have been spellbound
شما طلسم شده اید.

By the Devil
توسط شیطان

Murderer, you have returned
قاتل ، شما باز گشته اید

To create fear and sorrow
تا ترس و اندوه به وجود آورید

Death and terror rules the land
مرگ و وحشت بر زمین حکمرانی میکند

We have been spellbound
ما طلسم شده ایم.

By the Devil
توسط شیطان

avernus

05-15-2012, 01:05 AM

Mourning Palace



Daylight has finally reached it's end
سرانجام روز به پایان اش رسیده است

As evenfall strikes into the sky
هنگامی که غروب در آسمان پدیدار می شود

Far away in the dark glimpsing moonlight
در دوردست ماه در تاریکی می درخشد

Sickening souls cry out in pain
ارواح بیمار کننده از درد فریاد می کشند

Whispering voices summoning screams
صداهای نجواگرهمراه با فریادها، منتظر

Waiting for Satan to bless their sins
شیطان می مانند تا گناهانشان را بیامرزد

Blackhearted angels fallen from grace
فرشته های شیطانی محروم از لطف الهی

Possessed by the search for utter darkness
در جستجوی تاریکی مطلق مسخ شده اند

Hear the cries from the Mourning Palace
فریادها را از کاخ ماتم بشنو

Feel the gloom of restless spirits
افسردگی روح های بیقرار ار حس کن

Hear the screams from the Mouring Palace
جیغ ها را از کاخ ماتم بشنو

Feel the doom of haunting chants
محشر سرودهای مکرر را احساس کن

Eternal is their lives in misery
زندگی آنها تا ابد در غم و اندوه است

Eternal is their lives in grief
زندگی آنها تا ابد در سوگ و ماتم است

Abandoned in a void of nothingness
تبعیدشده در خلا پوچی

A chain of anger, a fetter of despair
در زنجیر خشم ، در غل و زنجیر نومیدی اند

In this garden of depraved beings
در این باغ موجودات تباه شده (بهشت)

This unsacred place of helpless ones
در این مکان نا مقدس موجودات درمانده

Satan blessed the creatures
شیطان موجودات را می آمرزد

Inswathed them in endless night
آن ها را در شب بی پایان رها می سازد

Whispering voices, summoning screams
صداهای نجواگرهمراه با فریادها

Waiting for Satan to bless their sins
منتظر شیطان می مانند تا گناهانشان را بیامرزد

Blackhearted angels fallen from grace
فرشته های شیطانی محروم از لطف الهی

Possessed by the search for utter darkness
در جستجوی تاریکی مطلق مسخ شده اند

avernus

05-15-2012, 01:07 AM

Progenies Of The Great Apocalypse



The battle raged on and on
Fuelled by the venom of hatred for man
Consistently, without the eyes to see
By those who revel in sewer equally

We, the prosperity of the future seal
Cloaked by the thunders of the north wind
Born to capture the essence of
The trails of our kind

Zero tolerance must be issued forth
Behind the enemy's line
So it shall be written
And so it shall be done

[repeat 1st and 2nd verse]

Discover and conceive the secret wealth
And pass it unto your breed
Become your own congregation
Measure the sovereignty of it's invigoration

We, who not deny the animal of our nature
We, who yearn to preserve our liberation
We, who face darkness in our hearts with a solemn fire
We, who aspire to the truth and pursue it's strength

Are we not the undisputed prodigy of warfare
Fearing all the mediocrity that they possess
Should we not hunt the bastards down with our might
Reinforce and claim the throne that is rightfully ours

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all

فرزندانِ آخرالزمانِ بزرگ

جنگ می خروشد و می خروشد
جنگی که به تکرار ، از زهرِ نفرتِ آدمی تغذیه می شود
بی چشمانی برایِ دیدن
در آنانی که در یک شادیِ گنداب گونه برابراند

ما ، رونقِ آینده یِ مکتوم
که در تندرهایِ بادهایِ شمالی پنهان گشته ایم
زاده شده ایم تا جوهره یِ دنباله هایِ نوع مان را به چنگ آوریم

پشتِ خطوط دشمن
می بایست تحمل از کف رفته باشد
پس باید نوشته شود
و باید اعمال شود

بیاب و بفهم توانگریِ راز را
و آن را به نژادت منتقل ساز
قبیله ی خود شو
میزانِ تواناییِ جان بخشیِ آن را بسنج

مایی که حیوانِ ذات مان را انکار نمی کنیم
مایی که مشتاق حفظ آزادی مان هستیم
مایی که با آتشی پر ابهت با تاریکی قلبمان رو به رو می شویم
مایی که به سویِ حقیقت عروج می کنیم و در پی قدرت آن هستیم

آیا ما فرزندِ بر حق جنگاوری نیستیم
مایی که از همه ی میانمایگی ای که آن ها دارا هستند در وحشت ایم
آیا نباید آن حرامزاده ها را با قدرتمان به بند بکشیم
و ادعای حاکمیتی را داشته باشیم که به حق از آن ماست

خدای بدون رحمتی را تصور کنید که می توانستیم باشیم
یکبار برای همیشه
و بزدائیم خرده اصول ها و رد زهرآگینش را
یک بار برای همیشه
__________________

 

Gateway
The core principle of freedom
اصل اساسی ازادی
Is the only notion to obey
تنها عقیده ای است که باید از ان پیروی كرد کرد
The formulae of evolution and sin
Leading the way
قاعده تکامل و گناه مسیر را هدایت میکند
The rebirth is near completion
تجدید حیات در حال تكامل است
As we slowly awaken from slumber
همزمان با اینكه ما به اهستگی از خواب بیدار میشویم



The malpractice of the spirit ends

عمل اشتباه روح دادن خاتمه میابد
Gateways
دروازه
When the gift is once again attained
وقتی بخشش یکبار دیگه بدست اورده میشه
Gateways
دروازه
No rules or restraints are longer valid
قوانین و محدودیت ها دیگر اعتباری ندارند
Gateways
دروازه
When the ancient future is reclaimed
وقتی اینده تاریخی بازسازی میشه
Gateways
دروازه


No rules or restraints are longer valid

قوانین و محدودیت ها دیگر اعتباری ندارند
Gateways
دروازه
When the ancient future is reclaimed
وقتی اینده تاریخی بازسازی میشه
Gateways
دروازه



It's all there for the eyes that can see

حقایق برای چشم هایی که میتونند ببینند واضح است
The blind ones will always suffer in secrecy
کورها همیشه در خفت رنج خواهند کشید
For it is the omen of what lies submerged - Breeding
برای اون نشانه ای است از اونچه دروغ ها مخفی میکردند _ متولد کردن *
Untouched within us - Bleeding
دست نخورده درون ما _ متولد کردن



The core principle of freedom

اصل اساسی ازادی
Is the only notion to obey
تنها عقیده ای است که باید از ان اطاعت کرد
The formulae of evolution and sin
Leading the way
قاعده تکامل و گناه مسیر را هدایت میکند
The rebirth is near completion
تجدید حیات در حال تكامل است
As we slowly awaken from slumber
همزمان با اینکه ما ابه اهستگی از خواب بیدار میشویم
To receive the light that shines in darkness
نوری كه در تاریكی میدرخشد را بدست بیاور
The light that shines forevermore forevermore
نوری که برای همه می درخشه برای همه



Be the broken or the breaker

اطاعت كننده باش یا فرماندار
Be the giver or the undertaker
اهدا کننده باش یا متقبل شونده
Unlock and open the door
قفل در رو باز کن
Be the healer or the faker
درمان و چاره باش یا كسی كه نادرست
The keys are in your hands
كلید ها در دستانت قرار دارند
Realize you are your own sole creator
ادرك كن كه خودت بوجود اورنده(خالق)روحت هستی
Of your own master plan
طرح كامل تكامل خودت
Translated By :OverDose
--------------------------------------------------
Chess with the Abyss


Old dreams return

رویاهای قدیمی بازمی گردند

Disillusioned I yearn

خواستار ناامید بودن هستم

Am I buried beneath sand and clay?

آیا من در زیر شن و خاک رس دفن گشته ام؟

The caress of cold soil

نوازش خاک ِ سرد

With limbs crippled to the coil

با اندامی چلاق که چمبره زده ام

Locked inside a nightmare womb

در کابوسی همچون رحم قفل و محبوس گشته ام



Tarnished and grief stricken

کدر شده و ضربت خوردن از ماتم

Emptiness within a void

پوچی ای از درون بی ارزش و تهی

Longing for the sun to shine

آرزوی درخشیدن خورشید

To discourage the demonoid

مایوس کردن ابلیس گونه



Salvation!

رستگاری!

Darkness reborn!

تاریکی دوباره متولد می شود



Old dreams return

رویاهای قدیمی بازمی گردند

Disillusioned I yearn

خواستار ناامید بودن هستم

Am I buried beneath sand and clay?

آیا من در زیر شن و خاک رس دفن گشته ام؟

The caress of cold soil

نوازش خاک ِ سرد

With limbs crippled to the coil

با اندامی چلاق که چمبره زده ام

Locked inside a nightmare womb

در کابوسی همچون رحم قفل و محبوس گشته ام



We seem to keep fading away

ما همچون کسانی که در دور محو می گردیم به نظر می رسیم

Holding on to that last final sway

نگه داشتن در آخرین نوسان و حکم فرمایی

A doctrine of self salvation

تعلیم دادن نحوه ی رهایی ِ خود

Darkness reborn on resurrection day

تاریکی در روز قیامت دوباره متولد می گردد



Stagnating in dead waters

راکد ماندن در آب های مرده

While circling above the surface

تا زمانی که سرگشت از سطح آب بالا بزند

Of the deep pale desert sea

از دریای عمیق و بی نور ِ کویر

Cutting that other life of lines

بریدن خط های دیگر ِ زندگی


Salvation!

رستگاری

Wish we'd never met

آرزوی ماست که هرگز ملاقاتش نکنیم

Salvation!

رستگاری

And rather gone our seperate ways

و البته در راهی که جدایش کردیم رفتیم

Salvation!

رستگاری

All times spent together

تمامی زمان ها دورهم بی رمق می گردند

Salvation!

رستگاری

Are the darkest of days

تیره تر از روزهاست

Salvation!

رستگاری

Darkness reborn!

تاریکی دوباره متولد می گردد!
---------------------------------------------

A Succubus* in Rapture

Illness and plagues, torture and blight
بیماری و طاعون . شکنجه و پژمردن
Is what she brings
چیزهائیست که او به ارمغان می آورد
Mocking holy standards, deceiving feeble fools
تقلید کردن استانداردهای مقدس . فریب دادن احمق های ضعیف
Is what she loves
چیزهائیست که او بسیار دوست دارد
Granted with powers, gifted with magic
با قدرت اعطا شده . هدیه ای با جادوگری
Watching the world through raven's eyes
دیدن دنیا از میان چشمانی که طمع بلعیدن دارند

Damned woman mischievous whore

زن ملعون ِ شرور ِ فاحشه
Heretic princess
شاهدخت مرتد
Devil's own
شیطان ِ خودم

Her seductive elegance

زیبایی ِ وسوه انگیز او
Excites your weak flesh
گوشت ضعیفت را به جنبش وا می دارد
Her diabolical beauty
زیبایی ِ شیطانی ِ او
Enchants your bewildered mind
اندیشه ی سردرگمت را طلسم می کند

You damn woman

تو زن ملعونی هستی
You mischievous whore
تو شرور و فاحشه ای
You heretic princess
تو شاهدخت مرتدی
You are Devil's own
تو شیطان من هستی

A serenade made out of black magic

موسیقی ای ساخته شده از جادوی سیاه
She has learned to set souls afire
او سوزاندن روح ها را آموخته است
And makes sure that you never
و اطمینان حاصل می کند که هرگز شما
Will leave it's trance
این خلسه را ترک نخواهید کرد
Her diabolical beauty
زیبایی ِ شیطانی ِ او
Enchants your bewildered mind
اندیشه ی سردرگمت را طلسم می کند
-------------------------------------------------------


Dimmu Borgir

Forces of the northern light - Assemble

نیروهای ضعیف شمالی - جمع آوری کردن
Forces of the northern night - Call to arms
نیروهای ضعیف شمالی - فراخواندن سلاح
Summoned by the secrets of sacrifice
احضار توسط اسرار قربانی

Meeting destiny on the road we took to avoid it

از ملاقات با سرنوشت در جاده ها خودداری می کنیم
As we only compete with ourselves
همانطور که ما با خودمان رقابت می کنیم
Left is that of a confident union
سمت چپ که از اتحادی با اعتماد به نفس است

What bridge to cross and what bridge to burn

چه پل برای عبور و چه پل برای سوختن
Deceit is everywhere you turn
هرجا که سرت را بچرخانی فریب است
We weed out the weak and their weep
ما علف های هرزی به دور از ضعفا هستیم و سهم آنان گریستن است


Evolving - Compulsively

ریشه کن کن - به طور اجباری
Behaving - Inconsistently
رفتار - به طور متناقض
Yet the pulse is pounding
با این حال نبض کوبنده است
Restoration is the name
اسمش ترمیم است
For those who are left in the game
برای کسانیست که در این بازی در جناح چپ هستند
Invocation in the name of our flame
فراخوانی شیطان نام شعله کشیدن ماست


Dimmu Borgir!

قلعه*های تاریک
The deviants seek but one place
کجرو در حال جست و جو اما یک مکان
Dimmu Borgir!
قلعه*های تاریک
Forward onward march!
به جلو به پیش مارس!


Forgive we shall not

بخشش را نمی خواهیم
Forget we shall not
نادیده گرفتن را نمی خواهیم
With trickery and treat
با حیله گری و مداوا کردن
Enemies will face defeat
دشمنان می خواهند پیروز گردند


No place for dreamers

مکانی برای خیال پرداز نیست
As our formation is lava
همان طور که ساختار ما از گدازه است
Fire is with or against you
آتش یا با شماست یا بر علیه شما
And so it burns
بنابراین سوزاننده است


Constant retribution calling

فراخواندن عذابی استوار
From the shadows of three consecutive sixes
از ارواح خبیث سه عدد شش پشت سر هم
Merging with the cold dark vacuum
ادغام کردن با خلاءی تاریک
Talent is worthless unless exercised
استعدادها بی ارزش اند مگر اینکه به کار گرفته شوند


"When the world is turning

هنگامی که جهان در حال گردش است
You'll find your true nature
شما ماهیت واقعی خود را پیدا می کنید
When the first is last and the last is first
زمانی که اولین آخرین و آخرین اولین بار است
You'll be where you choose to be"
شما به جایی می روید که انتخابش کرده اید

Forgive we shall not

بخششی نمی خواهیم
Forget we shall not
نادیده گرفتن را نمی خواهیم
Fire is with or against you
آتش یا با شماست یا بر علیه شما
And so it burns
بنابراین سوزاننده است
---------------------------------------------

Gateways

The core principle of freedom

Is the only notion to obey

قاعده ی اصلی آزادی تنها مفهومی از فرمانبرداری است.

The formulae of evolution and sin

Leading the way

الگوهای فرگشت و گناه مسیر را نشان می دهند


The rebirth is near completion

As we slowly awaken from slumber

همچنان که ما به آرامی از خواب سبک برمی خیزیم
تولدی دوباره نزدیک به انجام است


The malpractice of the spirit ends

Gateways!

کژ رفتاری های روح به پایان می رسد
دروازه ها!

When the gift is once again attained

Gateways!

به هنگامی که پیشکش دگر بار بدست آورده شد
دروازه ها!

No rules or restraints are longer valid

Gateways!

دیگر هیچ قانون و محدودیتی وجود ندارد
دروازه ها!

When the ancient future is reclaimed

Gateways!

به هنگامی که آینده ی باستانی بازپس گرفته می شود
دروازه ها!


No rules or restraints are longer valid

Gateways

دیگر هیچ قانون و محدودیتی وجود ندارد
دروازه ها!

When the ancient future is reclaimed

Gateways

به هنگامی که آینده ی باستانی بازپس گرفته می شود
دروازه ها!

It's all there for the eyes that can see


تمامی اینها برای چشمانی است که می بینند

The blind ones will always suffer in secrecy


نابینایان همیشه در میان اسرار رنج خواهند برد

For it is the omen of what lies submerged - Breeding


چراکه نشانه هایی است از دروغ های پنهان گشته اند

Untouched within us - Bleeding


در درونمان دست نخوره باقی مانده است


The core principle of freedom

Is the only notion to obey

قاعده ی اصلی آزادی تنها مفهومی از فرمانبرداری است.

The formulae of evolution and sin

Leading the way

الگوهای فرگشت و گناه مسیر را نشان می دهند

The rebirth is the year of completion

As we slowly awaken from slumber

همچنان که ما به آرامی از خواب سبک برمی خیزیم
تولدی دوباره نزدیک به انجام است

To receive the light that shines in darkness


برای دریافت نور که در تاریکی می درخشد

The light that shines forevermore (forevermore)


نور که برای همیشه خواهد درخشید ( برای همیشه )

Be the broken or the breaker


بشکن یا شکسته باش

Be the giver or the undertaker


بدست آور یا ببخش

Unlock and open the door


بازکن درب قفل شده را

Be the healer or the faker


شفا بخش باش یا یک جاعل

The keys are in your hands


کلید ها در دستان توست

Realize you are your own sole creator


بدان که تو تنها آفریننده ی خود هستی

Of your own master plan


بر اساس طرح های عظیم خودت

Be the broken or the breaker


بشکن یا شکسته باش

Be the giver or the undertaker


بدست آور یا ببخش

Unlock and open the door


بازکن درب قفل شده را

Be the healer or the faker


شفا بخش باش یا یک جاعل

The keys are in your hands


کلید ها در دستان توست

Realize you are your own sole creator


بدان که تو تنها آفریننده ی خود هستی

Of your own master plan


بر اساس طرح های عظیم خودت
-----------------------------------------------

 

ماتلی کرو

ماتلی کرو

 

کنسرت ماتلی کرو در سال ۲۰۰۷

اطلاعات هنرمند

اهل کشور

لوس آنجلس،کالیفرنیا،آمریکا

سبک‌ها

هوی متال،هارد راک،هیر متال

مدت کار

۱۹۸۱ - تاکنون

ناشر(ها)

الکترا،ماتلی،بیاند

وب‌گاه

Motley.com

ماتلی کرو (به انگلیسی: Mötley Crüe)‏ یک گروه موسیقی سبک هوی متال است که در سال ۱۹۸۱ در آمریکا پایه‌گذاری شد.[۱]
آلبوم‌های گروه بارها در جدول‌های فروش به عنوان پلاتینیوم و مولتی پلاتینیوم دست یافته‌اند.[۲]

درباره

آلبوم Dr. Feelgood که در سپتامبر ۱۹۸۹ منتشر شد از برجسته‌ترین آثار ماتلی کرو به‌شمار می‌رود.

اعضای گروه همواره به خاطر شیوه زندگی‌شان و موارد متعدد قانون‌شکنی، زندان رفتن، اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، روابط عاشقانه کوتاه مدت با زنان بسیار و خالکوبی‌های سنگین‌شان که وجه مشترک همه آنهاست مورد توجه بوده‌اند.

اعضا

  • میک مارس: لید گیتار (۱۹۸۱ تا کنون)
  • واینس نیل: آواز (۱۹۸۱ تا ۱۹۹۲ - ۱۹۹۶ تا کنون)
  • نیکی سیکس: گیتار بیس (۱۹۸۱ تا کنون)
  • تامی لی: درام (۱۹۸۱ تا ۱۹۹۹ - ۲۰۰۴ تا کنون)

آلبوم‌ها

طرح جلد

تاریخ انتشار

عنوان


۱۰نوامبر ۱۹۸۱

Too Fast for Love


۲۶سپتامبر ۱۹۸۳

Shout at the Devil


۲۱ژوئن ۱۹۸۵

Theatre of Pain

پرونده:Girls، Girls، Girls.jpg

۱۵مه ۱۹۸۷

Girls, Girls, Girls


۱سپتامبر ۱۹۸۹

Dr. Feelgood


۱۵مارس ۱۹۹۴

Mötley Crüe


۲۴ژوئن ۱۹۹۷

Generation Swine


۱۱ژوئیه ۲۰۰۰

New Tattoo


۲۴ژوئن ۲۰۰۸

Saints of Los Angeles

 

لد زپلین

 

Led Zeppelin logo.png

 

لد زپلین در ۱۹۶۹. از چپ به راست: جان بونهام، رابرت پلنت، جیمی پیج، جان پال جونز.

اطلاعات هنرمند

اهل کشور

لندن،انگلیس

سبک‌ها

هارد راک،هوی متال،بلوز راک،فولک راک

مدت کار

۱۹۶۸۱۹۸۰
(اتحادهای ناتمام: ۱۹۸۵، ۱۹۸۸، ۱۹۹۵، ۲۰۰۷)

نقش‌های
مرتبط

The Yardbirds، The Firm، Band of Joy، Coverdale and Page، Page and Plant، The Honeydrippers

وب‌گاه

www.ledzeppelin.com

سازهای برجسته

گیتار الکتریک - گیتار بیس - درامز

لِد زپلین (به انگلیسی: Led Zeppelin)‏ یک گروه موسیقی بسیار تأثیرگذار در سبک راک و همچنین از پیشوایان هوی متال و هارد راک بود که در سال ۱۹۶۸ توسط رابرت پلنت خواننده ، جیمز پاتریک پیج گیتاریست ، جان بونام درامر و جان پل جونز نوازنده باس گیتار در انگلستان تشکیل شد و تا سال ۱۹۸۰ فعالیت داشت.[۱]

لد زپلین موفق ترین گروه دهه 70 میلادی و موفق ترین گروه تاریخ موسیقی به لحاظ موفقیت تمام آلبوم ها در چارت و بیلبورد موسیقی انگلستان و آمریکا است .لد زپلین همچنین موفق ترین و مهم ترین گروه راک مدرن با 350 میلیون نسخه فروش جهانی هستند. آن‌ها بزرگترین گروه هارد راک تاریخ و به لحاظ فنی خالق هوی متال بودند و با اشعار افسانه‌ای و فلسفی که بر موسیقیشان حاکم بود سبکی به وجود آوردند به مهم ترین نوای راک در دهه 70 میلادی تبدیل شد که از دل آن هوی متال به وجود آمد .[۲] . لد زپلین تنها گروه تاریخ موسیقی است که از چهار عضو بسیار مهم که هر کدام در کار خود سرآمد و صاحب سبک بودند تشکیل شده است.

آهنگشناسی

آلبوم‌های گروه در کل دنیا فروشی بیشتر از ۳۰۰ میلیون نسخه داشته‌است و تنها گروهی در تاریخ موسیقی است که تمامی نه آلبوم‌ آنها وارد US Billbord و Top 10 جدول موسیقی آمریکا و انگستان شده‌است و در نظر سنجی وی‌اِچ‌وان در لیست صد گروه برتر تاریخ هارد راک در صدر جدول قرار گرفت.[۳]

لد زپلین

اولین آلبوم گروه با نام لد زپلین در سال ۱۹۶۹ عرضه شد.[۴] آلبوم ترکیبی از بلوز و فولک بود و یکی از محورهای موسیقی هوی متال شد. جیمی پیج در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۹۰ گفت: ضبط آلبوم ۳۶ ساعت در استودیو طول کشید و تمامی هزینه‌های آلبوم ۳۱۵۰ دلار و فروشش ۷ میلیون دلار بود.[۳] باانتشار آلبوم دوم این گروه تورهای متعددی را در امریکا پشت سرگذاشت[۱] با شروع دهه 70 لدزپلین به عنوان یکی ازتاثییرگذارترین گروه های دهه معرفی شد.[۲]

لد زپلین ۲

در اولین سال فعالیت، گروه چهار تور در آمریکا و انگلیس برگزار کرد و بعد از آن آلبوم در همان سال ۱۹۶۹ دومین آلبوم را عرضه کرد.[۵] آلبوم دوم از آلبوم اول بسیار موفق‌تر بود و در آمریکا و انگلیس در صدر جدول فروش قرار گرفت. گروه تورهای بسیاری در آمریکا برگزار کرد و بعضی از کنسرت‌های آنها بیشتر از ۳ ساعت طول کشید.[۱]

لد زپلین ۳

نام آلبوم سوم گروه لد زپلین ۳ بود که در سال ۱۹۷۰ عرضه شد[۶] و مانند آلبوم دوم گروه در صدر جدول فروش آمریکا و انگلیس قرار گرفت.[۳]

 


رابرت پلنت (چپ) و جیمی پیج در حال اجرای زنده در مونترو، ۷ مارس ۱۹۷۰.

لد زپلین ۴

آلبوم چهارم گروه در سال ۱۹۷۱ به بازار آمد.[۷] این آلبوم دارای آهنگ‌های هارد راک مانند سگ سیاه بود و بهترین آهنگ آلبوم پلکانی به بهشت بود، آهنگی که در سال ۲۰۰۵ از طرف مجله دنیای گیتار به‌عنوان یکی از بهترین تکنوازی‌های گیتار انتخاب شد. این آهنگ دارای حواشی بسیاری بود و در سال ۱۹۸۹ به‌عنوان آهنگی شیطانی انتخاب شد. به این دلیل که اگر آهنگ را از آخر به اول اجرا کنید در حدود چهار خط جمله‌های شیطانی به دست می‌آید؛ هرچند که جیمی پیج این فرضیه را نپذیرفت.[۸] این آلبوم ۲۳ میلیون نسخه در آمریکا فروش داشت و در رتبه چهارم پرفروش‌ترین آلبوم‌های تاریخ آمریکا قرار گرفت و در دنیا نیز یازدهم شد.[۱][۳][۸]

خانه‌های مقدس

آلبوم بعدی گروه در سال ۱۹۷۳ با نام خانه‌های مقدس عرضه شد.[۹] مدت آهنگ‌ها از آهنگ‌های آلبوم‌های قبلی طولانی‌تر بود و باز هم در صدر جدول فروش آمریکا و انگلیس قرار گرفت. کنسرت این آلبوم در فلوریدا رکورد گروه بیتلز را از نظر تعداد تماشاچی با داشتن ۵۹۰۰۰ تماشاگر شکست.

در ۱۹۸۰ با مرگ بونهام گروه دچار ضربه شدیدی شد و در حالی که افراد بزرگی چون کوزی پاول قصد جانشینی او را داشتند گروه اعلام کرد دیگر لد زپلین به کار خود ادامه نخواهد داد.[۱۰]

اعضا

آلبوم‌ها

تاریخ

عنوان

۱۹۶۹

Led Zeppelin

۱۹۶۹

Led Zeppelin II

۱۹۷۰

Led Zeppelin III

۱۹۷۱

(یاLed Zeppelin IV)

۱۹۷۳

Houses of the Holy

۱۹۷۵

Physical Graffiti

۱۹۷۶

Presence

۱۹۷۶

(زنده) The Song Remains The Same

۱۹۷۹

In Through The Out Door

۱۹۸۲

Coda

۱۹۹۷

Led Zeppelin BBC Sessions

۲۰۰۳

How The West Was Won

 

گرین دی

ا

Green Day (گرین دی)


اطلاعات هنرمند

اهل کشور

ایالات متحده، کالیفرنیا

سبک‌ها

پانک راک،آلترناتیو راک

مدت کار

۱۹۸۷ - تاکنون

وب‌گاه

Greenday.com

اعضا

بیلی جو آرمسترانگ (Billie Joe Armstrong)
تره کول (Tre Cool)
مایک درنت (Mike Dirnt)

گرین دی (به انگلیسی: Green Day)‏ از گروه‌های بزرگ سبک موسیقی پانک راک است.

مبدا این گروه در سال ۱۹۸۷ و ایالت کالیفرنیا است. رهبر گروه بیلی جو آرمسترانگ می باشد.

این گروه اولین بار با آهنگ When I Come Around در آمریکا و صحنه موسیقی راک مطرح گشت. آلبوم 21st Century Breakdown و نمایش موزیکال آلبوم "احمق امریکایی" در سال ۲۰۰۹ نیز پنجمین جایزه گرمی را نصیب این گروه آمریکایی کرد.[۱]

تاریخچه گروه

تاسیس گروه: ۱۹۸۷–۱۹۹۳

بیلی جو آرمسترانگ(گیتاریست و آوازخوان) و مایک درنت(Mike Dirnt)، دوستان دوران کودکی، ابتدا گروهی با نام Sweet Children را در رودئو کالیفرنیا تشکیل دادند. چندی بعد با یک شرکت محلی به نام Lookout قرارداد امضا کردند. آن‌ها نام گروه را به GreenDay تغییر داده و در سال ۱۹۸۹ نخستین آلبوم غیررسمی شان به نام "۱۰۰۰ ساعت" را بیرون دادند. سال بعد آلبوم 1,039Smoothed Out Slappy Hours را ارائه دادند. کمی بعد، سوبرانت(درامر گروه) جایش را به درامر دیگری به نام TreCool داد.

دومین آلبوم رسمی گرین دی به نام Kerplunk در سال ۱۹۹۲ منتشر شد. موفقیت زیرزمینی این آلبوم باعث شد که گروه از طرف ناشران موسیقی معتبر پیشنهاد همکاری دریافت کند. آن‌ها سرانجام با شرکت Reprise Recordقرارداد بستند.

نخستین موفقیت: ۱۹۹۴–۱۹۹۶



بیلی جو آرمسترانگ در سال ۱۹۹۴

نخستین آلبوم پرفروش و موفق گروه Dookie نام دارد که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد. آهنگ Basket Case از این آلبوم ۵ هفته شماره یک جدول مدرن راک آمریکا بود.

در تابستان ۱۹۹۴ گروه در جشنواره ووداستاک حضور یافت و این به افزایش فروش آلبوم Dookie کمک کرد.

When I Come Around آهنگ دیگری بود که این بار به مدت ۷ هفته شماره یک جدول مدرن راک شد. فروش Dookieدر دنیا از مرز ۱۵ میلیون کپی فراتر رفت. همچنین این آلبوم جایزه گرمی سال ۹۴ را به عنوان بهترین آلبوم آلترناتیو به خود اختصاص داد.

پاییز ۱۹۹۵ آلبوم Insomniac آمد. آهنگ J.A.R از این آلبوم شماره یک مدرن راک شد که موسیقی فیلم Angus هم بود. Insomniac شماره ۲ جدول آلبوم‌ها شد و ۲ میلیون کپی آن تا بهار ۱۹۹۶ فروش رفت. اگرچه این آلبوم موفقیت بزرگ Dookie را نداشت ولی از طرف منتقدان موسیقی با تحسین رو به رو شد. در بهار ۱۹۹۶ آنها تور کنسرت اروپایی‌شان را به دلیل خستگی لغو کردند.

سقوط از محبوبیت: ۱۹۹۷–۲۰۰۲

بعد از یک سال استراحت، گرین دی در سال ۱۹۹۷ آلبوم Nimrod را عرضه کرد. این آلبوم در جایگاه دهم جداول موسیقی جای گرفت. یکی از ترانه‌های موفق این آلبوم Good Riddance ,Time of Your Life نام دارد که جایزه MTV بهترین موزیک ویدیوی سال موسیقی راک را از آن خود کرد.

در سال ۲۰۰۰ آلبوم Warning منتشر شد. نگاه منتقدان به این آلبوم بسیار متفاوت بود. مجله تخصصی رولینگ استون با دادن امتیاز ۳ از ۵، انتقادی‌ترین دیدگاه را نسبت به این آلبوم داشت. بعد از انتشار این آلبوم، بعضی از منتقدان موسیقی به این نتیجه رسیدند که گرین دی به دوران سقوط از محبوبیت خود نزدیک شده است.

American Idiot و موفقیت دوباره گروه: ۲۰۰۳–۲۰۰۶

در ۲۰۰۴ آلبوم (ابله امریکایی) American Idiot بیرون آمد؛ یک آلبوم اپرایی راک که بعد از مدتها گروه را در جداول موسیقی شماره یک کرد. آلبوم American Idiot جایزه گرمی بهترین آلبوم راک را برد. در سال ۲۰۰۶ هم، گرین دی جایزه گرمی بهترین ضبط سال را برای آهنگ Boulevard of Broken Dreams از آن خود کرد.

اغلب مخاطبین عنوان آلبوم(ابله امریکایی) را اشاره به سکنات و وجنات رئیس جمهور وقت امریکا جورج بوش می‌دانستند ولی خود آرمسترانگ در مصاحبه ای آلبومش را "داستان شخصی مثال می زند که از شهری کوچک به یک کلان شهر می آید و خود را مواجه با جاذبه‌ها و موقعیت‌های غیرقابل پیش بینی می‌یابد. چنین شخصیتی در واقع خیلی شبیه کاراکتر فیلمهای فرانک کاپرا ست و یا شاید یادآور شخصیت فیلم فارست گامپ است."

بعداز آلبوم American Idiot، گرین دی دو تک آهنگ موفق ارائه داد؛ یکی اجرای مجدد آهنگ مرحوم جان لنون با نام working class hero بود که به وقایع دارفور سودان اشاره دارد و دیگری اجرای مشترکی با گروه معروف U2 است با عنوان The Saints Are Coming که درباره کمک داوطلبانه سربازان بازگشته از عراق به حادثه دیدگان طوفان کاترینا می باشد.

آلبوم 21st Century Breakdown و بازگشت به صحنه: ۲۰۰۷–تاکنون

آلبوم 21st Century Breakdown در ماه مه ۲۰۰۹ منتشر شد. این آلبوم توسط منتقدان موسیقی با دریافت میانگین امتیازاتی بین ۴ و ۵ از ۵ مورد تحسین قرار گرفت.

21st Century Breakdown در جداول موسیقی ۱۴ کشور شماره یک شد و تا کنون موفق‌ترین آلبوم گرین دی می باشد.

تور جهانی 21st Century Breakdown از ۳ ژولای ۲۰۰۹ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۱۰ در نقاط مختلف اروپا، امریکا، آسیا و استرالیا برگزار شد.

اعضای گروه گرین دی

  • بیلی جو آرمسترانگ (Billie Joe Armstrong) ...خواننده اصلی، گیتاریست
  • مایک درنت (Mike Dirnt) ...گیتاریست بیس، خواننده پس زمینه
  • تره کول (Tre Cool) ...درامر، خواننده پس زمینه

آلبوم‌های استودیویی

  • 39Smooth ۱۹۹۰
  • Kerplunk ۱۹۹۲
  • Dookie ۱۹۹۴
  • Insomniac ۱۹۹۵
  • Nimrod ۱۹۹۷
  • Warning ۲۰۰۰
  • American Idiot ۲۰۰۴
  • 21st Century Breakdown ۲۰۰۹
  • ۲۰۱۲  !Uno¡
  • ۲۰۱۲  !Dos¡
  • ۲۰۱۲  !Tré¡

 

کوئین

 

کوئین

 

اطلاعات هنرمند

اهل کشور

لندن،بریتانیا

سبک‌ها

راک،پاپ

مدت کار

1973 - تاکنون

وب‌گاه

http://queenonline.com

کوئین (به انگلیسی: Queen)‏ یک گروه راکبریتانیائی است . آهنگ‌های این گروه هنوز هم مورد علاقه دوستداران موسیقی است و از رادیوهای سراسر جهان شنیده می‌شود. فردی مرکوری اصالتا" از خانواده‌ای پارسی الاصل وزرتشتی مقیم هندوستان بنام‌های بومی وسارا بولسارا زاده شد. این خواننده هنرمند و پرطرفدار که بیش ازدودهه درعرصه موسیقی راک درخشید درپنجم سپتامبر سال ۱۹۴۶ میلادی درشهرزنگباردرکشور تانزانیا متولد گردید. درابتدا خانواده اش نام اورا فرخ گذاشتند اماپس ازآن ودرشروع دوران خوانندگی اش بدلیل سختی تلفظ نامش برای طرفداران مجبور به تغییرنامش از فرخ به فردی شد و نام خانوادگی اش را نیز به مرکوری تغییرداد. اودر همان دوران کودکی و برای ادامه تحصیل به همراه خانواده اش به انگلستان مهاجرت کردند وپس ازاتمام تحصیلات در رشته موسیقی وهنربه عنوان خواننده و ترانه نویس سبک موسیقی راک پا به این عرصه نهاداین خواننده بریتانیایی به شخصیت گوتیگ واروپر زرق وبرق وصدای قدرتمندش بر روی صحنه مشهور بود. گروه کویین درسال ۱۹۷۱ در شهر لندن شکل گرفتند. فردی مرکوری خواننده اصلی و پیانیست، برایان می گیتاریست، جان دیکن گیتاربیس وراجر تیلر به عنوان جازیست اعضای گروه را تشکیل می‌دادند. راجر و برایان قبل از پیوستن به گروه کویین با گروه smile همکاری می‌کردند.این گروه که بعد از گروه انگلیسی بیتلز تشکیل شد دومین گروه برتر جهان موسیقی شناخته شد.رتبه اول توسط بیتلز کسب گردید.

تاریخچه

روز‌های اولیه (۱۹۶۸–۱۹۷۴)

در سال ۱۹۶۸، برایان می (گیتاریست) که دانشجو کالج سلطنتی لندن بود بهمراه تیم استافل (بیسیست) تصمیم به تشکیل گروهی گرفتند. می یک آگهی دست‌نویس را روی تابلو اعلانات دانشکده برای جذب یک درامر نوشت. راجر تیلور جوان که دانشجو دندانپزشکی بود این آگهی را مشاهده و پیشنهاد آنرا قبول می‌کند. بدین ترتیب آنها گروهی تشکیل داده و آنرا را اسمایل نامیدند.[۱]

تیم استافل دوستی با نام فرخ بلسارا (کسی که نام انگلیسی‌اش فردی بود) را پس از مدتی به گروه معرفی کرد. فردی در ابتدا کمک‌هایی را به گروه می‌رساند اما بعده‌ها تبدیل به یکی از اعضای ماندگار اسمایل شد. در سال ۱۹۷۰ تیم استافل به گروهی به نام هامپی بانگ پیوست و اعضای باقیمانده اسمایل بهمراه فرخ بلسارا گروهی با نام کوئین را تشکیل دادند.[۲] زمانی که از بلسارا دربارهٔ نام گروه پرسیدند او در پاسخ گفت: "خیلی سال پیش من این اسم را انتخاب کردم.این فقط یک نام است. همین! ولی خیلی باشکوه و عالی بنظر می‌رسد، یک اسم شناخته شده و جهانیست و در عین حال عامه‌پسند.هرجور تعبیر و تفسیری از آن ممکنه.یک اسم‌ چند بعدی.البته‌ قطعاً نشاط‌ و سر زندگی و صلابت‌ اسم‌ مد نظرم‌ بوده ولی اين‌ تنها یک جنبه‌ قضیه‌ به‌ حساب‌ می‌آید.""[۲]

گروه در ابتدا فعالیتش، چند نوازندهٔ گیتار بیس را اخراج کرد. جای خالی یک بیسیست در گروه به قدری حس می‌شد که گروه را از ادامهٔ فعالیت بسیار سست کرده بود. تا اینکه آنها با جان دیکن آشنا شدند و در سال ۱۹۷۱ او را برای ضبط اولین آلبوم خود استخدام کردند. آن‌ها چهارتا از آهنگ‌های خود با نام «کذاب»، «اعتماد به نفست را حفظ کن»، «شب فرا می‌رسد» و «مسیح» را ضبط کرده و حال که دمو نوارها آماده شده بود، آن‌ها دنبال یک کمپانی برای ضبط آثارشان بودند.[۲] در این زمان بود که فردی نام خانوادگی خود را به مرکوری تغییر داد. ۲ جولای ۱۹۷۱، کوئین نخستین نمایش خود ترکیب اصلی را در یک دانشگاه سوری خارج از لندن پشت سر گذاشت.[۳]

 


لوگوی سنتی کوئین

مدت کوتاهی قبل از انتشار نخستین آلبوم گروه، مرکوری با استفاده از دانش گرافیکی خود لوگو گروه کوئین را طراحی کرد که تاج کوئین نام گرفت.[۴] لوگو با ترکیبی از نشانه‌های منطقةالبروج برای هر چهار عضو گروه طراحی شده بود: دو شیر برای برج اسد (دیکن و تیلور)، یک خرچنگ برای برج سرطان (می) و دو پری برای برج سنبله (مرکوری).[۴] دو شیر در سمت راست و چپ لوگو در حال به آغوش کشیدن حرف Q هستند و خرچنگ بالای حرف Q در حالی که شعله‌های آتش بر فرازش شعله‌ور هستند قرار دارد. دو پری هم در قسمت پائین این لوگو و زیر سایهٔ دو شیر قرار گرفته‌اند.[۴] همچنین یک تاج بالای حرف Q قرار گرفته و یک ققنوس برفرازش سایه افکنده است. نکته مهم اینجاست که این نماد بسیار شبیه به آرم سلطنتی بریتانیا می‌باشد.[۴]

 

http://bits.wikimedia.org/static-1.21wmf11/skins/common/images/magnify-clip-rtl.png

جلد آلبوم کوئین ۲

در سال ۱۹۷۳، بعد از یکسری وقفه در کار گروه، کوئین اولین آلبوم خود را با تاثیر از هوی متال و پراگرسیو راک آن روزها منتشر کرد.[۵] آلبوم نقدهای خوبی را دریافت کرد؛ گوردون فلچر از رولینگ استون در خصوص آلبوم نوشت: "آلبوم ابتدایی آنها بسیار خوب است".[۶] و روزنامه دیلی هرالد شیکاگو هم این آلبوم را "آغازی بالاتر از حد میانی" توصیف کرد.[۷] آهنگ «اعتماد به نفست را حفظ کن» ساختهٔ برایان می که آهنگ آغازیین این آلبوم بود، به عنوان یکی از برجسته‌ترین کارهای این آلبوم شناخته شد و در سال ۲۰۰۸، رولینگ استون رتبهٔ ۳۱ را در لیست "۱۰۰ آهنگ برتر گیتار در تمام زمان‌ها" به این ترانه بخشید.[۸] این آلبوم موفق به دریافت گواهی‌نامه طلا در ایالات متحده و بریتانیا شد.[۹][۱۰]

دومین ال‌پی گروه، کوئین ۲، در سال ۱۹۷۴، با طرح "عکاس موسیقی راک" مایک راک برای طرح جلد روی این آلبوم منتشر شد. این عکس تبدیل به یکی از طرح‌های نمادین گروه شد و در موزیک ویدئو ۱۹۷۵ گروه یعنی «راپسودی بوهمی» هم مورد استفاده قرار گرفت. آلبوم به رتبه پنجم در چارت بریتانیا دست یافت. تک‌آهنگ پایانی این آلبوم که توسط فردی مرکوری نوشته شده بود، در جایگاه دهم بریتانیا قرار گرفت و اولین موفقیت گروه را رقم زد. این آلبوم نقدهای مطلوب بسیاری را بیش از موفقیت آلبوم قبلی گروه دریافت کرد. همچنین این اولین آلبوم از سه آلبوم کوئین است که در کتاب ۱۰۰۱ آلبوم که شما باید پیش از مردن گوش کنید ثبت شد.

حمله قلبی محض و شبی در اپرا (۱۹۷۴–۱۹۷۶)

پس از شش روز اقامت گروه در نیویورک در ماه می ۱۹۷۴، مشخص شد که برایان می دچار بیماری هپاتیت بوده است (او توسط یک سوزن آلوده در واکسیناسیون قبل از تور استرالیا به این بیماری مبتلا شده بود). بعد از عمل جراحی، زمانی که او در دوران نقاهت بسر می‌برد، تور بعدی گروه لغو شد. می از این شرایط بسیار ناراحت شد و از اعضای گروه می‌خواهد که شخص دیگری را جایگزینش کنند اما هیچکدام از اعضای گروه همچنین چیزی را نمی‌خواستند. بعد از این جریانات می به گروه بازگشت و به ضبط با گروه ادامه داد. آلبوم بعدی گروه در سال ۱۹۷۴ منتشر شد. حمله قلبی محض در جایگاه دوم بریتانیا قرار گرفت، به خوبی در اروپا به فروش رسید و به گواهی‌نامه طلا در ایالات متحده دست یافت. این تجربهٔ واقعی از نخستین موفقیت جهانی گروه بود، و موفقیتی که در دو جنب اقیانوس اطلس رقم خورد. گروه با این آلبوم علاوه بر سبک اصلی خود، شانسش را با استفاده از چند سبک دیگر امتحان کرد. سبک‌هایی نظیر: موسیقی سالن بریتانیا، هوی متال، تصنیف، رگتایم و موسیقی کارائیبی.

تک‌آهنگ «کوئین کشنده» از حمله قلبی محض به رتبهٔ دوم در چارت بریتانیا دست یافت و نخستین موفقیت در ایالات متحده را با دستیابی به جایگاه ۱۲ در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد رقم زد. آهنگ ترکیبی از موسیقی کمپ، وودویل و سالن بریتانیا با ذوق و هنر می در نواختن گیتار محسوب می‌شد. دومین تک‌آهنگ آلبوم، «حالا من اینجا هستم»، که بیشتر با آهنگسازی سنتی هارد راک همراه بود، در بریتانیا یازدهم شد. حال‌آنکه آهنگ پرسرعت راک «سنگ سرد دیوانه» که با ریف‌های دارای تمپو بالا می همراه بود، پیشرو در سبک اسپید متال شد. طی سالهای اخیر، آلبوم تحسین بسیاری از انتشارات معتبر جهان را برانگیخته است: در سال ۲۰۰۶، کلاسیک راک جایگاه ۲۸ را در "۱۰۰ آلبوم برتر بریتانیا در تمام دوران" و در سال ۲۰۰۷، موجو رتبهٔ ۸۸ را در "۱۰۰ ضبط شده‌ای که جهان را تغییر داد" به این آلبوم اختصاص دادند. همچنین این دومین آلبوم کوئین است که در کتاب ۱۰۰۱ آلبوم که شما باید پیش از مردن گوش کنید ثبت می‌شود.

در ۱۹۷۵، کوئین یک تور جهانی را آغاز کرد. سرخط اجراهای آنها در ایالات متحده بود. و نخستین اجرایشان را در کانادا پشت‌سر گذاشتند. در سپتامبر همان سال، گروه از مذاکره با ترایدنت استودیوز خارج شد و در صدد بستن قرار داد با مدیر دیگری برآمد. یکی از این اتخاب‌ها پیشنهادی از مدیر لد زپلین، پیتر گرانت بود. گرانت به امضای قرار داد آنها با شرکت تهیه‌کنندگی لد زپلین، سوان سانگ رکوردز احتیاج داشت. در پایان گروه با منجر التون جان، یعنی جان رید به توافق رسید.

یک روز در مسابقه و لیو کیلرز (۱۹۷۶–۱۹۷۹)

بازی و کارها (۱۹۸۰–۱۹۸۴)

لیو آید و سال‌های پایانی (۱۹۸۵–۱۹۹۰)

مرکوری: بیماری، مرگ و احترام‌گذاری (۱۹۸۸–۱۹۹۲)

ساخته شده در بهشت و کنسرت ۴۶۶۶۴ (۱۹۹۵–۲۰۰۳)

کوئین + پاول راجرز (۲۰۰۴–۲۰۰۹)

(۲۰۰۹ تاکنون)

اعضای گروه

اعضای فعلی

  • برایان می - نوازنده گیتار الکتریک - کی برد - خواننده (۱۹۷۰ - امروز)
  • راجر تیلور - درامر - پرکاشنیست - خواننده (۱۹۷۰ - امروز)

اعضای قبلی

  • فردی مرکوری - خواننده اصلی - نوازنده پیانو - ریتم گیتار (۱۹۷۰ - ۱۹۹۱)
  • جان دیکن - نوازنده گیتار بیس (۱۹۷۱ - ۱۹۹۷)

اعضای اولیه

نمودار زمانی

Queen Timeline Persian Maham Samanpajouh.png

آلبوم‌ها

  • ۱۹۷۳ - Queen
  • ۱۹۷۴ - Queen II
  • ۱۹۷۴ - Sheer Heart Attack
  • ۱۹۷۵ - A Night at the Opera
  • ۱۹۷۶ - A Day at the Races
  • ۱۹۷۷ - اخبار جهان
  • ۱۹۷۸ - Jazz
  • ۱۹۸۰ - The Game
  • ۱۹۸۰ - Flash Gordon
  • ۱۹۸۲ - Hot Space
  • ۱۹۸۴ - The Works
  • ۱۹۸۶ - A Kind of Magic
  • ۱۹۸۹ - The Miracle
  • ۱۹۹۱ - Innuendo
  • ۱۹۹۵ - Made in Heaven

 

کلیف ریچارد

 

کلیف ریچارد

 

کلیف ریچارد در ۲۰۰۶

اطلاعات هنرمند

نام اصلی

هری راجر وب

زادروز

۱۴اکتبر ۱۹۴۰ ‏(۷۲ سال)
لاکناو،United Provinces،British India

اهل کشور

لندن،انگلیس،بریتانیا

سبک‌ها

اسکیفل،راک اند رول،پاپ،گاسپل

کار(ها)

خواننده-ترانه‌سرا, بازیگروکارآفرین

ساز(ها)

آواز،گیتار

مدت کار

۱۹۵۸ - اکنون

ناشر(ها)

ای‌ام‌آی, دکا, کلمبیا, اپیک, راکت, پاپیلن

نقش‌های
مرتبط

شدوز،اولیویا نیوتن-جان

وب‌گاه

CliffRichard.org

سر کلیف ریچارد (به انگلیسی: Sir Cliff Richard)‏، (با نام اصلی هری راجر وب (به انگلیسی: Harry Rodger Webb)‏، زادهٔ ۱۴ اکتبر۱۹۴۰[۱]) از خواننده-ترانه‌سرایان و مؤسسان شرکت انگلیسی زادهٔ هندوستان است.

ریچارد با همراهی گروه خود، شدوز، در اواخر دههٔ ۵۰ و اوایل دههٔ ۶۰ میلادی، بر صحنهٔ موسیقی عامه‌پسند بریتانیا حکم‌فرما شد که این زمان مصادف با قبل و آغاز سال‌های حضور بیتلز در جدول‌های موسیقی بود. گرایش روزافزون او به مسیحیت و ملایم‌کردن سبک موسیقی خود، سبب گردید تا ریچارد بیشتر به‌عنوان یک خوانندهٔ پاپ شناخته‌شود تا یک خوانندهٔ راک. باوجودی‌که برخی از تک‌آهنگ‌های او در جدول موسیقی ایالات متحدهٔ آمریکا وارد شد ولی او هرگز موفقیتی در آن کشور به‌دست نیاورد. با این وجود ریچارد یک چهرهٔ موسیقایی، فیلم و تلویزیونی مشهور در بریتانیا و دیگر کشورها باقی‌ماند.

بسیاری از تک‌آهنگ‌های کلیف ریچارد در طول شش دهه، وارد جدول‌های موسیقی شده‌اند و او (به همراه الویس پریسلی)، تنها کسی است که در جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا در تمام دهه‌هایش (۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰ میلادی) حضور داشته است. او یگانه خواننده‌ای است که طی پنج دههٔ متوالی از دههٔ ۱۹۵۰ تا پایان دههٔ ۱۹۹۰ دارای یک ترانهٔ رتبهٔ یکی در بریتانیا بوده‌است. در جدول‌های موسیقی بریتانیا، او بیش از ۱۳۰ تک‌آهنگ، آلبوم و آلبوم چندآهنگه داشته که به ۲۰تای برتر راه یافته باشند که این رقم بیش از هر هنرمند دیگری است.[۲] بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه از آثار او به فروش رفته است.[۳]

 

کری کینگ

 

.

کری کینگ

 

کری کینگ در حال اجرا در سال ۲۰۰۷

اطلاعات هنرمند

زادروز

۳ژوئن ۱۹۶۴ (۴۸ سال)
لس آنجلس،کالیفرنیا،آمریکا

سبک‌ها

هوی متال،ترش متال،اسپید متال

کار(ها)

نوازنده،ترانه‌سرا

ساز(ها)

گیتار الکتریک

مدت کار

۱۹۸۱تاکنون

نقش‌های
مرتبط

اسلیر،مگادث،پنترا

سازهای برجسته

بی ‌سی ریچ

کِری کینگ (به انگلیسی: Kerry King)‏ نوازندهٔ گیتار الکتریک آمریکایی است که بیشتر به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران و گیتاریست گروه ترش متالاسلیر شناخته می‌شود.[۱]

درباره

در ابتدای دههٔ ۸۰ میلادی کینگ که در پی فرصتی برای عضویت در یک گروه موسیقی بود، به‌همراه جف هنمن و با چند درامر مختلف شروع به بازخوانی کارهای آیرن میدن و جوداس پریست کردند. پس از مدتی هنمن به او پیشنهاد تشکیل یک گروه را داد و به‌این شکل اسلیر تاسیس شد.[۲]

کینگ در موسیقی، بیشتر از گروه‌هایی چون جوداس پریست، آیرن میدن، ونوم، بلک سبث و دیپ پرپل تاثیر گرفته‌است.[۳]

هنکا بلک‌سمیت نوازندهٔ گیتار بیس گروه فنلاندی چیلدرن او بادم شخصیت کینگ را این‌طور توصیف می‌کند: مرد واقعی موسیقی متال که خودش است و سعی نمی‌کند شخصیت دیگری از خودش نشان دهد. او روی صحنه و بیرون از آن یک شخصیت دارد. بسیار مودب و در عین حال در بیان عقایدش کاملا رُک است و از نظرات مخالف هراسی ندارد. او کاملا واقعی است![۴]

مذهب

کینگ یک خداناباور است و نظر او راجع به مذاهب سازمان‌یافته این است که آن‌ها مثل چوب زیر بغل می‌مانند برای انسان‌هایی که ضعیف‌تر از آنی هستند که در طول زندگی به خودشان متکی باشند. او در جایی گفته‌است: من از آن دسته آدم‌هایی هستم که باید چیزی را ببیند و پس از آن کاری را انجام دهد. کسی نمی‌تواند خدا را به من نشان دهد.[۵]

او نویسندهٔ اصلی متن ترانه‌های اسلیر است و سروده‌های او بیشتر روی موضوع‌های مرتبط با شیطان‌پرستی تمرکز دارند. گرچه او صراحتا عنوان کرده که نه به خدا اعتقادی دارد و نه به شیطان[۶] و نظرش این است که خیلی سرگرم‌کننده‌تر است که آدم راجع به شیطان آواز بخواند تا خدا.[۷]

کینگ در مستند متال:سفرکردن یک هدبنگر که در سال ۲۰۰۵ توسط سم دان ساخته شده‌است می‌گوید: مذهب، شکل نهایی کنترل تفکر افراد به‌صورت قانونی‌ست.[۸]

زندگی خصوصی

او تا به‌حال دوبار ازدواج کرده‌است. نام همسر کنونی‌اش آیشا کینگ است و از ازدواج قبلی‌اش یک دختر به‌نام شیان کیمبرلی کینگ دارد.[۹]

 

 

عملیات: جنایت ذهن

عملیات: جنایت ذهن

 

آلبوم استودیوییاثرکوئینزرایک

پخش

۳مهٔ ۱۹۸۸

ضبط

۱۹۸۷-۱۹۸۸

سبک

هوی متال
پراگرسیو متال

زمان

۵۹:۱۴

ناشر

ای‌ام‌آی

تهیه‌کننده

پیتر کالینز

گاه‌نگاری آلبوم‌هایکوئینزرایک

خشم برای نظم
(
۱۹۸۶)

عملیات: جنایت ذهن
(
۱۹۸۸)

امپراتوری
(
۱۹۹۰)

عملیات: جنایت ذهن (به انگلیسی: Operation: Mindcrime)‏ آلبومی مفهومی از گروه پراگرسیو متال آمریکاییکوئینزرایک است که در ۳ مهٔ ۱۹۸۸ منتشر شد. این آلبوم سومین آلبوم استودیویی گروه است و داستان مردی سرخورده از جامعهٔ وقت را بیان می‌کند که عضو گروهی انقلابی شده، شستشوی مغزی داده شده و به آدمکش رهبران سیاسی تبدیل می‌شود. مجلهٔ انگلیسی کرانگ! در ژانویهٔ ۱۹۸۹ این آلبوم را در رتبهٔ ۳۴م ۱۰۰ آلبوم هوی متال برتر تمام دوران قرار داد.[۱]

داستان

آلبوم عملیات: جنایت ذهن با قطعهٔ مربوط به بستری‌بودن نیکی، شخصیت اصلی آلبوم، در بیمارستان آغاز می‌شود. نیکی تقریباً در وضعیت روان‌گسیختگی کاتاتونی قرار دارد و به جز چند مورد کوچک از گذشته‌اش هیچ چیز به یاد نمی‌آورد. اما پس از چندی ناگهان آنچه بر او گذشته به خاطرش می‌آید و به یاد می‌آورد چگونه به عنوان یک معتاد به هروئین و رادیکالی سیاسی که از اجتماع خود دلزده شده بود به سازمانی مخفی با اهدافی انقلابی پیوست. در رأس این سازمان فرد عوام‌فریبی چه از نظر سیاسی و چه مذهبی مشهور به دکتر ایکس قرار داشت که با سوء استفاده از اعتیاد نیکی و مجموعه‌ای از شیوه‌های شستشوی مغزی او را تحت کنترل خود درآورد و به یک آدمکش بدل ساخت. بدین ترتیب هرگاه که دکتر ایکس واژهٔ «جنایت ذهن» را بر زبان می‌آورد نیکی همچون عروسک خیمه‌شب‌بازی تحت فرمان او در می‌آمد و بدین طریق دکتر ایکس فرمان قتل هرکسی را که می‌خواست به نیکی می‌داد تا انجامش دهد. تا آنکه از طریق کشیش فاسدی به نام پدر ویلیام که احتمالاً یکی از همکاران دکتر ایکس بود با فاحشه‌ای که به کسوت خواهران روحانی درآمده بود با نام خواهر مری آشنا شد. این آشنایی منجر به دوستی و علاقه‌مندی نیکی به خواهر مری شد و کم‌کم پرسش‌هایی نسبت به طبیعت کارهایی که انجام می‌داد در او شکل گرفت. دکتر ایکس که متوجهٔ این موضوع شده بود مری را خطری بالقوه برای خود می‌دید پس به نیکی فرمان داد تا هم او و هم پدر ویلیام را بکشد. اما نیکی پس از روبرویی با مری نتوانست فرمان دکتر را اجرا کند و در عوض هر دو نفر تصمیم به ترک سازمان گرفتند. پس نیکی نزد دکتر ایکس رفت تا خبر جدائیشان را به او بدهد اما دکتر ایکس به نیکی یادآوری کرد که او یک معتاد است و او تنها کسی است که می‌تواند مواد مورد نیاز نیکی را تأمین کند. نیکی که اینک دچار کشمکش درونی شده است دکتر را ترک کرده و پیش مری باز می‌گرد اما با جنازهٔ او روبه‌رو می‌شود. شوک مرگ مری و این سردرگمی که آیا او خودش مری را کشته است یا خیر سبب جنون نیکی می‌شود. او در خیابان‌ها می‌دود و نام مری را صدا می‌زند. پلیس سعی در آرام‌کردن او می‌کند اما با یافتن تفنگی همراه او نیکی را به عنوان مظنون قتل مری دستگیر می‌کنند. نیکی که به طور کامل همه چیز را فراموش کرده است در بیمارستانی بستری می‌شود و آنجاست که اخباری مبنی بر قتل‌های سیاسی اخیر را می‌بیند. این اخبار سبب می‌شود تا حافظه‌اش بار دیگر بازگشته و آنچه بر او گذشته‌است را به یاد آورد و داستانش را تعریف کند.

فهرست آهنگ‌ها

شماره

عنوان

مدت

 

۱.

«I Remember Now
اینک به یاد می‌آورم»  

۱:۱۷

 

۲.

«Anarchy-X
آنارشی-ایکس»  

۱:۲۷

 

۳.

«Revolution Calling
انقلاب فرا می‌خواند»  

۴:۴۲

 

۴.

«Operation: Mindcrime
عملیات: جنایت ذهن»  

۴:۴۳

 

۵.

«Speak
حرف بزن»  

۳:۴۲

 

۶.

«Spreading the Disease
انتشار بیماری»  

۴:۰۷

 

۷.

«The Mission
مأموریت»  

۵:۴۶

 

۸.

«Suite Sister Mary»  

۱۰:۴۱

 

۹.

«The Needle Lies
دروغ‌های تزریقی»  

۳:۰۸

 

۱۰.

«Electric Requiem
مرثیهٔ الکتریکی»  

۱:۲۲

 

۱۱.

«Breaking the Silence
شکستن سکوت»  

۴:۳۴

 

۱۲.

«I Don't Believe in Love
به عشق باور ندارم»  

۴:۲۳

 

۱۳.

«Waiting for 22
در انتظار ۲۲»  

۱:۰۵

 

۱۴.

«My Empty Room
اتاق خالی من»  

۱:۲۸

 

۱۵.

«Eyes of a Stranger
چشمان یک غریبه»  

۶:۳۹

 

اعضا

گروه

صداپیشگان

  • پاملا مور – خواهر مری
  • آنتونی ولنتاین - دکتر ایکس
  • دبی ویلر – پرستار
  • مایک اسنایدر – گویندهٔ اخبار
  • اسکات متیر – پدر ویلیام

چارت‌های موسیقی

آلبوم

چارت

بالاترین جایگاه

 

جدول آلبوم‌های سوئیس

۲۱

[۲]

جدول آلبوم‌های سوئد

۲۵

[۳]

بیلبورد ۲۰۰آمریکا

۵۰

[۴]

جدول آلبوم‌های انگلستان

۵۸

[۵]

تک‌آهنگ‌ها

سال

عنوان

بالاترین جایگاه

آمریکا

انگلستان[۶]

۱۹۸۹

"چشمان یک غریبه"

۳۵

۵۹

"به عشق باور ندارم"

۴۱

"—" تک‌آهنگ‌هایی که منتشر شده اما وارد جدول نشده‌اند.

  •  

 

دیساید

دیساید

 

دیساید در حال اجرا در سال ۲۰۱۱

اطلاعات هنرمند

اهل کشور

تمپا،فلوریدا،آمریکا

سبک‌ها

دث متال

مدت کار

۱۹۸۷تاکنون

ناشر(ها)

رود رانر،ایریچ رکوردز

نقش‌های
مرتبط

آبیچوآری،کنیبال کورپس

وب‌گاه

www.deicide.com

اعضا

گلن بنتون
استیو آشیم
رالف سنتولا
جک اوون

اعضای پیشین

برایان هافمن
اریک هافمن
داو سوزوکی
کوین گیوریون

دیساید (به انگلیسی: Deicide) یک گروه موسیقی دث متال آمریکایی است که در سال ۱۹۸۷ پایه‌گذاری شد. و به گفته ساوند اسکن دو آلبوم اول گروه با نام دیساید و هنگ به ترتیب لقب دومین و سومین آلبومهای پُرفروش دث متال تمام دوران را از آن خود کردند.[۱]

تاریخچه

به عنوان آمون / کارنیج (۱۹۸۷-۱۹۸۹)



گلن بنتون, ۲۰۰۹

دیساید در ۲۱ ژوئیه ۱۹۸۷ در تمپافلوریدا شکل گرفت، پس از آن که گیتاریست برایان هافمن به دعوت گلن بنتون که در یک مجله محلی موسیقی آگهی پخش کرده بود پاسخ داد و آنها متاثر از گروههای همچون دیستراکشن، سادام، ونوم، باثوری، پوزسد، دث و اسلیر شروع به کار کردند. سپس گروه تشکیل شد از گلن بنتون (خواننده و نوازندهٔ گیتار بیس) و برایان هافمن (نوازندهٔ لید گیتار) و برادر او اریک هافمن (نوازندهٔ ریتم گیتار) و استیو آشیم (نوازندهٔ درامز) و چند ماه بعد آنها اولین دموی خود را در هشت قطعه و با نام جشن حیوانات که در گاراژ گلن بنتون ضبط شده بود را پخش کردند و این شروع یک اتفاق تازه در سرتاسر تمپا بود. در ۱۹۸۹ آمون سومین دموی خود را با نام قربانی در استودیو موریساوند رکوردز و به تهیه کنندگی اسکات برنز ضبط کرد.

پس از تغییراتی در ترکیب گروه، بنتون نقش های اضافی در خوانندگی را به عهده گرفت و گروه به کارنیج تغییر نام داد.

گیتاریست مالونت کریشن فیل فاریانی از روزهای اولیه کارنیج چنین یاد می کند : " آنها چیزی مانند اسلیر ولی هزار بار شدیدتر بودند. " ، " من حدس می زنم کارنیج مجسمه چوبی توخالی و پوک که از گوشت قصابی شده و خون پر بود را روی صحنه داشت... و سپس آن را روی زمین انداختند ." ماربید انجل در این مورد می گوید : " آنها فقط در صحنه گوشت پاره می کردند و این واقعا عجیب بود، مرد. در همه جا خون و گوشت دیده می شد. "

به عنوان دیساید (۱۹۸۹-۲۰۰۴)



استیو آیشم, ۲۰۰۹

بنتون یک نسخه از دموی گروه را به مونت کنورس که در دفتر رود رانر بود تحویل داد و او نیز به سرعت آن را تایید کرد و فردای آن روز با آنها قرار داد بست. در سال ۱۹۸۹ به در خواست رود رانر گروه نام خود را به دیساید تغییر داد. در سال ۱۹۹۰ اولین آلبوم گروه که در استودیو موریساند رکوردز و توسط اسکات برنز تهیه شده بود منتشر شد.

برادران هافمن به عنوان گیتاریست همیشه در صدد ساخت آهنگهای با سولوهای تکنیکی و با سرعت بالا و ریفهای پی در پی برای دیساید بودند که آهنگهای آن را سرشار از پیچدگی و سنگینی می کرد. اما در سال ۲۰۰۴ و به علت اختلافات شدید و افزایش خصومت که بین بنتون و برادران هافمن رخ داد آنها گروه را ترک کردند و گفته می شود که رابطه آنها در حد انتشار و حق امتیاز باقی مانده است.

پس از دوره برادران هافمن (۲۰۰۴ تاكنون)



جک اوون, ۲۰۰۹

بعد از اینکه برادران هافمن گروه را ترک می کنند نوازندگی گیتار به جک اوون از گروه کنیبال کورپس و داو سوزوکی از گروه وایتال ریماینز داد شد. پس از یک تور رالف سنتولا که قبلا در گروههای همچون دث و آیسد ارث نوازندگی کرده بود جایگزین دیو سوزوکی می شود . سنتولا اظهار داشت که یک کاتولیک است و این شوکی برای هواداران گروه بود و تمسخر برخی از طرفداران متال را در پی داشت. با این وجود، دیساید هشتمین آلبوم استودیوئی خود بوی رستگاری را منتشر کرد. این آلبوم به عنوان اثری طغیان گر مورد بررسی قرار گرفت و یکی از پرفروشترین آلبوم های گروه نیز شد.

در تاریخ ۲۴ مه ۲۰۰۷، اعلام شد که رالف سنتولا دیساید را ترک کرده و برای ضبط آلبوم در بازگشت اگزکیوشنر و شرکت در توری به گروه آبیچوآری در فلوریدا ملحق شده است. در ۲۰ ژوئیه ۲۰۰۷ گیتاریست جک اوون اعلام کرد که "در وقفه" دیساید را برای شرکت در تور گروه ایستواری که با سبک دث/ ترش در اوهایو فعال بود، ترک می کند. گروه در تور بالکان، با نام "بالکان ترور تور" در اکتبر ۲۰۰۷ در کنار کراسایون، اینکنتنیشن و ایناکتیو مسیح شرکت کرد.

در نوامبر ۲۰۰۷ دیساید کار بر روی نهمین آلبوم استودیوئی خود را در استودیو موریس ساوند در فلوریدا شروع کرد. تحت عنوان تا مرگ با ما، این آلبوم از آلبوم بوی رستگاری که "وحشیانه ترین و پرخاشگرانه ترین آلبوم دیساید تا به امروز بود" با توجه به فشار نشریلت پیروی می کرد. درامر استیو آیشم ضبط آهنگ های درام و بنتون ضبط صدای خواننده را در ماه دسامبر شروع کردند. در آوریل ۲۰۰۸ دو آهنگ این آلبوم به صورت آنلاین توزیع شد. در نهایت در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۰۸ آلبوم منتشر شد.

در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۰۹ دیساید در وبلاگ رسمی و صفحه مای اسپیس خود از امضا قرار داد با سنتری میدیا رکوردز و همچنین از بازگشت رالف سنتولا به گروه برای یک تور اروپایی خبر داد و از کار بر روی آلبوم جدید برای انتشار در تابستان ۲۰۱۰ نیز مطالبی را عنوان کرد.



کوین گیوریون, ۲۰۱۰

گیتاریست کوین گیوریون در تابستان سال ۲۰۰۹ به دیساید پیوست.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۰، گلن بنتون آلبوم بعدی گروه با عنوان با خدا به دوزخ را معرفی کرد. این آلبوم توسط مارک لوئیس در استودیو آیدیوهامر در سانفورد فلوریدا ضبط و در نهایت در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۱ منتشر شد.

بحث

آلبوم ها و متن آهنگ های دیساید به علت بیان مطالب ضدمسیح و کفرآمیز همیشه مورد مناقشه بوده است. و همچنین انجام کار های از قبیل ریختن اجزای بدن حیوانات در کنسرت های گروه، که باعث شد نام آنها در لیست گروه های ضد مسحیت در مجلات قرار گیرد و فعالان حقوق حیوانات مبارزاتی را بر علیه گروه آغاز کنند، اما با این وجود عقاید گروه هیچگاه تغییر نکرد.

 

دف لپارد

دف لپارد

اجرای زنده دف لپارد داکوتای شمالی 2007

اجرای زنده دف لپارد داکوتای شمالی 2007

اطلاعات هنرمند

اهل کشور

انگلستان

سبک‌ها

هارد راک،هوی متال،موج نو هوی متال انگلیسی

مدت کار

1977 تاکنون

ناشر(ها)

Mercury, Universal, Phonogram, Vertigo, PolyGram, Bludgeon-Riffola, Island (US)

وب‌گاه

وب گاه اصلی

دف لپارد (به انگلیسی: Def Leppard)‏ تاسیس ۱۹۷۷، گروه هارد راک پر سابقه و پرفروش در تاریخ موسیقی راک از کشور انگلستان است.

مشهورترین آلبوم این گروه آلبوم هیستریا است. آهنگ جانور در یوتیوببهمراه آهنگهای دیگر این آلبوم باعث فروش ۲۰ میلیون نسخه از این آلبوم در سراسر جهان شده است.

از مشاهیر این گروه بریتانیایی، درامر چیره دست ولی تک دست این گروه، ریک آلن است. آلن در سال ۱۹۹۲ در یک تصادف رانندگی دست چپ خود را از دست داد. با این حال وی با یک ابتکاری منحصر بفرد دستگاه درام خود را طوری تغییر داد که با همان یک دست و بکمک پاهایش قابلیت اجرای زنده را حفظ کرده و کماکان پا به پای گروه به نوازندگی ادامه دهد.[۱]

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از سايت ما رضايتداشتيد؟
    ايا از خود راضي هستيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 315
  • بازدید ماه : 224
  • بازدید سال : 6,697
  • بازدید کلی : 128,008
  • مهدي

    دعا كنيد براي ظهور

    حضرت مهدي