loading...
پرشين موزيك
sadagh بازدید : 710 چهارشنبه 02 اسفند 1391 نظرات (0)

 

کلمة الحق 42 - راه و رسم سربازی امام زمان (عج)

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۴/۱ ۱۹:۱۱:۳۳ - نویسنده : jannesaremahdi http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

---«(بسم الله الرّحمن الرّحيم و به ذکر الحجة بن الحسن العسکري)»---

صلوات ضرّاب اصفهانی

ابوالحسن ضرّاب اصفهانی در سال 281 ه.ق(دوران غیبت صغری) به حج مشرّف شده و به همراه همسفرانش در خانه ای در شهر مکّه ساکن می شود. در این خانه که معروف به «دار الرّضا» بوده ، پیرزنی سکونت داشته است.

ابوالحسن ضرّاب متوجّه می شود که شب ها وجود نازنین امام زمان (عجّ) به این خانه رفت و آمد دارند و پیرزن ساکن در آن منزل هم،شیعه و دوستدار اهل بیت(ع) است و توفیق خدمت به حضرت (عجّ)نصیبش شده.

بعد از چند روز ابوالحسن ضرّاب با واسطه کردن پیرزن با حضرت ارتباط برقرار می کند و پس از چند مرتبه پیغام بردن و آوردن، پیرزن دفتر کوچکی را به همراه خود آورده و به ابوالحسن ضرّاب می دهد و می گوید:

ایشان(امام زمان-عجّل الله فرجه و مخرجه) می فرمایند:

«هرگاه خواستی بر پیامبر و جانشینانش صلوات بفرستی ، بر طبق این نسخه صلوات بفرست(الغیبه شیخ طوسی ؛ فصل 3)

این دعای شریف از دعاهای ارزنده ای است که شایسته است بر آن مداومت شود و در هر وقت و هر هنگام بر خواندنش مواظبت گردد، به ویژه اوقاتی که به مولایمان صاحب الزّمان(عجّ) اختصاص بیشتری دارد،مانند شب و روز نیمه ی شعبان و شب و روز جمعه.

سیّد بزرگوار علی بن طاووسدر کتاب «جمال الأسبوع» ، آن را در اعمال روز جمعه و جزء تعقیبات نماز عصر ذکر کرده و اینگونه توضیح داده است :

«ذکر صلوات بر پیامبر و آل او(ص) که از مولایمان حضرت مهدی(عجّ) روایت شده؛ و اگر تعقیبات نماز عصر جمعه را به خاطر عذری ترک کردی، پس به هیچ وجه این صلوات را ترک مکن به جهت مطلبی که خدای بزرگ ما را از آن آگاه فرموده است

از این جملع ی آخر سیّد (ره) استفاده می شود که از سوی مولایمان صاحب الزّمان (عجّ) در این باره فرمانی به او رسیده و این دلیل صحّت روایت است.(مکیال المکارم؛جلد2بخش7مقصد3)

فرازی از صلوات ضرّاب اصفهانی :

«اللهّم ... وَاستَأصِل مَن جَحَدَهُ وَستَهانَ بِأمرِه وَسَعی فی اِطفاءِ نُورِه و أرادَ إخمادَ ذِکرِه»

«خدایا ... و هر که او راانکار کرده و امرش را سبک شمرده و در خاموش کردن نورش کوشش نموده و قصد کمرنگ کردن نام و یادش را دارد، ریشه کن ساز»(مفاتیح الجنان؛ اعمال روز جمعه)

آری امام زمانمان(عجّ) بر عهده ی ما حقوقی دارند که از جمله ی آن ها ، گسترش پرتو نور او در سطح جامعه و زنده کردن یاد اوست.

 

عهد کردم به تو مشغول کنم دل ، که مرا

فارغ از یاد تو هرگز نکند مشغله ها


«اَللهُّمَ عَجِّل فَرَجَ مَولانا اَلاِمامِ الهاديِ المَهدي اَلقائِمُ بِاَمرِک وَ سَهِّل مَخرَجَه وَ جَعَلَنا مِن خَيرٍ اَنصارِه ي وَ اَعوانِه ي وَ الذّابینَ عَنه وَ المُسارِعینَ اِلَیه فی قَضآءِ حَوائِجِه وَالمُمتَثِلینَ لِأَوامِرِه وَالمُحامینَ عَنه وَالسّابِقینَ اِلی اِرادَتِه والمُستَشهَدینَ بَینَ یَدَیه»
 - آماده ي ظهورش -


     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۳۰ ۰۵:۳۹:۱۳ - نویسنده : mojdehipoor http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

اعلام خبر ازدواج تیام بصیر تهیه کننده 'بفرمائید شام' و امید خلیلی در شبکه من و تو، پشت پرده هدایت محتوایی این برنامه را افشا کرد.

به گزارش مصاف به نقل از حدیدنیوز، چند روز پیش پیامی در صفحه فیس بوک شخصی امید خلیلی با این مضمون منتشر گردید:" درود بر شما دوستان عزیزم به راستی نمیدونم چگونه خوشحالیم رو بازگو کنم، باید به شما دوستان ی...ه خبری رو بدم، من و تیام تونستیم تو لندن به صورت قانونی با هم ازدواج کنیم.

من هم نام خودم رو از امید به تینا تغییر دادم البته این پیشنهاد تیام بود، خیلی جای شما خالی بود یه پارتی کوتاه هم گرفتیم، واقعاً خیلی خوشحالم که من و تیام نخستین کسانی هستیم که میان همکارامون تو شبکه رابطه مون رو قانونی و رسمی کردیم. بدرود"

این اظهار نظر فرد یاد شده نشان می دهد روابطی مشابه این ارتباط غیر انسانی و حیوانی در شبکه یاد شده همچنان جریان داشته و اغلب کسانی که در این مجموعه شیطانی مشغول به کار هستند دارای گرایش های بیمارگونه جنسی و اخلاقی می باشند.

این امر البته تا حد بسیار قابل ملاحظه ای طبیعی به نظر می رسد، چرا که افرادی با گرایش های صحیح انسانی اصولاً نمی توانند در پازل رسانه ای صهیونیست هایی که، دشمنی با مردم ایران را در دستور کار خود قرار داده اند، به همکاری های مشترک و بسیطی از این دست بپردازند.

تلویزیون یاد شده به طور کلی مروج یک نوع خاص از لیبرالیسم رادیکال است که در بسیاری از کشورهای اروپایی این نوع از نگرش و رفتار اجتماعی نیز غیر قابل تحمل به شمار آمده و مورد برخوردهای قانونی و پلیسی قرار می گیرد.
پیامبر اکرم(ص) فرمود: «خداوند هفت طائفه را در بالاتر از آسمان های هفت گانه، لعن فرموده و از رحمت واسعه خود دور نموده است. پس یکى از آنها را سه مرتبه لعن فرموده… ملعون است، ملعون است، ملعون است، هر که عمل قوم لوط را انجام دهد.

منبع: حدید نیوز

نیمروز:

یك زن تبعه آمریكا به دلیل فرار از خیانت مردان با برگزاری مراسم رسمی سگ خود را به عنوان همسری برگزید.

یك زن آمریكایی پس از چهار بار تجربه زندگی ناموفق با برگزاری مراسم ازدواج در میان دوستان و شنایان خود، سگش را به عنوان همسری برگزید. یكی از سرشناسان منطقه نیز در این مراسم حضور داشت و به دو زوج گفت: برای هر یك از شما آرزوی خوشبختی می كنم!
در شب عروسی، زن با لباس عروس و آرایش كامل و سگ با یك دست كت و شلوار حضور پیدا كردند. این زن درباره علت ازدواجش با یك سگ گفت: این سگ از همسران سابق من باوفا تر هستند.
لازم به ذكر است در سه فروردین امسال خبر دیگری نیز مبنی بر ازدواج یك زن آمریكایی با الاغ مورد علاقه اش منتشر شد. به نظر می رسد در آمریكا به دلیل بی بند و باری های جنسی یا به قول خودشان آزادی های جنسی و لیبرالیزم فرهنگی، بنیان های خانواده آن قدر سست شده كه برخی این گونه وارد زندگی حیوانی می شوند و شوهر مورد علاقه شان را از میان حیوانات بر می گزینند
به نظر می رسد تمامی این اتفاقات شواهدی غیر قابل انكار مبنی بر رد آن تفكر مضحك است كه چون در غرب مسائل جنسی آزاد است، همه برایشان عادی شده و كسی چشم چرانی نمی كند یا خیانت نمی كند یا عقده ای نیست و از این دست استدلال های بی پایه و اساس!

منبع: نیمروز

 احتمال وقوع جنگ داخلی در اسرائیل

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۱۴ ۰۵:۱۳:۰۹ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

رهبر جنبش مذهبی شاس رژیم صهیونیستی، در نامه ای خطاب به شیمون پرز، درباره وقوع جنگ داخلی ویرانگری که ممکن است اسرائیل را از بین ببرد، هشدار داد.

به گزارش جهان به نقل از العالم ؛"عوفادیا یوسف" رهبر جنبش مذهبی شاس، این هشدار را در قالب نامه ای خطاب به شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی متذکر شد و نامۀ خود را روز پنجشنبه در دیدار احزاب منتخب کنیست نوزدهم با شیمون پرز، به وی تسلیم کرد.این هشدار در حالی مطرح می شود که دولت آتی اسرائیل تلاش دارد تا خدمت سربازی را برای یهودیان حریدیمی اجباری کند.

جنگ داخلی که رهبر جنبش شاس از آن سخن گفته، در واقع جنگ میان مخالفان سربازی رفتن یهودیان مذهبی و لائیک هایی است که لبید را به عنوان نماینده خود در کنیست انتخاب کرده اند که شعار تبلیغاتی وی برای انتخابات، «برقراری مساوات و برابری در تحمل مسئولیت ها» بود.

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اختلاف جدی مواضع و دیدگاه های احزاب نامزد برای عضویت در ائتلاف برای تشکیل دولت در ابتدای هفته آتی را شاهد بوده است. بیشتر احزاب، بنیامین نتانیاهو را  که حزبش بیشترین تعداد کرسی های انتخابات را به دست آورده برای این ماموریت پیشنهاد دادند.

این اختلافات، میان یائیر لبید رئیس حزب "ییش عتید" (که حزبش توانست در انتخابات 19 کرسی به دست آورد ومقام دوم را کسب کند) و جنبش های دینی حریدیه (که شاس برجسته ترین آن است) شدیدتر است زیرا لبید شرط  ورود خود به  دولت نتانیاهو را «اجباری کردن خدمت سربازی برای همه» دانسته؛

مساله ای که جنبش شاس با آن مخالف است و آن را توهین به طلاب مدارس یهودی می داند که به زعم این حزب، «برای حفط تورات و آموزه های آن» تلاش می کنند.روزنامه معاریو به نقل از یوسف می افزاید: اگر مذاکرات جدی برای یافتن راهکارهای مناسب برگزار نشود، این مساله به وقوع جنگ داخلی واقعی منجر خواهد شد که یهودیان را در سرزمین "اسرائیل" پراکنده و متفرق خوهد کرد.
 

جنبش شاس همچنین هشدار داده که به هیچ قیمتی وارد دولت نخواهد شد. این جنبش به خط  قرمزهای مربوط به حفظ تورات و آموزه های آن که «نباید پا را از آن فراتر گذاشت»، اشاره کرده و گفته است: اگر نتانیاهو شرط لبید مربوط به قانون خدمت اجباری یهودیان مذهبی را بپذیرد، شاس به عضویت این ائتلاف درنخواهد آمد.حزب مذهبی "یهدوت هتورا" نیز برای مانع تراشی بر سر راه لبید و پیشنهادهایش، از جنبش شاس حمایت می کند.

گفتنی است افراد صهیونیست های متدین و لائیک ساکن در اراضی اشغالی شدیدا با یکدیگر درگیر هستند و در برخی موارد مواضع بسیار متناقضی دارند. برخی شهرک های صهیونیست نشین واقع در قدس اشغالی نیز کانون تنش میان دو گروه به شمار می روند.

منبع: جهان


     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۱۵ ۱۷:۳۸:۵۷ - نویسنده : masaf http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

تاسیس مهد کودک و کلاس تقویتی در استانها به ویژه مناطق محروم توسط جوانان بهایی و سرمایه گذاری سلفی ها، وهابی ها و بهایی ها باعث شده است این مثلث شوم فعالیت خود را زیر پوستی آغاز کند.


به گزارش موعود به نقل از  مهر، چندی قبل بود که برگزاری کلاسهای حرکات موزون و نوازندگی در برخی مهد کودک‌ها سرو صدای زیادی  به پا کرد و برخی مسئولان را نسبت به این حوزه حساس کرد. برنامه هایی که موجب شد فقیه رییس وقت سازمان بهزیستی عذرخواهی کرده و از برخورد با مهدهای ارائه دهنده رقص و آواز خبر دهد.

این در حالی بود که پس از فروکش کردن تب رقص در مدارس چندی قبل ولی الله نصر رئیس بهزیستی استان تهران از رعایت موازین اسلامی در مهدهای کودک خبر داده و وعده ارائه آموزش هایی مطابق با موازین شرعی به کودکان به جای رقص و آواز داده بود.

به جز برگزاری برخی کلاسها و برنامه ها که به عنوان آسیب های نو پدید این حوزه شناخته می شود و بارها نیز مسئولان سازمان بهزیستی منکر آن شده اند این بار به گفته کارشناس حوزه عرفان و جنبش های نو پدید در سازمان تبلیغات اسلامی فرقه بهاییت و وهابیون در این حوزه وارد شده و به دنبال سرمایه گذاری کلان در مهد کودکها هستند.

زین العابدین جعفری در این باره می گوید: برخی دست اندرکاران فرقه ها و نهله های فکری( بهاییت، وهابیت و..) در مهد کودک ها نفوذ کرده و امتیاز برخی از این مهدها را با واسطه و بی واسطه در اختیار دارند. باید در انتخاب مهد، برای فرزندانمان نهایت دقت و هوشیاری را به خرج دهیم و همچنین مسئولان همچون نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی و....نیز در این راستا با برنامه ریزی و راهکارهای پیشگیرانه هدفمند، مانع از بسط و گسترش این موضوع در سطح جامعه شوند

این کارشناس ادامه می دهد: متاسفانه در سال های اخیر، مجوز برخی از مهد کودک ها به کسانی واگذار شده که دارای پیش زمینه های فکری و عملی بهاییت و وهابیت هستند و یا به نحوی با این تشکیلات در ارتباط هستند. این عوامل از این طریق سعی دارند در ذهن کودکان نفوذ کرده و آرام آرام حساسیتها را بکاهند تا در آینده بتوانند بهره برداری های لازم را از این افراد به نفع تشکیلات خود داشته باشند و از این راه به دنبال نفوذ در دین اسلام باشند.

نیازی به حضور روحانی در مهدهای کودک نیست/ برنامه های دینی ترویج شود

حجت الاسلام عباس ابراهیمی کارشناس امور جوانان و رئیس سابق سازمان جوانان بوشهر در این رابطه به مهر گفت: جایگاه و اهمیت مهدهای کودک بسیار مهم است چرا که شاکله شخصیتی افراد تا هفت سالگی شکل می گیرد. بیشتر کشورهای توسعه یافته نیز اهمیت خوبی به ساختار مهدهای کودک خود می دهند.

ابراهیمی ادامه می دهد: حضور روحانی ها در مهدهای کودک ضروری نیست و بازی ها و آموزش ها باید براساس باورهای دینی باشد. به نظر می رسد مسئولان در این حوزه دچار غفلت شده اند. البته مهد کودک های قرانی را می توان یکی از نمونه های موفق مراکز نگهداری و تربیت کودکان دانست

حضور مبلغان وهابی و بهایی در لباس آموزگاران/ نظارت در واگذاری مهد کودک ها کم است

مجید ابهری رفتار شناس و آسیب شناس اجتماعی نیز در این باره به مهر می گوید: به دلیل اینکه متخصصان سرمایه گذاری روی نسل فردا-خردسالان- را جدی نمی گیرند و در زمینه هایی مثل تاسیس مهد و کلاس ها پیش قدم نمی شوند.

متاسفانه باورهای دروغین و افراطی مثل وهابیون، سلفی ها و بهایی ها در زمینه های فرهنگی و تربیتی کودکان تلاش های گسترده ای را انجام و سرمایه گذاری ویژه ای را انجام داده اند. تاسیس مهد کودک و کلاس تقویتی در استان ها به ویژه مناطق محروم توسط جوانان بهایی و سرمایه گذاری سلفی ها،وهابی ها و بهایی ها باعث شده است این مثلث شوم فعالیت خود را زیر پوستی آغاز کند

به گفته این آسیب شناس مبلغان بهایی در لباس آموزگاران تقویتی و فوق برنامه حاظر شده و ضمن تدریس دروس به تبلیغ مکتب کاذب خود اقدام کنند.
این رفتار شناس خواستار بررسی دوباره صلاحیت مدیران مهدکودک شد و گفت: باید نظارت روی افرادی که با واسطه اقدام به فعالیت در این حوزه می کنند افزایش یابد. این افراد در مناطق محروم و زلزله زده در قالب فعالیتهای به ظاهر انسان دوستانه و دلسوزانه اما به ظاهر ویرانگر فعال هستند.

ابهری استفاده از روحانیون را یکی از اهرم های مقابله ای می داند و تاکید می کند: باید از روحانیون جوان و پرشور به ویژه در مناطق روستایی در قالب آموزش استفاده کرد. اعضای این مثلث شوم با توزیع کتابچه، جزوء و مطرح کردن سوالات شبهه داربه دنبال جذب افراد هستند.

منبع: موعود

 رسمی‌شدن ازدواج همجنس‌بازان‌در فرانسه

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۱۵ ۱۷:۴۱:۲۰ - نویسنده : masaf http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

نمایندگان پارلمان فرانسه اولین و مهم‌ترین بند لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را تصویب کردند؛ لایحه‌ای که بر اساس آن، ازدواج همجنس‌گرایان در فرانسه به رسمیت شناخته خواهد شد.


به گزارش موعود به نقل از  ایسنا، این لایحه اساسی‌ترین تغییرات اجتماعی است که دولت فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری سوسیالیست فرانسه پیشنهاد داده است.
به گزارش بی.بی.سی،
۲۴۹ نماینده مجمع ملی پارلمان فرانسه به ماده اول این لایحه رأی مثبت و ۹۷ نماینده رأی منفی داده‌اند. برای اجرایی شدن قانون ازدواج همجنس‌گرایان، مجلس سنای فرانسه هم باید آن را تأیید کند.

یکی دیگر از ماده‌های این لایحه، اعطای حق سرپرستی فرزند به همجنس‌گرایان است؛ بدین معنا که زوج‌ها فارغ از جنسیت اجازه می‌یابند به صورت رسمی فرزندخوانده داشته باشند.احتمال می‌رود این بند از لایحه هم در پارلمان به تصویب برسد.
قانون ازدواج همجنس‌گرایان باعث اعتراض‌های گسترده‌ای در فرانسه شده است. ماه گذشته صدها هزار تن برای مخالفت با پیش‌نویس لایحه اطراف برج ایفل پاریس تظاهرات کردند. طرفداران لایحه هم از سوی دیگر با تظاهرات موافقت خود را نشان دادند.
نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حدود
۵۵ تا ۶۰ درصد جامعه فرانسه ازدواج همجنس‌گرایان را می‌پذیرند، هرچند فقط ۵۰ درصد آنان موافق به رسمیت شناخته شدن حق سرپرستی فرزند توسط همجنس‌گرایان هستند.
پیش‌بینی می‌شود بحث بر سر لایحه جنجالی و تصویب بندهای آن در مجلس فرانسه بیش از یک هفته دیگر طول بکشد. حزب راست میانه فرانسه صدها اصلاحیه برای ماده‌های مختلف این لایحه پیشنهاد داده‌ که مجلس باید آنها را بررسی کند.
آخرین اصلاحات اجتماعی مهم فرانسه سال
۱۹۸۱ اتفاق افتاد که در آن قانون اعدام حذف شد.

منبع: موعود

 مفتی‌ سعودی: نوزادان دختر برقع بپوشند!

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۱۸ ۰۵:۱۸:۵۰ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

بیانیه یکی از مفتی‌های عربستان مبنی بر اینکه نوزادان دختر برای ایمن ماندن از تجاوزات جنسی باید برقع (روبند) بپوشند انتقادات گسترده‌ای را به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف، شیخ "عبدالله داوود" در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی اسلامی گفت: باید برای تمامی نوزادان دختر برقع بپوشند.   وی به شبکه تلویزیونی "المجد" گفت: بستن برقع می‌تواند از وقوع تجاوزات جنسی به دختران جلوگیری کند.

وی تلاش کرد تا از ادعایش با استناد به اطلاعات چند منبع امنیتی و پزشکی ناشناس دفاع کند.   این مصاحبه سال گذشته صورت گرفت اما در چند روز گذشته توسط شبکه العربیه و وب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و خشم و نظراتی را مبنی بر اینکه این ادعاها به وجهه و اعتبار عربستان سعودی و اسلام خدشه وارد می‌کند، به همراه داشت.

قاضی عربستانی خطاب به مسلمانان با تاکید بر اینکه فتواهای غیرمتعارف و نامناسب را نپذیرند، گفت: این حکم باعث بدنام کردن و کوچک شمردن اسلام و شریعت شده است.   وی افزود: هر گاه که خانواده‌ای را می‌بینم که با یک کودک برقع بسته راه می‌روند ناراحت شده و این اقدام را به عنوان بی‌عدالتی در حق کودکان می‌دانم.

  شیخ داوود نه وابسته به دولت است و نه به عنوان شیخ‌های عالی رتبه محسوب می‌شود.   وضع اسف‌بار زنان در عربستان ماه گذشته هنگامی که ملک عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان زنانی را برای نخستین بار به عنوان نمایندگان ارشد کشور در مجلس شورا منصوب کرد، تغییر کرد و بهتر شد.

منبع: باراک اوباما

رژیم صهیونیستی امروز در اقدامی تجاوزکارانه، ساختمانی قدیمی نزدیک به مسجد الاقصی را منهدم کرد تا در فاصله چند متری این مکان مقدس، یک معبد بسازد.

به گزارش العالم، رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) به بهانه تخریب و نوسازی ساختمانی قدیمی چسبیده به مسجد الاقصی و قبه الصخره، آسیب هایی را به دیوار جلویی محوطه مسجد الاقصی وارد کرد.

رژیم صهیونیستی مدعی مالکیت این ساختمان تخریب شده قدیمی است.   تصاویر منتشر شده بیانگر آن است که محل عملیات تخریب در فاصله چند متری مسجد الاقصی و قبه الصخره قرار دارد.

مؤسسه الاقصی با اعلام این خبر در بیانیه‌ای هشدار داد، رژیم صهیونیستی با تخریب این ساختمان قدیمی و بسیار نزدیک به مسجد الاقصی، قصد دارد مجموعه‌ای متشکل از یک معبد، سالن استقبال و پاسگاه پلیس بسازد.

http://i.alalam.ir/news/Image/650x375/2013/02/06/alalam-634957731658959960.jpg

منبع: باراک اوباما

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/tic.png سرمایه گذاری میلیاردی آل سعود در سرکوب مسلمانان مالی

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۱۹ ۲۰:۲۱:۵۰ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

به گزارش موعودشبکه الجزیره؛ در یک فیلم تلویزیونی از پشتیبانی عربستان سعودی از فرانسه در سرکوب مسلمانان مالی پرده بر داشت.

این فیلم یک دقیقه و نه ثانیه ای، تصویر یکی از سربازان در حال شلیک را نشان می دهد که روی دستکش های این سرباز  آرم رسمی دولت عربستان حک شده است.

یکی از شبکه های رسمی دولت فرانسه نیز به همکاری عربستان سعودی با فرانسه در این جنگ اذعان کرد.

"عبدالعزیز بن مجاهد"؛ سرتیپ بازنشسته دولت سعودی در یک مصاحبه مطبوعاتی با روزنامه الشروق آنلاین این سوال را مطرح کرد: آیا وهابیت به واقع در خدمت مصالح مسلمانان است؟!.

همچنین "مجتهد" از منتقدین دولت سعودی در صفحه شخصی خود در تویتر اعلام کرد: آل سعود 6 میلیارد دلار برای سرکوب مسلمانان مالی به فرانسه کمک مالی کرده است.

منبع: موعود

 گزارش محرمانه پنتاگون : سپر موشکی آمریکا در اروپا در برابر موشک‌ های ایران نا کارآمد است

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۲۱ ۱۱:۳۰:۳۱ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

مطالعات محرمانه وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که سیستم سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا که با هدف حمایت از آمریکا در برابر موشک‌های ایران مستقر می‌شود دارای نواقص زیادی است.

نتایج یک مطالعه در وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که سپر دفاع موشکی آمریکا در لهستان و رومانی علیرغم تحمیل میلیاردها دلار هزینه به آمریکا در برابر موشک‌های ایرانی کارایی لازم را ندارد.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، مطالعات محرمانه وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که سیستم سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا که با هدف حمایت از آمریکا در برابر موشک‌های ایران مستقر می‌شود دارای نواقص زیادی است.

براساس این گزارش، مقامات نظامی آمریکا می‌گویند که قصد دارند این مشکلات و نواقص را رفع کنند اما راه حل رسیدن به آن بسیار مشکل است. یک راه حل آن رفع نواقص فنی است و دیگری انتقال موشک‌های رهگیر که قرار است در لهستان و احتمالا رومانی مستقر شوند به کشتی‌های جنگی در دریای شمال است که از نظر دیپلماتیک همانند وقوع یک انفجار است.

آسوشیتدپرس نوشت: مطالعات اخیر مشکلات این طرح را برجسته کرده است و باعث برو انتقاداتی در چندین جبهه مختلف شده است. جمهوری‌خواهان معتقدند که این طرح بسیار عجولانه و برای دلجویی کردن از روسیه در برابر طرح قبلی ارائه شده است. اما خود روس‌ها نیز از آن انتقاد می‌کنند و معتقدند که این طرح برای مقابله با موشک‌های روسیه است.

این گزارش می‌افزاید؛ در حالیکه ارتش با کاهش بودجه شدید روبرو است این مطالعات ممکن است کنگره را قانع کند از هزینه کردن میلیاردها دلار برای سیستمی که نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد صرفنظر کند.

مطالعات محرمانه توسط «اداره مسئولیت دولت آمریکا» انجام شده و قرار است به بازوی حسابرسی و تحقیقاتی کنگره ارائه شود. خلاصه‌ای از این مطالعات که غیرمحرمانه است در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته است.

قرار است این گزارش محرمانه توسط چندین دپارتمان دفاعی و نظامی نیز بررسی شود و سپس تصمیم نهایی گرفته شود.

ناتو به رهبری آمریکا با هدف آنچه که آنها مقابله با موشک‌های ایران خوانده اند قصد دارند در کشورهای اروپایی مانند لهستان و رومانی سپر موشکی رهگیر مستقر کنند.

منبع: باراک اوباما

تجاوز به دختر مسلمان و قتل ۵ عضو خانواده در میانمار

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۲۳ ۰۸:۰۱:۴۸ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

به گزارش فارس به نقل از مفکرة الاسلام، در راستای ادامه تجاوزها و جنایات بودایی ها علیه مسلمانان در میانمار که به صورت روزانه و با حمایت ارتش این کشور و نیروهای امنیتی صورت می‌گیرد، یک گروهک بودایی در منطقه قادر بیل یک دختر مسلمان را مورد تجاوز قرار داده و خانواده ۵ نفره وی را قتل عام کردند.

از سوی دیگر منطقه القمریه واقع در جنوب شهر منگدو نیز دیروز مورد حملات نژاد پرستانه بودایی ها قرار گرفت؛ حمله کنندگان منزل ابراهیم مولوی شاکر را به آتش کشیدند.

شاهدان عینی اعلام کردند که بودایی ها سعی کردند شیخ محمد نذیر القمری از روحانیون آراکان را که فردی ۸۰ ساله است، ترور کنند.

این جنایات در حالی صورت می‌گیرد که گشتی پلیس میانمار در شمال شهر منگدو دیروز ۵۰ مسلمان را از منطقه لوداینگ به اتهام واهی تلاش برای آتش زدن منازل بودایی ها در نکهورا بازداشت کرده و آنها را بدون محاکمه یا هر گونه تحقیقی به زندان انداختند.

منبع: ظهور12

خطر بزرگی مسجد الاقصي را تهدید می کند

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۲۳ ۱۸:۳۳:۲۲ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

كميته دفاع از منطقه سلوان، از وجود ريزش هايي خطرناک در مجاورت مسجد الاقصي به علت حفاريهايي مداوم رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش موعود به نقل از العالم، رئیس کمیته دفاع از منطقه سلوان با اشاره به رانش زمين نزديك ديوار جنوبي مسجد الاقصي پس از شنیده شدن صداي انفجار مهيب نزدیک اين منطقه، اظهار داشت:

ریزش در منطقه تاریخی سلوان به علت باران يا طوفان يا برف نيست؛ بلكه به دلیل حفاري هايي است كه جمعيت شهرك سازي "العاد" در اين منطقه انجام مي دهد، و زیر منطقه سلوان را خالي کرده است.

"فخري ابودياب" به وجود شبكه تونل هاي پيچ در پیچ زير منطقه سلوان اشاره كرد كه برخي از آنها به ديوارهاي مسجد الاقصي مي رسد. وی هدف از حفر این تونلها را تخريب دانست.

وي گفت: نيم ساعت بعد از ريزش، اشغالگران صهیونیست براي گمراه سازي فلسطيني هاي ساكن قدس كه از همه توطئه هاي آنها در قدس مطلع هستند، از ورود به اين منطقه جلوگيري كردند.

رئيس كميته دفاع از سلوان تاكيد كرد، اين نخستین بار نیست که چنین حادثه ای رخ می دهد؛ در مدرسه انروا سقف كلاسي فرو ريخت و براثر آن شماري از دانش آموزان دختر زخمي شدند.

علاوه بر اين چندین بار تونلهای زیر خيابان ها ریزش کرده و شكاف هايي در ديوارهاي خانه هاي نزديك اماكن حفاري ، به وجود آمده است.

فلسطینی ها بارها هشدار داده اند که رژیم صهیونیستی با حفر تونل های متعدد زیر مسجد الاقصی و مناطق اطراف آن در حال زمینه سازی برای تخریب ناگهانی این مکان مقدس است.

"جمال عمرو" از ساکنان قدس در اینباره گفت: همه محافل بین المللی از اين حفاري ها اطلاع دارند اما از اظهارنظر درباره آن خودداري مي كنند.

وي با اشاره به سرعت حفاری ها تاكيد كرد: مسجد الاقصي با خطر بزرگي مواجه است و اين حفاري ها به بخش هاي تاريخي اين مسجد و پايه هاي آن آسيب وارد مي كند.

منبع: موعود

هشدار برای یهودی سازی بیت المقدس

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۲۰:۲۳:۰۲ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

به گزارش مصاف به نقل از جهان: سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) درباره ادامه طرحهای یهودی سازی قدس از سوی صهیونیستها هشدار داد.

روزنامه الحیات، طاهر النونو سخنگوی حماس ضمن هشدار درباره ادامه طرحهای یهودی سازی رژیم صهیونیستی گفت : عملیات یهودی سازی قدس از طریق ویرانی ساختمانهای تاریخی برای محو تاریخ عربی و اسلامی در بیت المقدس، اخراج ساکنان از این شهر مقدس و هتاکی مستمر به مسجد الاقصی انجام می شود.

وی افزود: هتاکی به مسجد الاقصی در راستای سیطره نهایی و ویرانی آن است.این اقدامات به درگیری های حتمی منجر خواهد شد زیرا ملت فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی، این طرحها را نمی پذیرند.

النونو از امت عربی و اسلامی و همه جهانیان خواست که برای توقف اقدامات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس و توقف یهودی سازی فورا اقدام کنند.

منبع: جهان

تصویب رسم قوم لوط در پارلمان فرانسه!

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۰۶:۲۴:۲۱ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

لایحه ازدواج همجنس‌گرایان در فرانسه سرانجام پس از 10 روز بحث با 239 رأی موافق، 229 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع در پارلمان این کشور به تصویب رسید.

به گزارش مصاف به نقل از جهان به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، طرح این لایحه توسط دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه واکنش‌های بسیاری را در سطح سیاسی و اجتماعی برانگیخت و طی ماه‌های گذشته تظاهرات گسترده‌ای از طرف مخالفان و موافقان طرح در خیابان‌های پاریس برگزار شد.
 
مخالفان به رسمیت شناختن ازدواج همجنس‌گرایان خواهان برگزاری یک نظرسنجی عمومی درباره این لایحه پیش از طرح آن در مجلس بودند که دولت سوسیالیست آن را نپذیرفت.

تصویب لایحه پیشنهادی دولت در پارلمان فرانسه که نمایندگان سوسیالیست در آن اکثریت را در دست دارند، چندان دور از انتظار نبود.
 
در حالی که نمایندگان در حال رأی‌گیری بودند، مخالفان این قانون در برابر پارلمان تجمع کردند. پلیس برای جلوگیری از هرگونه حادثه در محل مستقر شده بود.

این مصوبه از تاریخ دوم آوریل در مجلس سنا به بحث گذاشته می‌شود و در صورت رأی آوردن باید به تصویب شورای قانون اساسی نیز برسد
 
نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حدود
۵۵ تا ۶۰ درصد جامعه فرانسه ازدواج همجنس‌گرایان را می‌پذیرند، هرچند فقط ۵۰ درصد آنان موافق به رسمیت شناخته شدن حق سرپرستی فرزند توسط همجنس‌گرایان هستند

بعد از 50 ثانیه از آغاز نماز چه اتفاقی میافتد؟

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۰۵:۲۵:۲۷ - نویسنده : wistful66 http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

کشف یک معجزه الهی توسط دانشمندان آمریکایی

به گزارش مصاف به نقل از ابنا یک دانشمند آمریکایی به نام  "رامشاندرن"  در تحقیقی که در مورد وضعیتبدن انسان هنگام نمازخواندن، با مجموعه‏ای از پژوهشگران آمریکایی انجام داد، بهفعالیت بیشتر مغز انسان و آرامش روحی هنگام نماز آگاه شد.

در این تحقیق علمی، مشخص شدن این وضعیت پس از 50 ثانیه از آغاز نماز ، آشکارمی‏شود.  براساس این بررسی ، آمده است:

میانگینضربان قلب و احتمال لخته شدن خونبه صورت مشترک در حین نماز بین20 الی 30 درصد کاهشمی‏یابد و همچنین پوست بدن مقاومت بیشتری پیدا می‏کند.

همچنین در عکس‏هایی که از مغز در هنگام نماز گرفته شدهاست، فعالیت مغز نمازگزار به صورت قابل توجهی در مقایسه با حالت‏های عادی افزایشپیدا می‏کند و نورون‏های عصبی به صورت نورانی در اشعه‏ های دریافتی از مغز به نمایشدر می‏ آید.

روزنامه "واشنگتن‏پست"  در این رابطه نوشت: این تحقیقات علمی اسرار نهان مغز انسان را روشن می‏کند. روزنامه  "  ساینس" نیز با تقدیر از اینگونه تحقیقات بر رابطه قطعی دین و علم تاکید کرد.

مجاز بودن خودفروشي زنان اسرائيلي

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۲۲:۰۲:۲۲ - نویسنده : payameghasedak http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

به گزارش مصاف، روزنامه صهيونيستي "يديعوت‌آحارونوت "در یکی از شماره های خود بیان کرد که،‌ "عاري شوات " خاخام يهودي طي فتوايي اعلام كرد كه دين يهود به زنان اجازه مي‌دهد براي جمع‌آوري اطلاعات حياتي براي امنيت اسرائيل، با دشمنان رابطه جنسي داشته باشند.

بر اساس اين گزارش، شوات اعلام كرده است كه برقراري رابطه جنسي با تروريست‌ها در راستاي بدست آوردن اطلاعاتي كه به دستگيري آنها منجر شود، قابل قبول است.

تحقيق اين خاخام يهودي تحت عنوان "سكس غيرقانوني در راستاي امنيت ملي " توسط موسسه تحقيقات ديني در شهرك "گوش استزيون " در نزديكي بيت‌المقدس منتشر شده است.

عاري شوات پيشنهاد داده در جاهايي كه زنان يهودي بايد با مبارزان دشمن ازدواج كنند، ابتدا بايد از شوهر واقعي خود طلاق گرفته و بعد اقدام به ازدواج با دشمنان كنند.

بر اساس گزارش خبرگزاري فرانسه، به نظر مي‌رسد سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي موضوع برقراري روابط جنسي زنان اسرائيلي با دشمنان اسرائيل را هدايت مي‌كند.

منبع:موعود

ارتش اسرائیل فاسدترین ارتش دنیا

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۳۰ ۰۶:۲۰:۱۶ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

گزارشي در انگليس بخش نظامي رژيم صهيونيستي را از جمله بخش هايي دانست که با خطر شديد فساد روبروست.

به گزارش مصاف به نقل از مشرق، باشگاه خبرنگاران به نقل از المختصر نوشت: برنامه دفاع و امنيت انگليس در زمينه شفافيت بين الملل، با تهيه گزارشي حوزه نظامي اسرائيل را در رتبه «d» قرار داد که اين رتبه شامل آن دسته از کشورهايي مي شود  که به شدت در معرض خطر فساد قرار دارند.

اين گزارش مي افزايد حوزه نظامي در اسرائيل به شدت در معرض خطر فساد است و اين خطر بيشتر به دليل نبودن نهاد نظارتي قوي و فقدان اراده در مقابله با فساد است.

در ادامه اين گزارش آمده است : شواهد نشان مي دهد حتي اگر کميسيون امور خارجه و دفاع  کنست هم براي نظارت بر فعاليت وزارت جنگ اسرائيل جدي باشد وزارت دفاع از همکاري با اين کميسيون خودداري خواهد کرد.

اين خبر در شرايطي منتشر مي شود که قرار است امروز اويگدور ليبرمن وزير امور خارجه مستعفي اسرائيل براي پاسخ دادن به اتهاماتش درباره فساد و سوء‌استفاده از قدرت در دادگاه حاضر شود.
منبع: مشرق

قرآن سوزي و تخريب مساجد، جنايت جديد تروريست هاي تکفيري

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۲/۱ ۱۳:۳۰:۰۳ - نویسنده : soha http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

گروه هاي تکفيري وهابيت در کشور بحران زده سوريه، از هيچ جنايتي از قتل و کشتار و هتک حرمت به نواميس گرفته تا تخريب مساجد و آتش زدن قرآن کريم، کوتاهي نمي کنند.

  به گزارش مصاف به نقل ازشيعه نيوز، تروريست هاي وهابي وابسته به "جبهة النصرة" در جديد ترين جنايات خود اقدام به تخريب مساجد و قرآن سوزي مي کنند.

گروه هاي تکفيري وهابيت در کشور بحران زده سوريه، از هيچ جنايتي از قتل و کشتار و هتک حرمت به نواميس گرفته تا تخريب مساجد و آتش زدن قرآن کريم،  کوتاهي نمي کنند.

تروريست ها پس از حمله به مساجد و تخريب آن قرآن ها و کتب ديني را لگدمال کرده و سپس مي سوزانند و باقي اموال مساجد را غارت مي کنند.

  منبع : ولیعصر(عج)

 پشت پرده شيعه كشي ها

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۲/۲ ۰۸:۲۱:۵۱ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

 آنچه مايه تأسف مضاعف است سكوت قشر روشنفكر جوامع اهل تسنن در برابر با اين جنايات و توطئه‌هاي آشكار است كه گسترش شكاف در جوامع اسلامي را موجب مي‌شود و خشنودي محافل صهيونيستي و اميدواري آنها براي تحقق اهداف شومشان را سبب مي‌گردد

به گزارش مصاف به نقل از جمهوری اسلامی، در تازه‌ترين حملات تروريستي پنجشنبه عليه شيعيان كه در دو كشور پاكستان و عراق صورت گرفت 140 نفر از شيعيان شهید و صدها نفر ديگر مجروح شدند.

اين قبيل جنايات، تازگي ندارد و اين مورد، آخرين آن نيز نخواهد بود. طي ماه‌هاي اخير، دهها فقره عمليات تروريستي عليه شيعيان در كشورهاي مختلف منطقه انجام شده كه به كشته شدن شمار زيادي منجر گرديده است.

اكنون، ترديدي وجود ندارد كه حملات عليه شيعيان و شيعه كشي يك اقدام سازمان يافته است كه هدف از آن، ايجاد تفرقه و درگيري‌هاي قومي بين مسلمانان است و اگر دقيق‌تر به اين مسئله توجه شود مشخص مي‌گردد كه عقبه اين اقدامات جنايتكارانه و شوم به محافل بين‌المللي متخاصم با اسلام باز مي‌گردد و سرنخ اين تحركات ضدانساني در دستان صهيونيست هاست.

واقعيت اين است كه اتحاد و يكپارچگي جهان اسلام، قدرت بزرگي ايجاد مي‌كند كه در معادلات بين‌المللي نقش تعيين كننده دارد و همين مساله موجب وحشت و خشم محافل صهيونيستي مي‌شود و طبيعي است كه اين محافل براي برهم زدن اتحاد بالقوه بين مسلمانان از هيچ اقدامي فروگذار نكنند.

با توجه به اين واقعيت، مي‌توان به وضوح دريافت كه جريان‌هايي تحت عناوين مختلف، از جمله و سازمانهاي مجعولي چون "لشكر طيبه"، "لشكر جهنگوي"، "جنبش الاسلام"، القاعده و گروهك‌هاي مشابه آن، جملگي ساخته و پرداخته استعمارگران و صهيونيسم بين‌المللي مي‌باشند.

اين گروه‌ها با تكيه بر پشتيباني‌هاي گسترده مالي و لجستيكي سالهاست در جوامع اسلامي به فعاليت و اقدامات جنايتكارانه خود ادامه مي‌دهند و روز به روز بردامنه فعاليت آنان افزوده مي‌شود.

نكته قابل تامل، نوع برخورد رسانه‌هاي بين‌المللي تحت سيطره غربي‌ها و مجامع جهاني با اينگونه جنايات است كه ترديدي در همدستي آنها با جنايتكاران باقي نمي‌گذارد.

اين رسانه‌ها با بي‌تفاوتي عمدي و آشكار از كنار اين جنايات عبور مي‌كنند.

به عنوان نمونه، قتل عام حدود يكصد شيعه در حمله تروريستي كويته پاكستان در پنجشنبه گذشته، نه تنها اعتراض اين رسانه‌ها و مجامع مدعي بين‌المللي را برنيانگيخت، بلكه آنها، با بيشرمي تمام، حتي از انعكاس كامل گزارش مربوط به اين جنايات خودداري كرده و با اين رفتار به تروريستها براي ادامه جناياتشان چراغ سبز نشان دادند درحالي كه اين مجامع براي موارد كم اهميت‌تر، اشك تمساح مي‌ريزند و فرياد نقض حقوق بشر و هشدار وقوع جنايات جنگي را سر مي‌دهند.

در اين ميان، نحوه برخورد مزورانه اكثر دولت‌هاي حاكم بر كشورهاي اسلامي در منطقه نيز مايه تأسف است.

اين دولت‌ها و محافل وابسته به آنها، بطور تلويحي از اين جنايات حمايت مي‌كنند و در بهترين حالت در قبال آن به سكوت پناه مي‌برند، غافل از اينكه تبعات اين نگاه فرقه گرايانه قطعاً به سراغ خود آنها نيز خواهد رفت.

وقوع قيام ضد استبدادي و ضداستكباري در منطقه و در ميان جوامع اسلامي حادثه بسيار مهمي است كه مي‌تواند مسير تاريخي تحولات منطقه را تحت تأثير قرار دهد. اين تحولات، قطعاً به نفع صهيونيست‌ها و حاميان بين‌المللي آنها نيست و تلاش براي ايجاد شكاف، دودستگي و درگيري در جوامع اسلامي، حربه‌اي است كه مي‌تواند در خدمت صهيونيست‌ها باشد و آنها را در ناكام ساختن ملت‌هاي مسلمان از رسيدن به اهداف قيام‌ها كمك نمايد.

سكوت غيرقابل توجيه برخي از مسلمانان منطقه در قبال حوادث بحرين كه در آن اكثريت شيعه درصدد دست يافتن به حقوق اساسي و مسلم خود مي‌باشند را نيز بايد در چارچوب همين توطئه قرار داد.

منبع: موعود

 دستور العمل جدید لیدرهای «عرفان حلقه» : فرقه های انحرافی متحد شوید!

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۹ ۰۶:۴۸:۴۳ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

دیگر بندهای این منشور مضحک نیز دلات تام بر فعالیتهای ضدانقلابی و سیاسی ای دارد که با ادعاهای عرفانی این فرقه انحرافی در تضاد کامل است . با این وصف مشخص است که این فرقه انحرافی که از آغاز ماهیت فعالیت های آن برای دستگاههای امنیتی مشخص شده بود با کنار انداختن ماهیت ظاهری خود به دلیل شکل گیری اش رجعت کرده است .

دلیل که کاملا سیاسی و ضد انقلابی است نه عرفانی و تعالی گرا! سرویس فرهنگی«فردا»: وقتی در اواسط دهه هفتاد شمسی، شخصی ناشناس مدعی فرا

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1391/11/7/131931_988.jpg

درمانی شد، کمتر کسی به او توجهی نشان داد. همین موجب شد تا وی کمی بعدتر، مدعی راه اندازی گونه ای عرفان شود که این روزها با نام "حلقه" یا کیهانی می شناسیم. موسس این فرقه شخصی بنام"محمدعلی طاهری" است که بهره ای از اطلاعات دینی نداشته و با کمک چند خانم، که برخی از آنها مطالعات عرفانی و قرآنی داشته اند توانست این فرقه را گسترش دهد.

شروع فعالیت وی از سال 1383 بود که بعدها تلاش نمود در پوشش یک موسسه فعالیت خود را ادامه دهد. رییس این فرقه در سال 1385 مجوز یک سازمان مردم نهاد را کسب نمود که به دلیل تخلفات گسترده، مجوز وی تمدید نگردید و  وی بدون هیچ گونه مجوزی در قالب یک فرقه انحرافی در حال تبلیغ و جذب نیرو   بود.

علیرغم اینکه هیچ گونه مجوز آموزشی برای آقای طاهری صادر نشده بود؛ ولی کلاسهای گسترده ای را در تهران و چند شهر کشور فعال نمود که در برخی از این کلاسهای تا 300 هزار تومان برای 6 دوره کوتاه مدت آموزشی دریافت می کرد و از این طریق میلیون ها تومان ثروت نامشروع و غیر قانونی کسب نمود.

 گذشته‌ای در غبار

طاهری که چند صباحی خود را در مقام رهبری مذهبی (!) می دید، گذشته ای نا مشخص و غبار آلود دارد. از وی اطلاع چندانی در دست نیست و همین بر دامنه ابهامات و شبهات می افزاید. نباید فراموش کرد خود نیز با سکوتش و عدم پاسخگویی، بر گرمای این اتفاق می دمد. تا کنون، دلیل عدم وضوح و شفافیت در این باره مشخص نشده است.

می توانید هر گمانی را در این باره، متصور باشید. آنچه درباره وی قطعی است، عضویت در گروه "چریک فدائی خلق" است. اگرچه وی در رتبه گردانندگان یا سران این جریان نبوده؛ اما مدتی در آن فعال بوده است.

برخی کارشناسان معتقدند، ریشه برخی باورهای وی را می توان در این سال ها و روزها جست. وجود تفکرات الحادی و دهری فرقه هرمی حلقه را می توان در این دوران دانست که سرکرده آن، تاثیرات فراوانی از مارکسیسم و تجربه گرایی الحادی پذیرفته است.

در حقیقت، اساس تفکر وی را می توان در این برهه دانست که بعدها، بسط یافته و از طریق یارانش در شورای مرکزی، ظاهری اسلامی هم یافته است.

برخوردهای قانونی

به هر روی با برخوردهایی که با فعالیت های غیر قانونی وی شد وی در در دادگاه محکوم به تحمل زندان و رد مال نامشروع گردید . اما در غیاب وی مسترها و اطرفیان وی این فعالیت های غیر قانونی و بدون مجوز را ادامه دادند که از طرق قانونی با آنها برخورد شد.

نکته مهم در این میان این است  که وی و اطرافیانش همواره می کوشیدند به فعالیت های خود صبغه ای عقیدتی ببخشند و آن را فکری جلوه دهند . اما در همان زمان هم رگه هایی از گرایش های سیاسی در این فرقه دیده می شد.

به تازگی اما این فرقه با دستور العملی  34 بندی خواهان اتحاد تمام فرقه انحرافی برای مقابله با جمهوری اسلامی شده است تا تمام ادعاهایی که لیدر این فرقه درباره غیر سیاسی بودن فعالیت ها عرفان حلقه مطرح می نمود کذب بودنشان عیان شود .

در بخشی از این دستورالعمل آمده است:« تشکیل حلقه وحدت با همه جریان های معنوی دراویش، تصوف،قادریه و نعمت اللهی،سای بابا، کریشنا،فالون دافا،علم حق و عدالت،اکنکار،ایلیا رام الله،هنرهای رزمی،موج سبز، هواداران پائولو کوئیلو، هواداران آیت الله بروجردی و همه گروهها و سازمان های مخالف حکومت ولایت فقیه»

دیگر بندهای این منشور مضحک نیز دلات تام بر فعالیتهای ضدانقلابی و سیاسی ای دارد که با ادعاهای عرفانی این فرقه انحرافی در تضاد کامل است . با این وصف مشخص است که این فرقه انحرافی که از آغاز ماهیت فعالیت های آن برای دستگاههای امنیتی مشخص شده بود با کنار انداختن ماهیت ظاهری خود به  دلیل شکل گیری اش رجعت کرده است . دلیلی که کاملا سیاسی و ضد انقلابی است نه عرفانی و تعالی گرا!

منبع:فردا

وضعیت جسمی پادشاه عربستان سعودی وخیم تر شد

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۰/۲۸ ۰۹:۵۱:۴۹ - نویسنده : mohammad6947 http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از براثا نیوز، اطلاعات منتشر شده از عربستان سعودی نشان می دهد که وضعیت جسمی «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان بحرانی تر شده است، به طوری که او را از انجام برخی از وظایفش منع کردند به همین دلیل خاندان سلطنتی برای گرفتن انتصاب های جدید خیمه زدند.
پادشاه سعودی به تشکیل مجدد هیئت علمای ارشد که رفعیترین مقام دینی را دارند و فتواها و توصیه هایی را منتشر می کنند، دستور داد.

 

http://shabestan.ir/Images/News/Smal_Pic/26-10-1391/IMAGE634939372045242789.jpg

گفتنی است، پادشاه 88 ساله عربستان سعودی از بیماری های متعددی را رنج می برد و خبرهای رسمی و غیر رسمی از عود کردن بیماری وی حکایت دارد و سفرهای متعدد به کشورهای غربی و عربی در ماههای اخیر برای درمان نیز نشان می دهد که وضعیت جسمی او در حال بحریانی شدند است.
بحرانی شدن وضعیت پادشاه عربستان درحالی است که اختلاف خاندان حاکم برای رسیدن به پست های این کشور عمیق می شود.

منبع: شبستان

اسلام امریکایی در آکادمی موسیقی گوگوش + تصاویر

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۸ ۰۶:۰۵:۱۸ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

اسلام امریکایی در آکادمی موسیقی گوگوش + تصاویر

به نوشته ظهور۱۲ به نقل از ما هستیم : چندی است که برنامه «آکادمی موسیقی» در شبکه انگلیسی من وتو آغاز شده است، اگرچه روند انتخاب شرکت کنندگان در برنامه مذکور حتی در سری قبل مورد اشکال بینندگان بود اما در سری جدید مسئولان شبکه با انتخاب دختر محجبه ای که گمان نمی رفت او را برای شرکت در آکادمی برگزینند تعجب همگان را برانگیخت.

 

اسلام امریکایی در آکادمی موسیقی گوگوش + تصاویر

قدم های آرام شبکه من وتو برای تغییر ذائقه و سبک زندگی با انتخاب دختر محجبه شنیده می شود، این شبکه با وجود آنکه بر نحوه پوشش و … سایر شرکت کنندگان تاکید دارد اما در مورد دختر محجبه هیچ واکنشی نشان نداده و طوری وانمود می کند که شرکت یک زن با پوشش اسلامی در برنامه های موسیقی اشکالی ندارد، از سوی دیگر علیه حکومت دینی (نظام ج.ا.ا) اقدام به پخش برنامه و مستند کرده و حتی در بخش خبری خود اخباری را واگویه می کند که از سایر شبکه های ضدانقلاب پخش می شود.

اسلام امریکایی در آکادمی موسیقی گوگوش + تصاویر

تقابل آشکار من وتو با دین اسلام در برنامه های گوناگون آن بر کسی پوشیده نیست اما اینکه چرا شبکه من وتو و دست اندرکاران آن دختر مسلمان را برای خوانندگی انتخاب کرده و مخارج ناشی از انتخاب این فرد را متقبل می شوند سوالی است که نه مسئولان انگلیسی من وتو بلکه مخاطبان باید از خود پرسش کنند.

اسلام آمریکایی از زبان امام خمینی (ره)

راه مبارزه با اسلام آمریکایی از پیچیدگی خاصی برخوردار است که تمامی زوایای آن باید برای مسلمانان پابرهنه روشن گردد که متاسفانه هنوز برای بسیاری از ملت های مسلمان مرز بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی و اسلام پابرهنگان ومحرومان و اسلام مقدس نماهای متحجر و سرمایه داران خدانشناس و مرفهین بی درد کاملا مشخص نشده است. و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آئین دو تفکر متضاد و رو در رو وجود داشته باشد ، از واجبات سیاسی بسیار مهم است )صحیفه نور ، جلد ۲۱ ، صفحه ۸)

 

منبع:ظهور12

بیمه امام زمان در جنوب لندن + عکس

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۱/۸ ۰۶:۰۱:۱۰ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

بیمه امام زمان در جنوب لندن + عکس

آقای نیلی صاحب این پیکان و دارای آژانس املاک در شمال‌غربی لندن است. بچه شمیرانات تهران هست و ۴۸ سال دارد و از حدود دوازده سالگی همراه با برادرش به اسکاتلند مهاجرت کرده و بعد از یکی دو سال از اسکاتلند به جنوب انگلستان یعنی لندن آمده اند.

 

بیمه امام زمان در جنوب لندن + عکس

بیمه امام زمان در جنوب لندن + عکس

بیمه امام زمان در جنوب لندن + عکس

منبع:ظهور12

 

اهداف کشورهای غربی برای گسترش سایت‌های مستهجن

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۰/۲۴ ۰۹:۰۷:۵۴ - نویسنده : sarbaz25 http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

به گزارش گرداب، براساس بررسی‌های انجام شده بر روی موتور جستجوی دو نمونه از بزرگترین سایت‌های مستهجن آنلاین در کشورهای غربی، آمار قابل تأمل و در عین حال تأسف‌برانگیزی بدست آمده است.

- بر روی این دو سایت بیش از 735 هزار ویدیو آپلود شده است. - در این دو سایت میانگین زمانی هر ویدیو حدود 11 دقیقه بوده است.

- از زمان راه‌اندازی این دو سایت از سال 2006 تاکنون، 93 میلیارد بازدید صورت گرفته است، یعنی به طور مثال هر کدام از انسان‌های روی کره زمین 15 بار از این دو سایت‌ بازدید کرده‌اند.

- آمار ویدیو‌هایی که هر ماه در این دو سایت آپلود می‌شود رو به افزایش است که به حدود 22000 ویدیو در هر ماه رسیده است.

- از زمان شروع به کار این دو سایت، بازدیدکنندگان آن‌ها به اندازه 1.2 میلیون سال، هرزه نگاری آنلاین مشاهده کرده‌اند. این آمار بسیار تأسف‌بار و قابل تأمل فقط متعلق به دو سایت از میلیون‌ها سایت مستهجن در فضای سایبر می‌باشد که نشان دهنده اهداف غرب برای گسترش باکتری‌گونه اینگونه سایت‌هاست، به‌طوریکه با تصور جامعه 300میلیونی آمریکا، 25 میلیون سایت پورن وجود دارد، یعنی به ازای هر 12 آمریکایی یک سایت مستجن راه اندازی شده است.

اولین هدف غرب از گسترش هرزه‌نگاری در فضای سایبر که در حال حاضر به صورت یک صنعت در آمده است، بخش مالی بسیار پررونق آن است به‌طوریکه به گزارش مرکز تحقیقات فورستر در سال 1998 حجم درآمد سالانه صنعت پورنوگرافی فقط از طریق اینترنت بین 1 تا 1.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

دومین هدف، مشغول‌سازی انسان‌ها به خود است که با عادی سازی گناه و از بین بردن حیا در سطح جامعه‌ به راحتی به هدف خود دست پیدا می‌کنند.

با به عادت تبدیل شدن گناه تاثیرات مخربی در شخصیت و ذهن افراد ایجاد می‌شود، از جمله کاهش فهم، خود فراموشی و فاصله گرفتن از عبادت و معنویات و از بین رفتن غیرت و عرق ملی و این همان چیزی‌ست که غرب به دنبال آن است تا با مشغول کردن ذهن انسان‌ها، دیگر مردم دخالتی در امور کشورداری و مذهبی نداشته و سیاستمداران به راحتی می‌توانند به تاراج ملت خود بپردازند.

البته غرب به این بسنده نکرده و با میزبانی و گسترش سایت‌های مستهجن به زبان‌های مختلف و برای ملیت‌های مختلف در صدد انحراف مردم دیگر کشورهاست چون با این عمل به راحتی می‌توانند اعتقادات مردم دیگر کشورها را سست کنند و رگ میهنی و ملی آنان را خشک کنند و بر جوامع مختلف دیگر کشورها حکومت کنند.

با اینکه غرب نسبتاً توانسته است در جوامع خود و دیگر کشورها به این هدف برسد ولی در برخی موارد به نتایج معکوس دست پیدا کرده‌ به‌گونه‌ای که انسان‌ها‌ از نظر ذهنی به طوری تخلیه میشوند که فجایعی غیر قابل جبران رقم می‌زنند نظیر آتش گشودن یک نروژی به شهروندان و در پی آن کشته شدن بیش از 90 تن از شهروندان خود شد و همچنین حادثه دلخراش هفته پیش در یکی از مدارس آمریکا که منجر به کشته شدن بیش از 20 کودک بی‌گناه و معصوم گردید.

منبع:گرداب

 یادگیری زبان فارسی در همه مدارس اسرائیل

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۰/۵ ۱۹:۱۰:۱۱ - نویسنده : sarbaz25 http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

به گزارش گروه بين الملل مشرق ؛ سازمان اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي معروف به "امان" از وزارت آموزش اين رژيم خواست آموزش زبان فارسي را به عنوان يک ماده درسي  در مدارس اين رژيم تدريس شود .

"دافنه ليلال" گزارشگر شبکه دو تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد که سازمان اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي (امان) که از کمبود نيروي انساني رنج مي‌برد، از وزارت آموزش اين رژيم خواست آموزش زبان فارسي را به عنوان يک ماده درسي و از همان پايه اول در مواد درسي اين رژيم جاي دهد .

گزارشگر شبکه دو تلويزيون رژيم صهيونيستي در ادامه گزارش خود گفت که اين پيشنهاد سازمان اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي با استقبال وزارت آموزش و پرورش اين رژيم مواجه شده است .

اولين شهري که با ايده اموزش زبان فارسي در مدارس موافقت کرد، شهر بئر السبع بود که حرکت بزرگي را براي آموزش زبان فارسي آغاز مي‌کند و اگر اين طرح با موفقيت مواجه شود، در سراسر رژيم صهيونيستي به اجرا در مي‌‌آيد .
 

قرار است ، اين رشته در دانشگاه‌هاي رژيم صهيونيستي هم تدريس شود و فارغ التحصيلان اين رشته مستقيماً به استخدام امان درخواهند آمد؛ البته اين استخدام اختياري خواهد بود؛ اما کساني که به عنوان کارشناس زبان فارسي وارد امان شوند از امتيازات بسياري برخوردار خواهند شد، چون اين افراد خواهند توانست مشکلات اساسي بسياري را که طي سال‌هاي اخير به دليل عدم آشنايي با زبان فارسي در دستگاه‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي رژيم صهيونيستي از جمله امان به وجود آمده رفع کنند .

اسب تروای» آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه کیست؟ + تصاویر

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۱۰/۵ ۰۷:۳۴:۳۷ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

گروه گزارش ویژه مشرق؛ بسیاری از تحلیلگران قطر و شیخ «حمد بن جاسم آل‌خلیفه»، را «اسب تروای» آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه می‌دانند.

تلاش بی وقفه و کاملا نافرجام این «اسب تروا» در توطئه سوریه، هزینه های مادی و معنوی سنگین برای وی در پی داشته است. در این گزارش با زوایای مختلف زندگی امیر قطر آشنا خواهیم شد.

شیخ «حمد بن جاسم آل‌خلیفه»، حاکم شیخ‌نشین کوچک قطر در حاشیه جنوبی خلیج فارس چندی است که پای را از حدود وسعت جغرافیایی و قدرت و اقتدار خویش در عرصه منطقه‌ای و بین المللی فراتر نهاده‌ و تلاش می‌کند، نقشی فراتر از حد و اندازه‌های خود ایفا کند.

مطلب زیر نگاهی به این کشور و امیر آن و سیاست‌هایش در این عرصه دارد.

کشور قطر

قطر کشوری در منطقه خاورمیانه در کنار آب‌های خلیج فارس است که در گذشته به عنوان مرکزی عمده برای صید مروارید شناخته می‌شد، اما امروزه با منابع فراوان نفت و گازش در دنیا شناخته شده است.

این کشور از جنوب با عربستان سعودی، همسایه و به شکل شبه جزیره‌ای است که اطراف آن را آب‌های خلیج فارس فراگرفته است.
قطر از جمله چندین امیرنشین منطقه است که مدتی تحت سلطه عثمانی، انگلیس و بحرین بود تا اینکه در سال
۱۹۷۱ به استقلال رسید.


شیخ حمد بن خلیفه آل‌ثانی


در حال حاضر شیخ «حمد بن خلیفه آل‌ثانی» بر این کشور حکومت می‌کند و پیش از او پدرش شیخ «خلیفه بن حمد آل‌ثانی» بر قطر حکومت می‌کرد.

 شیخ حمد در سال 1952 در دوحه قطر به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی‌اش را در قطر سپری کرد و بعد به انگلستان رفت و در آکادمی نظامی «ساند هرست» مشغول تحصیل شد.

پس از آن به کشورش بازگشت و در سال 1971 با درجه سرهنگ دومی در نیروهای مسلح قطر به فعالیت پرداخت و فرماندهی گردان یک این کشور را برعهده گرفت.

در سال 1972 زمانی که پدرش؛ خلیفه بن حمد قدرت را در قطر به دست داشت، شیخ حمد ترفیع مقام یافت تا به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح قطر برگزیده شود.


http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/8/27/238623_333.jpg

امیر قطر در هنگام تحصیل در دانشکده نظامی سلطنتی انگلیس (نفر سوم از سمت راست)

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/8/27/238624_170.jpg

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/8/27/238629_387.jpg

امير قطر در مراحل مختلف عمر

شيخ تمیم بم حمد بن خليفة آل ثاني، ولی‌عهد قطر فرزند موزه المسند
 

امير قطر و در کنارش شيخ محمد بن راشد المكتوم امیر امارات در کنار یکی از سواحل در جوانی
  کودتای پسر علیه پدر

در 27 ژوئن 1995 امیر فعلی قطر که در آن زمان ولیعهد قطر به شمار می‌آمد، علیه پدرش دست به کودتای سفید زد. شیخ حمد، ولیعهد وقت قطر پس از کودتا خود را امیر جدید خواند و سایر اعضای خانواده حاکم نیز با او بیعت کردند.

امیر وقت قطر در هنگام کودتا در خارج از کشور حضور داشت و فرزندش که همزمان با ولیعهدی، فرماندهی ارتش را نیز عهده داشت، با هماهنگی سایر شاهزادگان و اعضای ارشد خانواده حاکم، قدرت را در این کشور در دست گرفتند.

در این کودتای سفید هیچ درگیری مسلحانه یا خون ریزی اتفاق نیفتاد و تنها واحدهای از ارتش در مناطق مهم قطر مستقر شده بودند. پدر امیر قطر نیز پس از این حادثه ، به مدت پنج سال در میان کشورهای عربستان سعودی و امارات در حال رفت و آمد بود، ولی پس از آن به لندن رفت.

شیخ خلیفه از زمان کودتا تاکنون در خارج از قطر حضور دارد و تنها برای یک مرتبه یعنی در سال 2004 برای حضور در مراسم تشییع جنازه یکی از همسران خود، برای مدت کوتاهی به قطر رفت.

جالب اینکه شیخ خلیفه نیز در سال 1972 علیه امیر وقت قطر کودتا کرد و قدرت را در درست گرفته بود.


شیخ خلیفه بن خلیفه آل ثانی،‌ پدر - شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی،‌ امیر قطر

نقش شیخه موزه در کودتای امیر قطر علیه پدرش

«موزه بنت ناصرالمسند» چهارمین زن شيخ حمد امیر قطر و اولین بانوی قدرتمند این شیخ‌نشین به شمار می‌آید. وی که در سال 1959 در منطقه «الخور» واقع در شمال قطر و بنا به استناد برخی اخبار ایرانی الاصل و اهل شیراز است، بر اساس یک مصالحه سیاسی و اقتصادی با شیخ حمد ازدواج کرد.

با توجه به نفوذی که شیخه موزه در شیخ حمد دارد و روحیاتش بسیاری او را مغز متفکر کودتای شیخ حمد علیه پدرش جهت به دست گرفتن قدرت در قطر توسط شیخ حمد می‌دانند.

منابع آگاه و نزدیک به خاندان آل‌ثانی با تاکید بر اینکه موزه نقشی اساسی را در انقلاب شیخ حمد بر شیخ خلیفه می‌دانند و در این زمینه می‌گویند، صرف نظر از اختلافاتی که بین پدر امیر کنونی قطر با پدر موزه وجود داشت و قرار شد، با این ازدواج به پایان برسد.

شیخ موزه خواهان انتخاب  پسرش «شیخ تمیم» به جای پسر بزرگ شیخ حمد یعنی «شیخ مشعل» به ولی عهدی بود که از قضا مورد توجه بسیار زیاد پدر امیر قطر قرار داشت و همواره به او پس از شیخ حمد به عنوان امیر قطر نگاه می‌کرد و همین موجب شد تا با دو هدف به قدرت رسیدن شیخ حمد و انتصاب شیخ تمیم به ولی‌عهدی قطر طرح کودتای شیخ حمد بر پدرش را برنامه‌ریزی و هدایت کند.

شیخه موزه همسر چهارم امیر قطر

 

امیر قطر؛ شیخه موزه در وسط و شیخ تمیم ولی‌عهد سمت چپ
 
جنجال های اخیر و درخواست طلاق موزه

منابع آگاه از تیره‌شدن روابط "شیخه موزه بنت ناصر”، همسر دردانه امیر قطر که نفوذ بسیاری چه در شخص وی و چه در امور مملکتی این شیخ‌نشین حاشیه جنوب خلیج فارس داشت، خبر می‌دهند.

گویا اختلافات شیخ حمد و شیخه موزه به حدی عمیق شده که میانجی‌گری برخی از شیخ‌های حوزه خلیج فارس برای قانع‌کردن شیخه موزه برای بازگشت به کاخ شیخ حمد و رضایت‌دادن به ازدواج امیر قطر با یک زن دیگر راه به جایی نبرده است. شیخه موزه تأکید کرده که قصر شیخ حمد باید تنها یک همسر را به خود ببیند و آن هم خود اوست.

موزه تصمیم گرفته بودجه‌ای بالغ بر هفت میلیارد دلار از امیر قطر دریافت کند که آن را برای انجام کارهای پرورشی و تربیتی در اختیارش گذاشته بود و سپس کاخ امیر را ترک کند تا بدین ترتیب شیخ حمد زندگی مشترک جدید خود را با همسر جدیدی که برای خود انتخاب کرده و گفته می‌شود تنها
۱۷ سال دارد آغاز کند.

موزه پس از ترک کاخ شیخ حمد، با هواپیمای اختصاصی خود راهی آمریکا خواهد شد تا مدتی را در ایالت کالیفورنیا در کاخ یکی از بازرگانان قطری که از دوستان شیخ حمد است، سپری کند.

به قدرت رسیدن شیخ حمد و سیاست‌های در پیش گرفته شده

بسیاری از تحلیلگران از قطر تحت عنوان «اسب تروا» آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه یاد و تاکید می‌کنند، شیخ حمد از همان زمان که در انگلستان مشغول به تحصیل بود، علاقه بسیاری به خوش خدمتی و رفع نیازهای غرب برای کسب حمایت آنها و جلوگیری از زد و بند و لابی‌های غربی با مخالفانش در داخل و خارج قطر داشت،‌ همین موجب شد تا وی از همان زمان که قدرت را در قطر به دست گرفت، نه تنها سیاست نزدیکی به غرب که نزدیکی به اسرائیل را نیز در پیش گیرد.

این درحالی است که بلند پروازی امیر قطر پس از رسیدن به قدرت برای ایفای نقش موثر منطقه‌ای و بین المللی و رهایی از سلطه سعودی‌ها نقش بسزایی در اتخاذ این سیاست‌ها توسط شیخ حمد داشت.

در این ارتباط شیخ حمد به قدرت رسانه‌ای قطر نیز توجه بسیار کرد و به همین دلیل در سال 1996 با پرداخت 150 میلیون دلار بیشتر کارکنان عرب رادیو بی‌بی‌سی را برای راه‌اندازی شبکه «الجزیره» جذب کرد، شبکه‌ای که با درپیش گرفتن سیاستی هوشمندانه توانست برای مدتی اعتماد بینندگان عرب را به خود جلب کند، بینندگانی که در آن زمان گرفتار رسانه‌های دولتی غیرمستقل کشورهای خود بودند.

قطر و رابطه با القاعده و بن لادن

درباره رابطه قطر با سازمان تروریستی القاعده و رهبر سابق آن «اسامه بن لادن» سخن‌های بسیار گفته شده است، از جمله اینکه یک روزنامه انگلیسی گفته بود که اسامه بن لادن خود هزینه‌های مالی شبکه الجزیره را از طریق شرکت‌هایی که موجودیت خارجی نداشتند، تامین می‌کرد و شخص بن لادن در بسیاری از شیوخ عرب خلیج فارس نفوذ بسیار داشت که از جمله آنها شیخ حمد بن خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر بود.

این شیوخ این رابطه را نه از روی علاقه به بن لادن، بلکه برای جلب توجه و حمایت وی داشتند تا مبادا زمانی آماج حملات او قرار گیرند و دلیل این مدعا ادامه ارتباط این شیوخ و به ویژه شیخ حمد با القاعده و طالبان حتی پس از مرگ بن لادن قابل ملاحظه است، بگونه‌ای که در برهه‌ای از زمان گفته شد که طالبان درصدد گشایش دفتری برای خود در قطر است و نمانیدگان آن رفت و آمدهایی نیز به قطر داشته و مذاکراتی هم با شیخ حمد انجام دادند.

بارزترین نمود ارتباط شیخ حمد با القاعده در حال حاضر را می‌توان در جذب اعضای این سازمان تروریستی و به خدمت گرفتن و سپس گسیل کردن آنها به سوریه ملاحظه کرد.

قطر و رابطه با رژیم صهیونیستی

رابطه قطر با اسرائیل اگرچه در ابتدا مخفیانه و در پشت درب‌های بسته صورت می‌گرفت، اما هم اکنون و به خصوص در قبال بحران سوریه کاملا روشن و عیان است. این درحالی است که پیشتر نیز مسئولان قطری به نحوی به رابطه خو با اسرائیل اذعان کرده بودند.


 امیر قطر در دیدار با تزیپی لیونی، وزیر سابق خارجه رژیم صهیونیستی


امیر قطر در دیدار با شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی
 


 

در این‌باره می‌توان به بخشی از گفت‌وگوی امیر قطر با شبکه الجزیره قطر در سال گذشته اشاره کرد که درباره روابط اسرائیل و قطر تاکید کرده بود، روابط دوحه و تل‌آویو آشکار و قوی است.

امير قطر در توجیه این رابطه گفت که اگرچه اسرائيل، قطر را كشوری دوست نمی‌داند، اما تا زمانی‌كه اسرائيل درباره سازش جدی باشد، قطر به روابط خود با آن ادامه خواهد داد.

شیخ حمد به پخش تصاویر صهیونیست‌ها از شبکه الجزیره و مصاحبه با آنان برای رساندن صدای آنها به جهان عرب به عنوان یک نقطه بارز در روابط گذشته دوحه و تل‌آویو اشاره کرد.

روزنامه صهیونیستی معاريو نیز در گزارشی به نقل از يك هفته‌نامه فرانسوی نوشت: «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير اسرائيل محرمانه با شیخ «حمد بن جاسم»، همتای قطری خود در پاريس ديدار کرده است.

معاريو در گزارش خود نوشته بود، روابط قطر و اسرائيل بعد از جنگ غزه قطع شد، اما قطر بعدها با ارسال دو نامه جداگانه خواستار از سرگيری روابط با اسرائيل شد که با مخالفت نتانیاهو و «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه اسرائیل مواجه شده بود.

قطر و فلسطین

اگرچه تاکنون قطر تلاش داشته خود را به عنوان یکی از حامیان قضیه فلسطینی معرفی کند، اما هرآنچه این کشور و امیر آن در این راستا انجام داده، ضربه زدن به این قضیه بوده است، تنها در یکی از این نمونه‌ها هفته‌نامه فلسطینی «المنار» پرده از تلاش قطر جهت برگزاری نشست «اتاق فکر» با هدف یافتن راه‌حل سیاسی برای منازعه فلسطینی-اسرائیلی پرده برداشت و نوشت: این دیدار قریب ‌الوقوع پوششی برای راه‌حل حذفی قضیه فلسطین است که قطر و اسرائیل طی چند ماه در دیدارهای محرمانه آن را تهیه کرده و امیر قطر متعهد شده تا این راه‌حل را در صحنه فلسطین از طریق اعمال فشار و تهدید بازاریابی کرده و در سایه اوضاع آشفته جهان عرب آن را به فلسطینیان بقبولاند.

آخرین خدمت قطر به قضیه فلسطینی نیز صرف نظر از سفر شیخ حمد به نوار غزه که بسیاری آن را تلاشی برای تفرقه‌افکنی و تعمیق اختلافات بین فلسطینیان به ویژه تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری با حماس در نوار غزه دانستند،‌ دست داشتن در ترور «احمد الجعبری» یکی از فرماندهان نظامی جنبش حماس بود.

در این ارتباط یک مقام مسئول دیپلماتیک اروپایی به هفته‌نامه فلسطینی «المنار» به نقل از منابع رسانه‌ای و سیاسی اسرائیلی گفت که تل آویو برای تجاوز جدید خود به غزه و ترور احمد الجعبری زمینه‌سازی کرده بود و 12 ساعت پیش از ترور جعبری، اسرائیل علاوه بر اطلاع دادن این موضوع به دولت آمریکا، دفتر نخست‌وزیری اسرائیل نیز مکالمه‌ای با امیر قطر و نخست‌وزیر آن داشته و طی این گفت‌وگو مسئله آتش‌بس در نوار غزه را مطرح کرده بود.

این منبع آگاه دیپلماتیک اروپایی در ادامه افزوده است که پس از ترور جعبری، رئیس دفتر نتانیاهو بار دیگر با امیر شیخ‌نشین قطر تماس گرفته و از وی خواسته تا به منظور جلوگیری از بروز تحولات خطرناک در منطقه برای آتش‌بس وارد عمل شود و دوحه نیز بلافاصله تماس‌هایی با قاهره و رهبران حماس برقرار کرده و خواستار آرام سازی اوضاع شده است. اما شاخه نظامی حماس و برخی رهبران سیاسی آن، این درخواست قطر را رد کرده و حتی برخی از آنها خواستار قطع رابطه با دوحه شدند.

قطر و بحران سوریه

الف: قطر در مرحله اول بحران سوریه:

سوریه از ماه مارس 2011 تاکنون صحنه ناآرامی و بحران است. در مرحله اول بحران سوریه که خود را به شکل برگزاری تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز نشان داد، قطر به صورت پنهانی و در خفا به تحریک معارضان سوری پرداخت تا به دامنه اعتراض‌های خود وسعت بیشتری دهند، چه بسا اگر تحریکات کشورهایی چون قطر نبود، بحران سوریه با توجه به تعامل دمشق با آن و پیش گرفتن راه اصلاحات و گفت‌وگو با معارضان به پایان می‌رسید و هیچ‌گاه پای به مرحله مبارزات مسلحانه نمی‌گذاشت، اما این دخالت‌ها و تحریکات نه تنها موجب حل بحران نشدند، بلکه آن را وارد مرحله خطرناک‌تری به نام رویارویی مشلحانه کردند.

ب: قطر در مرحله دوم بحران سوریه:‌ مرحله دوم بحران سوریه را باید آغاز مبارزات مسلحانه معارضان و حمایت مالی و نظامی مخفیانه طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی ملاحظه کرد.

در این مرحله کشوری چون قطر و در کنار آن رژیم سعودی به حمایت مالی و نظامی مخفیانه از معارضان مسلح پرداخت و با در اختیار قرار دادن پول و سلاح به معارضان آنها را در اقداماتشان جری‌تر کرد. همچنین در این مرحله قطر تلاش‌هایی را برای به خدمت گرفتن مزدورانی از القاعده برای اعزام آنها به سوریه جهت جنگیدن در کنار معارضان مسلح در پیش گرفت.

صرف نظر از سیاست‌های داخلی اتخاذ شده در مواجهه با بحران سوریه، در این مرحله قطر سیاست‌های در قالب اتحادیه عرب برای براندازی نظام سوریه اتخاذ کرد که تصمیم به تحریم اقتصادی، تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه و اعزام ناظران اتحادیه عرب از جمله این تلاش‌های عربی به شمار می‌آیند که کشور کوچک قطر تاکنون فعال‌ترین تحرکات ضدسوری را داشته، چنان که حتی تصمیم‌های جمعی اتحادیه نیز با پیشنهاد و پیگیری مصرانه مقامات دوحه اتخاذ شده‌اند.




شیخ حمد برای سقوط بشار هر آنچه را در توان داشت، مبذول کرد
ولی موفق نشد


ج:
قطر در مرحله سوم بحران سوریه:‌
در مرحله سوم همه دست‌ها رو شده بودند و جامعه بین المللی دوستان سوریه از دشمنان آن را باز شناخته بود، از جمله اینکه همه دریافته بودند، قطر از جمله کشورهایی است که کمر به همت نابودی سوریه بسته است و شیخ حمد بن جاسم بارها و به مناسبت‌های مختلف از نسبت به تامین مالی هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه و حتی پیشنهاد اعزام نیروهای نظامی کشورهای عربی، به بهانه منظور توقف ناآرامی‌های چند ماهه در سوریه سخن گفته بود.

در این مرحله دوحه با پشتیبانی سعودی‌ها حمایت مالی، اطلاعاتی و نظامی از ارتش آزاد سوریه در همکاری با رژیم صهیونیستی و از طریق خاک ترکیه را آغاز کرد و بنابر گزارش‌ها ژنرال «العطیه»، رئیس ستاد ارتش قطر گروهی متشکل از 2500 عنصر نظامی متشکل از تندروهای تکفیری مسلح لیبیایی و عناصر گروه تروریستی «انصار السنه» عراق را با هواپیما به دو پایگاه آموزشی در شهر انطاکیه؛ در مناطق مرزی ترکیه با سوریه، منتقل کرد و این اقدامات همچنان ادامه دارد که تمامی این تلاش‌ها با ناکامی و شکست مواجه شده‌اند.

تلاش‌ها برای براندازی نظام سوریه تا به آنجا پیش رفت که در این اواخر منابع خبری از تلاش قطر برای ترور «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه پرده برداشتند. در این ارتباط روزنامه لبنانی «الدیار» نوشت که شیخ «حمد بن جاسم»، نخست‌وزیر قطر به همراه رئیس دستگاه جاسوسی این کشور که اخیرا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بودند، با مقامات صهیونیستی درباره تلاش دوباره برای ترور بشار اسد بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده رئیس موساد، حمد بن جاسم را به سرزمین‌های اشغالی دعوت کرد تا با مقامات قطری درباره موضوع ترور بشار اسد رایزنی و راههای موجود برای اجرای این توطئه را بررسی کند. این توطئه قرار بود از راه‌های زیر به اجرا گذاشته شود:

اول: نفوذ اسرائیلی - قطری در بین افسران بلندپایه سوری نزدیک به بشار اسد که روحیه و تعصب لازم و قوی برای تیراندازی به سوی رئیس جمهوری سوریه را داشته باشند؛

دو: قرار دادن میکروب در کف دست یکی از مسئولان سوری تا زمانی که با بشار اسد دست می‌دهد این میکروب به وی منتقل شود.

سه: مسموم کردن غذای بشار اسد با ماده‌ای شیمیایی.

چهار: نفوذ به درون دایره امنیتی مسئول برقراری امنیت بشار اسد از طریق یکی از افسران بلندپایه، از طریق مبالغ هنگفت مالی، به شرط بمبگذاری در قسمت ورودی قصر ریاست جمهوری و منفجر کردن آن بعد از ورود اسد به کاخ ریاست جمهوری‌.

پنج: هدف قرار دادن اسد هنگام انتقال از دمشق به فرودگاه لاذقیه توسط افراد مسلح و اطراف فرودگاه توسط موشک‌های زمین به هوای «استینگر» و پس از آن پرتاب 50 فروند موشک به سوی هواپیمای حامل بشار اسد.

چرا قطر درپی براندازی نظام در سوریه است

موارد فوق به وضوح نشان از آن دارد که قطر به چیزی جز طرح براندازی نظام کنونی سوریه متعهد نیست. اما سوال آن است که چرا کشور قطر با این وزن و حجم سیاسی کوچک در برخورد با مسئله سوریه چنین موضع خصمانه‌ای را برگزیده است؟

کشور قطر را با دارا بودن 12 هزار کیلومترمربع مساحت و یک و نیم میلیون نفر جمعیت، بدون شک می‌بایست یک کشور ذره نامید. در نظریه‌های روابط بین الملل و سیاست خارجی، عمده‌ترین چالش پیش روی دولت‌هایی از این دست، حفظ بقا است. بر این اساس گفته شده، چنین کشورهایی یا با ابرقدرت‌ها متحد نظامی می‌شوند تا دشمنان آنها نتوانند به آنان حمله کنند و یا این که سعی می‌کنند، بین قدرت‌های منطقه و یا قدرت‌های جهانی ، توازن به وجود آورند.

هدف هر دو رویکرد بالا تضمن بقا، امنیت و تامین منافع ملی است. در نگاهی سریع به رفتار خارجی قطر و به ویژه با توجه به مواضع آن در مقابل بهار عربی و نمونه‌هایی چون میانجی‌گری در ششمین جنگ دولت یمن با حوثی‌ها، تلاش در ایجاد ثبات در لبنان، میانجی‌گری در مسائل دارفور سودان، جنگ
۲۲ روزه غزه، حضور در حمله به لیبی و تحولات این کشور، موضع تهاجمی نسبت به تحولات سوریه و همچنین میزبانی نیروهای خارج شده آمریکایی و جنگنده‌های آن از عربستان، پس از حادثه 11 سپتامبر و برقراری روابط نسبتاً باز با رژیم صهیونیتسی و ارتباط مسالمت‌آمیز با همسایگان و حتی رابطه با فتح و حماس و... می‌توان گفت، این کشور ترکیبی از دو رویکرد فوق را برگزیده است.

به اعتقاد تحلیلگران، قطر با اتخاذ این رویکرد در کنار سیاست‌های متخذه داخلی همچون تضمین ثروت و رفاه عمومی، محدودیت تصمیم‌گیری در دست عده‌ای محدود و حضور در حوزه رسانه توانسته است، نقش‌هایی فراتر از جایگاه و ظرفیت‌های منطقه‌ایش ایفا کند و وزن و تاثیرگذاری خود را از سطح یک کشور کوچک به سطح فعال منطقه‌ای و حاضر در ائتلاف‌های بین المللی برساند.

بر همین اساس تحلیلگران معتقدند، شیخ حمد با ورود به همه حوزه‌های بحران می‌کوشد تا با بلند پروازی‌های بزرگ و دیپلماسی فعال مانع از آن شود، کسی به جغرافیای ذره‌بینی آن بیاندیشد.




هم اکنون قطر هزینه‌های سنگینی را در سوریه صرف کرده است، و به دنبال آن است، در تصمیم گیری‌ها آینده این کشور تأثیرگذار باشد. این کشور با توجه به نقشی که در لیبی و مصر و در مناطق اختلاف‌زا با عربستان مانند بحرین و یمن داشته، در حال حاضرتلاش دارد در سوریه هم نقشی را برای خود تعریف کند.
البته طبیعی است، درباره سوریه آزادی عمل بیشتری برای برخورد جدی‌تر دارد. به این دلیل که قطر در مسئله سوریه پشتیبانی عربستان را نیز در اختیار دارد، در صورتی‌که در مناطقی مانند یمن یا مصر، عربستان سعودی چندان با حضور قطر در کنار خود موافق نبود. اما در سوریه این منافع به حدی است که باعث می‌شود، علیرغم اینکه عربستان با جنبش‌های مردمی در مناطق دیگر موافق نیست، از تحرکات مردمی در سوریه حمایت کند.

منازعه شیعه و سنی در سوریه با توجه به اینکه علویان بخشی از شیعیان منطقه به حساب می‌آیند، در این نگاه قطر بسیار تاثیرگذار است. علاوه بر منازعه شیعه و سنی، مسئله ایران و لبنان هم موجب می‌شود، قطر از تغییر رژیم در سوریه حمایت کند. به همین دلیل به نظر می‌رسد دست قطر در این خصوص باز است و می‌تواند فعالیت بیشتری داشته باشد.

اما نکته مهم آن است که اصرار بر چنین سیاست‌های یک جانبه و تهاجمی باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد و پیامد آن می‌تواند ناکامی در سیاست‌های این کشور و شکست رویای بازیگر فعال باشد.

جدای از این مسئله و حتی به شکلی مهم‌تر چنین اقداماتی از نظر بین المللی تنها تامین‌کننده منافع کشورهای غربی و آمریکا است. از همین‌رو همان گونه که روس‌ها و چینی‌ها همواره تاکید کرده و نشان داده‌اند، چندان با این اقدامات همراه نشده و سرانجام این اقدامات یک سویه را به شکست می‌کشانند.

توهين شبكه تلويزيوني قطر به امام علي(ع)

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۹/۲۸ ۰۸:۲۹:۳۸ - نویسنده : zeinab http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

يك شبكه تلويزيوني وابسته به شبكه الجزيره قطر در برنامه‌اي به ساحت مقدس امام علي (ع) امام اول شيعيان جهان توهين كرد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الجوار، شبكه كودك "البراعم" (جوانه‌ها) كه يكي از شبكه‌هاي زيرمجموعه شبكه تلويزيوني الجزيره قطر است، در برنامه‌اي به ساحت مقدس امام علي (ع)، امام نخست شيعيان توهين كرد.

الجوار نوشت: اين برنامه به يكي از شخصيت‌هاي بزرگ اسلامي كه پيش از شيعيان نزد اهل سنت از احترام و شأني والا برخوردار است توهين كرد و اين شخصيت كسي جز امام علي (ع) نيست.الجوار با انتقاد شديد از شبكه الجزيره نوشت: اين بي حرمتي زماني صورت گرفت كه يكي از گوسفندان [كارتوني] اين برنامه به نام اين مرد عظيم‌الشأن ناميده شده بود.

بنا بر اين گزارش، اين توهين بزرگ ما را به ياد توهيني مي‌اندازد كه يك روزنامه دانماركي [دو سال گذشته] در حق رسول‌الله (ص) مرتكب شد. زمانيكه تصاوير موهني را در خصوص رسول‌ اكرم (ص)منتشر كردند.

پايگاه خبري الجوار با بيان تاسف شديد خود افزود: مهم اين است كه دست‌اندركاران شبكه تلويزيوني الجزيره قطر اين موضوع را بررسي كنند و پخش قسمت‌هايي كه در آن به ساحت مقدس حصرت علي (ع) توهين شده است، متوقف كنند.

اين پايگاه خبري پخش چنين برنامه‌هايي را در خدمت اهداف دشمنان امت مسلمان ارزيابي كرد و به مسئولان شبكه تلويزيوني الجزيره هشدار داد، اينان زماني عمق ماجرا را درك خواهند كرد كه خبر اين بي‌حرمتي به گوش مراجع ديني جهان اسلام و عموم مسلمانان برسد.

 

منبع : فارس

اهانت به حضرت فاطمه زهرا (س) در فیلمی مصری

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۸/۹ ۰۸:۲۱:۵۸ - نویسنده : Freedom http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

اهانت به حضرت فاطمه زهرا (س) در فیلمی مصری

http://www.citna.ir/sites/default/files/imagecache/new_news/fa-alalam1351498662.jpg

در حالی که اخیراً در مصر فیلمی اهانت‌آمیز به ساحت مقدس دخت نبی اکرم (ص) پخش شد، موسسه دینی الازهر و مفتی این کشور به این اقدام موهن و وقیحانه واکنش نشان نداده‌اند که این سکوت آن‌ها به نوعی شرکت در این اقدام زننده به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس گوناگون سیتنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، اخیراً، در یک فیلم سینمایی به نام «عبده موته» که در مصر منتشر شد به ساحت نورانی اهل بیت علیهم السلام، به ویژه دخت نبی اکرم (ص) اهانت شد.

در این فیلم، رقاصه مصری با نام «دینا» در اقدامی وقیحانه به حضرت فاطمه زهرا (س) و امام حسن و حسین (ع) اهانت کرد.

اقدام وقیحانه این فیلم مصری و رقاصۀ آن خشم بسیاری از مسلمانان، به ویژه شیعیان این کشور را برانگیخته است زیرا مصری‌ها، با همه طوایف و مذاهب، ائمه اطهار علیهم السلام را بسیار مورد احترام قرار می‌دهند.

این رقاصه مصری درباره این اقدام موهن خود مدعی شد مسلمان است و قصد اهانت به اهل بیت رسول الله (ص) را نداشت. بنابراین، پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا موسسه دینی الازهر و علمای آن، به ویژه مفتی مصر، در این باره واکنش قاطعی نشان نداده‌اند و سکوت اختیار کرده‌اند؟

در واقع در این مسئله، الازهر و نهادهای دولتی مصر، که به این فیلم اجازه ساخت و پخش داده‌اند، مقصر و مسئول هستند زیرا آن‌ها در جامعه‌ای مسئولیت دارند که مردم آن به ابراز علاقه و محبت به ائمه اطهار علیهم السلام معروف هستند، اما تاکنون سکوت اختیار کرده و حتی این اقدام وقیحانه را محکوم نکرده‌اند.

مردم مصر در طول تاریخ علاقه و محبت خاصی به اهل بیت داشته و دارند. آن‌ها شدیداً به ائمه اطهار (ع) عشق می‌ورزند و ائمه را از سرآمدهای مکتب اسلام می‌دانند و برای زیارت مقدسات اسلامی و زیارتگاه‌های ائمه می‌شتابند. بنابراین، محکوم کردن اهانت به مقدسات اسلامی در این کشور از بدیهیات و مسلمات به شمار می‌رود؛ در غیر این صورت مسئولان دینی و  نهادهای دولتی مسئول پیامدهای این سکوتشان خواهند بود.

ائتلاف مسلمانان برای دفاع از اهل بیت علیهم السلام نامه شدیداللحنی به احمد الطیب، شیخ الازهر، ارسال کرد و در آن از وی خواست برای متوقف کردن پخش فیلم در سینماهای مصری اقدام کند.

ولید اسماعیل عضو ائتلاف مسلمانان این کشور نیز اقدام سازندگان این فیلم را در استفاده ازرقاص زن برای خواندن شعرهای مدایح اهل بیت (ع) به شیوه تمسخر و اهانت‌امیز محکوم کرد.

در همین حال، بهاء انور محمد، سخنگوی رسمی شیعیان مصری و مدیر «مرکز حقوق بشر مصر الفاطمیه» نیز در این باره اعلام کرد: شیعیان مصر درصدد اتخاذ اقدامات قانونی و ارائه دادخواست برای متوقف کردن پخش این فیلم خواهند شد.

موسسه دینی الازهر مصر مسئولیت فعالیت‌های دینی و مرکز صدور فتوی در مصر به شمار می‌رود که تاکنون در این باره تصمیمی اتخاذ نکرده است و سکوت آن در واقع به نوعی نشان می‌دهند که چنین اقدامی را تایید می‌کند.

برخی از علمای منتسب به الازهر مانند یوسف قرضاوی، روحانی سلفی تندروی مصری مقیم دوحه قطر، در برابر اهانت فیلم آمریکایی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) نیز واکنش قاطعی نشان ندادند و حتی تظاهرات مسلمانان را در برخی کشورهای اسلامی که بیانگر خشم و نفرت آن‌ها از اهانت‌کنندگان بود محکوم کردند.

بسیاری از مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی این اقدام رقاصه مصری را محکوم کرده و از تمام مسلمانان خواسته‌اند به اقدام موهن سازندگان این فیلم مصری، که پس از انتشار فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم در آمریکا صورت گرفته است، واکنش نشان‌دهند.

رقاصه مصری در بخشی از این فیلم و در حال رقص به صورت تمسخرو اهانت‌آمیز شعری با عنوان «یا طاهرة یا أم الحسن والحسین» که مضمون درباره فاطمه زهرا (س) است خوانده است.

منبع: سیتنا

انحرافی عجیب در مسیحیت

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۸/۷ ۱۲:۴۰:۲۴ - نویسنده : sezar1366 http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

  در فیلیپین، روز جمعه قبل از عید پاک روزی که حضرت مسیح به صلیب کشیده شد، مراسمی مذهبی برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین مراسم مذهبی در فیلیپین است. در این روز توبه‌کنندگان با آزار و شکنجه‌ای که بر بدن خود وارد می‌کنند سعی در یادآوری مصائبی که حضرت مسیح(ع)‌ در ساعات و روزهای آخر عروج خود داشته را دارند و با گریه و اظهار پشیمانی از گناهان از خدا و حضرت مسیح طلب بخشش و مغفرت گناه می‌کنند.

تعدادی از کسانی که در این مراسم شرکت می‌کنند مانند حضرت مسیح(ع) به صورت داوطلبانه خود را به صلیب می‌کشند البته این مراسم با تشریفات و لباس‌های خاصی انجام می‌شود تا بتواند خاطرات آن روزها را کاملاً‌ برای مردم زنده کند.   

008.jpg

  بنابراین گزارش اشخاصی با لباس‌های مخصوص سربازان آن دوران شخص داوطلب را به صلیب می‌کشند و دست‌ها و پاهای او را با میخ به صلیب وصل می‌کنند. این مراسم در شمال مانیل در فیلیپین برگزار می‌شود که مصادف با 10 آوریل است. این منطقه یک شهر کاتولیک نشین است.البته در این مراسم کاتولیک‌های دیگری از دیگر کشورها و یا حتی قاره‌ها به این شهر می‌آیند.

بنا بر گزارش رویترز، شخصی برای شرکت در این مراسم از استرالیا به فیلیپین آمده بوده تا به صلیب کشیده شود. البته این مراسم در روستاهای مختلف در این کشور برگزار می‌شود. آنها سعی می‌کنند باخودآزاری مصائب مسیح را به یادآورده و با گریه از خداوند درخواست بخشش گناهان خود را دارند.   

009.jpg

  گفتنی است غیر از مراسم بالای صلیب رفتن، عده دیگری نیز شلاق خوردن حضرت مسیح در طول مسیر و حمل صلیب را شبیه‌سازی می‌کنند. این افراد یک روز پیش از به صلیب کشیدن داوطلبان با صورت پوشیده و شلاق‌هایی مخصوص به پشت خود می‌زنند و مسیری نسبتاً طولانی را طی می‌کنند تا به کلیسای مرکزی شهر برسند.


همچنین در حالی که گروهی از افراد به صورت منظم در شهر حرکت کرده و با شلاق به پشت خود ضربه می‌زنند شخص دیگر نیز با حمل صلیب بر دوش خود در جلوی صف حمل می‌کند. پس از پیمودن مسیر مشخص شده آنها به کلیسا می‌رسند و جلوی در کلیسا به صورت سینه‌‌خیز در حالی که لباسی برتن ندارند حرکت می‌کنند تا این‌گونه بدن خود را بیشتر آزار بدهند و خدا توبه آنها را بپذیرد.

010.jpg

013.jpg

011.jpg

012.jpg

003.jpg

007.jpg

006.jpg

002.jpg

004.jpg

005.jpg

015.jpg

001.jpg

014.jpg

017.jpg

 

منبع : روزنه

فتوای جدید وهابیت : دیدن صحنه های جنسی در فیلم حلال است!

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۷/۱۹ ۰۷:۱۲:۳۲ - نویسنده : mahyar2 http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

فتوای جدید وهابیت : دیدن صحنه های جنسی در فیلم حلال است!

آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت فرهنگ مصر حاکی از آن است که بیش از ۷۵درصد از فیلم هایی که در زمان رژیم «حسنی مبارک» ساخته می شد، دارای صحنه های غیر اخلاقی و جنسی بود.

به گزارش شیعه آنلاین، شیخ «أسامه القوصی» مفتی سرشناس وهابیت در مصر در جدید ترین فتوای خود دیدن صحنه های جنسی موجود در فیلم ها را حلال دانست.

صدور این فتوا توسط این مفتی سلفی، خشم و اعتراض شدید افکار عمومی مصر را برانگیخته و صدور چنین فتوایی را فاسد کننده جامعه مصر و عاملی برای نابودی بنیان خانواده دانسته اند.

گفتنی است آنچه که بر خشم افکار عمومی مصر علیه این مفتی وهابی افزود، تکیه او بر آیات قرآن کریم برای اثبات درستی فتوایش بود.

او در این باره گفت: در سوریه حضرت یوسف، آیاتی وجود دارد که چگونگی رفتار جنسی همسر عزیز را نشان می دهد! با توجه به وجود این آیه، بودن صحنه های جنسی در فیلم امری حلال به شمار می رود! البته به شرط این که با هدف هدایت امت باشد!

قابل ذکر است آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت فرهنگ مصر حاکی از آن است که بیش از ۷۵درصد از فیلم هایی که در زمان رژیم «حسنی مبارک» ساخته می شد، دارای صحنه های غیر اخلاقی و جنسی بود.

در پی سقوط رژیم مبارک و پس از پیروزی اسلامگرایان در انتخابات پارلمانی اخیر مصر، کارشناسان مسائل فرهنگی مصر پیش بینی کردند که در آینده با ساخت فیلم هایی که در آن صحنه های مستهجن وجود دارد، مخالفت شود.

 

منبع : شیعه آنلاین

حمله به ایران با بازی پرندگان خشمگین

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۷/۴ ۱۵:۵۰:۳۵ - نویسنده : mehrijiani http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حسین حسنی؛ کارشناس واحد بازرگانی و بین المللی بنیاد بازی های رایانه ای ضمن بیان این مطلب و با  بیان مراتب اعتراض بازی سازهای ایرانی و در توضیح دلایل وجود مراحل مختلف در این بازی و حمله به تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: متاسفانه فضای رسانه ای حاکم علیه ایران و حاشیه سازی هایی که دراین مورد انجام می شود این بار ذهن مخاطب جستجوگر در سطح وسیع را نشانه گرفته است و قصد دارند مخاطب را ناخواسته به این فضای رسانه ای بکشانند.

وی در ادامه افزود: البته در گذشته بازی های دیگری وجود داشت که به نوعی علیه ایران بود به عنوان مثال بازی سه بعدی میدان جنگ که کاراکتر اول آن یک تروریسم بود که برای انتقام از این کاراکتر سربازان مبارز به تهران حمله می کردند و جالب اینکه دامنه این بازی به ایران هم کشیده شد اما از سوی بنیاد مجوز نگرفت و پخش آن ممنوع شد.

بازی “پرندگان خشمگین” ابزاری برای جنگ سرد است

این کارشناس در ادامه افزود: با این اوصاف بازی هایی از این دست امروزه به ابزاری برای جنگ سرد تبدیل شده است که در مجموع این بازی ها هم شیطنت دیده می شود و هم تهاجم فرهنگی و متاسفانه بخش عمده ای از این بازی ها هم توسط شرکت‌های تولید کننده آمرکایی و یا اسرائیلی ساخته می شود.

حسنی در پاسخ به این سئوال که شرح کامل بازی جدید “پرندگان خشمگین” (angry birds) چیست گفت: سری جدید این بازی در چند مرحله ساخته شده است و تصاویری از برج میلاد و نقشه ایران را نشان می دهد و یا طراحی محیطی برجی از صحنه ها به مسجد نزدیک است و طی مراحل متمادی این پرندگان به این طراحی های محیطی حمله می کنند.

وی در ادامه افزود بعضی مواقع هست که در بازی های سنگین به لحاظ حجم این صحنه وجود دارد که به دلیل سنگین بودن بازی و نصب آن خیلی از افراد سراغ بازی هایی از این دست نمی روند اما بازی “پرندگان خشمگین” (angry birds) بازی سبکی است و مخاطب بسیاری از سن سه سال تا ۶۰ سال دارد بنابراین وقتی چنین هجمه ای از تبلیغات سوء رسانه ای را در بازی های  سبکی از این دست به کار می گیرند می توان نتیجه گرفت که این حرکت بسیار آگاهانه و در جهت جنگ نرم بوده است.

این کارشناس واحد بازرگانی و بین المللی بنیاد بازی های رایانه ای در پاسخ به این سئوال که در مقابل این حمله و هجمه رسانه ای بازی سازهای ایران وبه خصوص بنیاد بازی های رایانه ای به عنوان متولی فرهنگی در این زمنیه چه کرده است؟

گفت: فضای تجارت بازی های رایانه ای فضایی رقابتی و پر تنش است و صنعت گیم هم از صنایع پر فروش است و چون امکان فضاسازی های رسانه ای در آنجا به لحاظ قدمت و قدرت مالی در این صنایع در خارج کشور بیشتر چنین هجمه هایی از سوی آنها شکل می گیرد؛ این در حالی است که این صنعت درایران صنعت نوپایی است و یکی از وضایف اصلی بنیاد حمایت از جریان تولید گیم و محتواسازی در بازی های ایرانی است. تا بتواند بازی ها را با محتوای غنی به دنیا معرفی کند.

بنیاد بازی های رایانه ای در مبارزه با تهاجم فرهنگی تنها است

وی در ادامه افزود: تا در جریان این جنگ نرم سرافراز در دنیا بیرون آید. اما از سوی دیگر این نهاد نوپا و فعال در ایران بودجه کافی ندارد و عدم بودجه مناسب مانند سپاهی از جنگ است که در میدان جنگ ابزار و ادوات برای جنگ ندارد و صرفا یک عنوان از سپاه جنگی را یدک می کشد.

بنابراین در بحث بازی سازی برای مقابله با کمپانی های بزرگ بازی ساز به معنای واقعی حرفی برای دفاع نداریم و این بحث حمایت ها صرفا وظیفه بنیاد ملی بازی های یارانه ای نیست بلکه همه ارگان ها و نهادهای فرهنگی بازی به این مسئله حساسیت به خرج دهند .

حسین حسنی در ادامه افزود: خوشبختانه ایران پس از پنج سال از شکل گیری صنعت گیم در ایران به مرحله ای رسیده که در این صنعت حرف برای گفتن دارد.بنابراین انتظار می رود در برابر چنین هجمه‌هایی پاسخگو باشد اما به دلیل مشکلات مالی عملا این امکان وجود ندارد و درنهایت یک دست صدا ندارد.

وی در ادامه افزود: در دو سال اخیر تعداد بسیاری از بازی های ایرانی ساخته شده که از محتوای پر ارزش و دارای غنای فرهنگی ایرانی و اسلامی برخوردار است و روحیه صلح جویانه ایرانی‌ها را منتقل می‌کند. بنابراین ابزار لازم برای مبارزه را داریم اما امکانات مالی برای گسترش این فضا با وجود تحریم های فعلی به معنا واقعی وجود ندارد.

این کارشناس بازی های رایانه‌ای در پایان افزود: با این اوصاف به اعتقادمن باید نهادهای مختلف فرهنگی برای مقابله با این فضا دست به دست هم دهند و فضای مقابله و پاسخگویی را ایجاد کند در غیر این صورت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به تنهایی چنین قدرتی را ندارد.

لازم به ذکر است بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی رسمی صنعت گیم ایران، با ارسال نامه‌ای به شرکت Rovio اعتراض رسمی خود در ساختن بسته الحاقی بازی “پرندگان خشمگین در فضا” را اعلام  کرد.

سازنده فیلم توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) یک صهیونیست تبعه آمریکاست

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۶/۲۲ ۱۵:۲۳:۲۵ - نویسنده : sejil http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

http://www.swar.ir/images/largepic/5b1f6b5c-6655-470a-8dd4-a1aa9ecba15e.jpg

یک روزنامه آمریکایی فاش ساخت که سازنده فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، یک صهیونیست تبعه آمریکا است.

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری "الجزیره"، روزنامه "وال استريت ژورنال" آمریکا نوشت که یک صهیونیست دارای تبعه آمریکا فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را ساخته است.

به نوشته روزنامه "وال استريت ژورنال" این فیلم توهین آمیز که در آمریکا ساخته شده و چهره حضرت محمد (ص) را به نمایش می گذارد، به تهیه کنندگی و کارگردانی "سم پازل"، صهیونیست دارای تبعه آمریکا ساخته شده است.

این روزنامه آمریکایی نوشت که "سم پازل" 54 ساله از اهالی جنوب ایالت "کالیفرنیا" آمریکا بوده و میریت چند شرکت فعال در زمینه املاک را برعهده دارد.


این فرد صهیونیست در گفت و گو با روزنامه "وال استريت ژورنال"، ضمن بیان اینکه "اسلام سزطان است"، تاکید کرد که وی مسئول ساخت فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) بوده و برای ساخت آن نزدیک به پنج میلیون دلار از 100 یهودی جمع آوری کرده است.

"سم پازل" با تاکید بر اینکه فیلم توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) یک فیلم سیاسی است نه دینی، اعلام کرد که برای ساخت این فیلم که سال گذشته و طی سه ماه آن را ساخته، با 60 بازیگر و 45 شخص دیگر به عنوان عوامل ساخت فیلم، همکاری داشته است.

در همین حال، تری جونزˈ کشیش جنجالی آمریکایی که به خاطر  آتش زدن نسخه هایی از قرآن کریم و مخالفت شدید با اسلام شهرت دارد، از ساخت فیلم توهین آمیز  به پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده و در بیانیه وی در مورد این فیلم، آمده است: این فیلم ساخت آمریکا است و هدف از ساخت آن حمله به سلبمانان نیست، این فیلم می خواهد عقیده نابودگر اسلام را نشان دهد.
 

منبع : شفقنا

نماز به سبک ؟؟؟

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۶/۲۰ ۱۸:۰۵:۴۶ - نویسنده : sejil http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

یک زن آمریکایی مسلمان آفریقایی تبار به نام «جمیله الزینی» در روز عید سعید فطر، امامت نماز عید در یکی از مساجد آمریکایی در

ایالت 'لوس آنجلس' را بر عهده گرفت.
                                                                                                    
به گزارش شیعه آنلاین، این تصویر چند روز پس از روز عید سعید فطر توسط تعدادی از مسلمانان آمریکا در صفحات شخصی آنان در سایت

های اجتماعی منتشر شد اما اکنون و پس از گذشت حدود دو هفته به یکی از پر مخاطب ترین تصاویر تبدیل شده و همچنان در حال

منتشر شدن است. انتقادات بسیار زیادی نیز به چنین اقدامی شده است.!

 

http://uploadtak.com/images/d7125_e5sc5bg98xiizcym41kr.jpg

 

نکته تعجب بر انگیز این بوده که تعدادی از زنان مسلمان اما غیر محجبه، در این نماز جماعت شرکت کرده و در کنار مردان ایستاده اند.

همان طور که در تصاویر نیز دیده می شود، این نماز به صورت مختلط برگزار شد.

قابل ذکر است این اولین باری نیست که یک زن در آمریکا امامت نماز جماعت را بر عهده می گیرد. سال گذشته نیز در نقطه ای دیگر از

آمریکا چنین اتفاقی رخ داد.!

اکران فیلمی مبتذل در سینما

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۶/۲۰ ۱۶:۰۵:۰۵ - نویسنده : Freedom http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

فیلم تازه اکران "تو و من" با آرایش زننده بازیگران زن و با استفاده از خویشاوندان نزدیک به کارگردان و تهیه کننده قصد دارد در سینمای ایران به سود میلیاردی دست پیدا کند.

به گزارش سیتنا به نقل از منادی ، فیلم سینمایی "تو و من" که در روزهای گذشته با حواشی زیادی برای اکران مواجه بود، از روز ‌چهارشنبه
۱۵ شهریور‌ماه در گروه سینمایی آزادی به نمایش درآمد.

"تو و من" از همان ابتدای مراحل اخذ مجوز با حاشیه ها ی همراه بود چرا که این فیلم به تاسی از شبکه ماهواره ای "من و تو" که شبکه ای بهایی و معلوم الحال است این نام را برای خود برگزید. انتخاب این عنوان فیلم، با انتقاد رسانه ها روبرو شد و برادران بانکی مجبور به تغییر نام این فیلم به "تو و من" شدند.

از حواشی پیرامون نام این فیلم سینمایی که عبور کنیم، متوجه می شویم که کارگردان این فیلم تلاش خود را به کارگرفته تا با جذب استارهای سینما به فروش میلیاردی دست پیدا کند که البته به نظر می رسد در فضای کنونی سینما این گونه فیلم ها نمی توانند فروش گیشه ها را از آن خود کنند.


چیزی که بیش از هرچیز دیگری در این فیلم به چشم می خورد آرایش غلیظ و پوشش های نامناسب بازیگران زن حاضر در این فیلم سینمایی است که همچون فیلم "مردان مریخی و زنان ونوسی" با شمایلی مبتذل راه فیلم فارسی ها را در پیش گرفته است.


نکته پایانی در خصوص "تو و من" حضور بازیگران مبتدی است که به واسطه خویشاوندی با تهیه کننده و کارگردان این فیلم، فرصت حضور در این فیلم سینمایی را به دست آوردند

نگاهی به اعضای سازنده فیلم
 "تو و من" گواهی بر این ادعاست؛
کارگردان:
 محمد بانکی، 
تهیه کننده:
 اصغر بانکی 
نویسنده:
 رضا بانکی، 
بازیگران: اشکان بانکی- رضا بانکی-
 محمدرضا گلزار -الناز شاکردوست-بهنوش بختیاری و شیرین بینا

 

  منبع   http://www.citna.ir

مصاحبه عجيب گلشیفته درباره‌ حرکت غیراخلاقی‌ اش

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۶/۱۹ ۱۵:۲۴:۲۹ - نویسنده : mehdibabapour http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

گلشیفته فراهانی در تازه ترین اظهارات خود درباره حرکت غیر اخلاقی اش توضیحاتی عجیب و البته متناقض و ایضا مضحک ابراز کرده است. او در گفتگویی با روزنامه گاردین به بیان نظرات خاص و شاذ خود  درباره ایران و فضای اجتماعی آن و هم چنین سینما پرداخته است و از سینمای ایران به عنوان شکنجه گاه یاد کرده است. 

   روایت روزنامه گاردین از عمل وی اما اینچنین آغاز می شود ؛« فراهاني در ويدئويي سياه و سفيد همراه با «اميدهاي جوان» سينماي فرانسه، كه تعدادشان به 30 نفر مي‌رسيد، حاضر شد تا «سزارز» را تبليغ كند.   

سزارز «اسكار فرانسوي‌ها» است و او در اين مراسم بازي نقشي كه در كمدي موفق «سي‌تو موئق، ژت‌تو» (اگر بميري مي‌كشمت!) داشت، نامزد دريافت جايزه شده بود. در اين تبليغ از هر يك از هنرپيشگان خواسته شد يكي از لباس‌هاي خود را از تن خارج كنند تا «جسماً و روحاً» هنر خود را به نمايش بگذارند.

فراهاني تصميم گرفت (....)را در معرض نمايش قرار دهد و در اين حال گفت: «من به روياهاي شما تجسم مي‌بخشم.» اما آنچه پس از اين حادثه در ايران اتفاق افتاد مشابه زلزله‌اي فرهنگي بود.»   

گاردین در توصیف وضعیت فراهانی پس از نقل این امر نوشته است:« او در حالي كه سرش را در دستانش گرفته بود گفت: «فاجعه بود! دقيقاً نمي‌دانم چند ميليون نفر فرداي آن روز نام مرا در گوگل تايپ كردند، نمي‌خواهم بدانم...»     فراهاني در این مصاحبه با فرافکنی خاصی گفته است که  هرگز قصد شوكه كردن ايرانيان يا تحريك آنها را نداشته است. او گفت: «من از سياست متنفرم. اين كار من نيست. هميشه همين‌طور است كاري مي‌كني و ناگهان سياسي مي‌شود. مي‌دانستم مشكل است.

اما من اكنون در فرانسه زندگي مي‌كنم و بايد اينجا فعاليت كنم. بالاخره يا در اينجا هستم يا نيستم. اين مساله براي من و خانواده‌ام و كل جامعه ايران شوك‌آور بود. مساله خوب! اين است كه بحثي به راه افتاد كه در غير اين صورت هرگز پيش نمي‌آمد. من ديدم افرادي به من توهين مي‌كردند، بعضي پاسخ آنها را مي‌دادند و بعضي از من دفاع مي‌كردند و بعضي دوباره به من توهين مي‌كردند.   

درگيري‌هاي زيادي بين خانواده‌ها ايجاد شد....» و سپس حال و روز خانواده اش را چنین توصیف می کند: « خيلي بد بود. اين اولين باري بودكه آنها نتوانستند از من دفاع كنند. آتش چنان گسترده بود كه دامن آنها را نيز گرفت. من بايد بيشتر محتاط باشم. چون مي‌دانم آنها را گروگان! مي‌گيرند... اما پس از مدتي به دليل پيشينه پدرم ـ كه خود را از طبقات پايين جامعه بالا كشيد ـ احساسات آنها تغيير كرد. پدرم مي‌ترسيد من حمايت مردم را از دست بدهم.

زيرا مردم براي او بسيار مهم بودند. او همه زندگي‌اش را براي مردم جنگيد و همه چيز را فداي آنها كرد. اما پس از يكي دو ماه متوجه شد مردم بيشتر به من احترام مي‌گذارند و خوشحال شد!!! ...من افتخار مي‌كنم كه يك ايراني هستم. به ويژه زن ايراني!!!»   

 فراهاني  در عین حال  اعترافاتی خاص از نحوه برخورد با وی در غرب و ابزاری  بودنش را  بیان داشته است . او می گوید :« تبعيد مانند مرگ است. به عمق آن نمي‌توان پي برد تا زماني كه دچارش شوي. تمام دنيا مي‌خواهد تو را در نقش قرباني ببيند و تو را به آن سو مي‌كشاند زيرا دوست دارد بدبختي تو را نظاره كند.

به همين دليل است كه فرانسوي‌ها در مورد حوادثي چون سوريه بسيار حساس هستند. مانند تماشاي فيلم مستهجني است كه در تو اين احساس را ايجاد مي‌كند كه از آنها خوشبخت‌تري، اما در واقع به آنها اهميتي نمي‌دهند. آنها مي‌گويند: «بياييد، ما از شما مراقبت مي‌كنيم، سپس از شما سوءاستفاده مي‌كنند و به شما پاسپورت نمي‌دهند. من تنها يك هنرپيشه هستم و مي‌خواهم فعاليت كنم.»   

نکته تاسف آور دیگر در این گفتگو نگاه شیفته وار فراهانی به پاریس به عنوان یک شهر بی قید و بند است. او از زندگی بی قید در پاریس خشنود است و آن را اینچنین ابراز می کند:« براي اولين بار در زندگي خوشحالم كه زن هستم!پاريس شما را از هر گناهي كه فكر مي‌كنيد به خاطر زن بودن مرتكب شده‌ايد رها مي‌سازد! شما را پاك مي‌كند و احساس آزادي مي‌كنيد!!»  

او  به روسري سفيدش اشاره می کند و مي‌گويد: «اين دوست قديمي من است، بزرگترين مشكل هنرپيشگان زن ايراني، دولت نيست بلكه دنياي بيرون است كه تصور مي‌كند ما با روسري از شكم مادر زاييده مي‌شويم!! به ليلا حاتمي نگاه كنيد. معمولاً پس از برنده شدن در مراسم اسكار (براي فيلم جدايي فرهادي) پيشنهادهاي كار زيادي به يك هنرپيشه ارايه مي‌شود، اما پيشنهادي به او نشده است در حالي كه او قادر است به چهار زبان صحبت كند.»   

اما اوج این گفتگو در جایی است که فراهانی به همه گذشته خود و حتی سینمای ایرا پشت پا می زند و با الفاظی خاص از آن یاد می کند .   

او کار در سینمای ایران شکنجه شدن به شمار آورده و با بیانی خاص در خصوص عملکرد فرهادی کنایه ها و طعنه هایی صریحی را به زبان می آورد.  

فراهانی  از فيلمبرداري فيلم درباره الي مي‌گويد و اين كه فرهادي او را «شكنجه» مي‌كرد و او را مجبور مي‌كرد نيم ساعت در ساحل درياي خزر داد بزند و صبحانه آرد نخود بخورد تا صدايش در فيلمبرداري گرفته شود. به دليل ضربه‌اي كه بازيگر ديگر در خلال فيلم به او وارد كرد، پرده گوشش سوراخ شد اما كارگردان اجازه نداد تا انتهاي روز بعد و پايان فيلمبرداري به بيمارستان برود. آنها ديگر از آن زمان با هم صحبت نكردند.  

فراهاني مي‌گويد: «او دوست من است اما نمي‌تواند با من صحبت كند. او از ايران خارج مي‌شود و دوباره برمي‌گردد. اما من الان شيطان هستم. شك يكي از ابزار كنترل آنهاست.» او مي‌گويد: «من از هر فيلمي كه بازي كردم زخمي در بدن دارم.» و آستين و شلوارش را بالا مي‌زند تا آنها را نشان دهد و می گوید آنها بدتر از سگ با تو رفتار مي‌كنند.

تو بايد مانند برده كار كني تا آنها را خشنود كني. اوضاع بايد اين گونه باشد. بايد در هر فيلمي احساس كني كه كار آخر توست.»       

گفتگوی گلشیفته فراهانی با روزنامه انگلیسی گاردین  رونمایی  از یک محصول ناب  سینمای ایران است. کسی که متناقض سخن می گوید ،اصول مشخص و جهان بینی محکمی ندارد،معلوم نیست چه می کند و چه هدفی دارد و در یک کلام«سرگردان» است و آکنده از عقده های روحی و ستیزه جویی اجتماعی.

او معترف است که کارش «فاجعه» بوده و اکنون یک «شیطان» است و برای ماندن در فضای هنری این عمل را انجام داده است و اکنون به دلیل بازخوردها ازآن پشیمان است . اما بلافاصله از هوای آزاد پاریس و نفرت از همزاد بودن با روسری و خاطرات تلخ اش از سینمای ایران میگوید و نشان می دهد در برابر اقامت در پاریس و نقش آفرینی های نصفه و نیمه در سینمای غرب حاضر است این بها را بپردازد .بهایی که حتی شاید به قیمت منفک شدن دائم او از ایران بینجامد .     

به هر روی فراهانی یک محصول ناب سینمای ایران است . محصولی که حتی به سازنده اش هم رحم نکرده است . با این وصف عیان است که چگونه باید در مورد سینمای ایران قضاوت کرد...

حمله اسرائیل به ایران موجب بروز آخرالزمان خواهد شد

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۶/۱۶ ۱۷:۰۵:۱۷ - نویسنده : sejil http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

http://snn.ir/pic/13910616094_2012250150e.jpg

نخست وزیر ترکیه در گفت وگو با شبکه سی ان ان آمریکا احتمال حمله رژیم صهیونیستی را صفر دانست و اعلام کرد که چنين حمله‌اي می‌تواند موجب بروز يک آخر الزمان در کل منطقه ‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو به نقل از پرس تی وی، نخست وزیر ترکیه در گفت وگو با شبکه سی ان ان آمریکا احتمال حمله رژیم صهیونیستی را صفر دانست و اعلام کرد که چنين حمله‌اي می‌تواند موجب بروز يک آخر الزمان در کل منطقه ‌شود.  

اردوغان در گفت‌وگو با شبکه خبری سي‌ان‌ان امریکا در پاسخ به سوالي درباره احتمال حمله رژيم اسرائیل به ايران به خاطر برنامه انرژي هسته‌اي این کشور گفت: در شرایط کنونی احتمال چنین جنگی وجود نخواهد داشت، چرا که کوچکترین اقدامی از جانب اسرائیل می تواند تمامی منطقه را به نابودی کامل بکشاند.  

رژیم صهیونیستی بارها براي اعمال فشار به منظور توقف برنامه انرژي اتمي تهران، ايران را به استفاده از گزينه نظامي تهديد کرده‌ است.  

تل آويو ادعا مي‌کند که برنامه انرژي اتمي ايران جنبه نظامي دارد. ايران ضمن رد اين ادعاها، تاکيد دارد که به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي متعهد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، حق توسعه و دستيابي به فن‌آوري اتمي براي اهداف صلح‌آميز را دارد.  

به تازگی، رژيم تل‌آويو لفاظي‌هاي خصمانه خود را عليه تهران افزايش داده است و با وجود هشدارهاي مقامات امنيتي و اطلاعاتي پيشين و فعلي رژیم تل‌آویو، بنيامين نتانياهو، نخست وزير و ايهود باراک، وزير امور نظامي رژيم اسرائیل اقدامات فتنه‌جويانه‌اي را هدايت مي‌کنند.  

مقامات ايران تاکيد کرده‌اند هر گونه تجاوز نظامي به کشور، با پاسخي دندان‌شکن روبرو خواهد شد و هشدار داده‌اند چنين اقدامي منجر به جنگي خواهد شد که دامنه آن فراتر از خاورميانه خواهد بود.

افراطیان بودایی میانمار به مسیحیان هم رحم نمی‌ کنند

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۶/۱۶ ۰۹:۱۳:۱۷ - نویسنده : aghamosa http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

گروه های مدافع حقوق بشر می گویند در میانمار مسیحیان به زور وادار می شوند تا دین خود را رها کرده و بودائی شوند. در میانمار مسلمانان و مسیحیان اقلیتهای قومی تلقی می شوند.


در این کشور مسلمانان تحت ظلم نژادپرستانی بودائی که از حمایت دولت برخوردارند، زجر می کشند، خانه هایشان به آتش کشیده می شود یا کشته می شوند.


تا کنون شمار زیادی از مسلمانان در حمله نژادپرستان بودائی کشته شده اند. پس از آنکه بودائیان با حمایت دولت خانه های مسلمانان را آتش زدند و تخریب کردند، دهها هزار نفر از آنها در شرایط نامناسب و تحت تدابیر شدید امنیتی در اردوگاههای آوارگان ساکن شده اند

بردگی جنسی آخر کار مهاجران غیرقانونی !

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۶/۸ ۰۶:۱۷:۵۷ - نویسنده : aghamosa http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

http://media.jamnews.ir/Medium1/1391/06/07/IMG10471899.jpg

 

گاردین نوشت:

مرکز قاچاق انسانی انگلیس، در اولین ارزیابی از قاچاق انسان اعلام کرد که 31 درصد از قربانیان، هدف مسائل جنسی، 22 درصد تحت بهره‌برداری کار و 11 درصد برای بردگی خانگی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش، بعضی از 2.077 قربانی قاچاق انسانی که سال گذشته در انگلیس، شناسائی شدند، این باور عمومی را تائید کردند که بسیاری از آنها مجبور به فحشاء و روسپیگری می‌شوند.

 

این تحقیق که مبتنی بر اطلاعات نیروهای پلیس و آژانس مرزی انگلیس است، همچنین نشان داد که 17 درصد از افرادی به انگلیس قاچاق شده بودند، مورد استثمار جنائی قرار گرفته و 5 درصد مورد استثمار موارد مختلف قرار گرفته بودند.

طبق اطلاعات آژانس مرزی انگلیس، بیشتر قربانیان قاچاق شده به انگلیس، از کشورهای جمهوری چک، اسلواکی، رومانی، لهستان و نیجریه می‌باشند.

این سازمان همچنین دریافت که قاچاقچیان انسان، معمولا هزینه سفر را دستاویز قرار داده و به مهاجران می‌گویند که آنها 55.400 پوند بدهکار می‌باشند و باید برای بازگرداندن آن، به بردگی روی بیاورند.

 

این سازمان اعلام کرد تا زمان بازگرداندن این پول، آنها مورد بهره‌برداری جنسی، کار و جنائی قرار می‌گیرند.

حتی در بعضی موارد، به دلیل وجود هزینه غذا و اسکان، مهاجران امکان بازپرداخت پول را ندارند.

تخریب و نبش قبر بزرگترین حرم شیعیان در لیبی

     زمان ارسال : ۱۳۹۱/۶/۷ ۰۷:۴۳:۴۲ - نویسنده : mehrijiani http://masafportal.com/sfp_setting/skin/sefpar/images/print.png

تخریب و نبش قبر بزرگترین حرم شیعیان در لیبی  حرم معروف ترین امام زاده شمال آفریقا و بزرگترین محل تجمع محبین اهل بیت(ع) در کشور لیبی تخریب و قبر این امام زاده ، نبش قبر و به جسد ایشان جسارت گردید.

در سال روز تخریب قبرستان بقیع و شسکتن قلب هزاران عاشق اهل بیت(ع) بار دیگر این واقعه هولناک تکرار و عرش الهی به لرزه در آمد .

قلب جهان اسلام به ویژه تشیع بار دیگر توسط خنجر وهابی های سلفی پاره پاره شد و معروف ترین امام زاده شمال آفریقا و بزرگترین محل تجمع محبین اهل بیت(ع) در کشور لیبی با خاک ، یکسان گردید ولی این فاجعه به این جا ختم نشد و وهابی هامزار این امام زاده شریف را تخریب و عمل قبیح نبش قبر را انجام داده  و به جسد ایشان جسارت های بسیاری روا داشتند .

حرم "عبدالسلام الاسمر" امام زاده مظلوم از نوادگان کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) به عنوان بزرگترین قطب زیارتی شیعیان در کشور لیبی و شمال آفریقا به حساب می آمد که این واقعه عظیم در آن رخ داده و جهان اسلام را در بهتی عظیم فرو برده است .در این حادثه عظیم 30 نفر از شیعیان لیبی به شهادت رسیده و تعداد 212 نفر نیز مجروح و  به بیمارستان منتقل شده اند ، خبر ها حاکی از وخیم بودن حال تعداد زیادی از این مجروحان می باشد.


قبل از تخریب

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/6/6/204968_600.jpg


در سال های اخیر مفتی های  وهابی  بار ها فتوای  تخریب این امام زاده شریف را صادر کرده بودند ولی به دلیل مخالفت های مردمی و دفاع آنان از حریم امام زاده ، تروریست ها کار به جایی نبرده بودند . ولی با سوء استفاده وهابی ها از اوضاع نابسمان و آشفته ی امروز لیبی ، توانستند این جسارت عظیم را در برابر چشم مردم جهان انجام داده و چنین واقعه هولناکی را رقم بزنند .

حرم امام زاده عبد السلام الاسمر مربوط به 800 سال پیش بوده و به عنوان یکی از اماکن تاریخی شیعه نیز مطرح می شود .موقعیت آن در شهر "زلیتن" (160 کیلومتری طرابلس) می باشد که بعد از فشار مفتی های وهابی توسط تروریست های سلفی تخریب و به قبر آن حضرت جسارت های بسیاری شده است .

در جوار این حرم شریف کتاب خانه بسیار بزرگی از کتب شیعی و اسناد تاریخی هزاران ساله نگهداری می شد که به گفته وزیر فرهنگ لیبی بزرگترین کتاب خانه در کشور لیبی به حساب می آمده که بعد از تخریب حرم ، این کتابخانه تخلیه و به آتش کشیده شده است .

لازم به ذکر است که تخریب امام زاده ها و نبش قبر این حضرات از ابتدای آشوب ها در لیبی به شدت هر چه تمام تر انجام می شد به طوری که در جمعه قبل بخشی از ضریح "الشعاب الدهمانی" از سادات بزرگوار حسنی و قبور دهها سادات دیگر را که در مرکز پایتخت لیبی سال ها زیارتگاه شیعیان بود را منهدم کرده بودند .



 انفجار در حرم مطهر

به گفته های "محمد المقریف" رئیس کنگره ملی لیبی در اظهاراتی تلویزیونی، تخریب و سوزاندن بسیاری از اماکن مقدس، اسناد تاریخی و نسخه های خطی در این کشور را محکوم کرده است که نشان می دهد وهابی ها به شدت در حال زدودن تاریخ شیعه و حذف نام آنها از اسناد و کتب تاریخی و خطی موجود در لیبی هستند .

یادمان نرفته است زمانی که طالبان در چندین سال قبل مجسمه های بزرگ بودا را تخریب کردند چنان بلوایی در دنیا برپا شد که گویی به یکی از پیامبران الهی جسارت شده ایجاد موج های اعتراضی تمام دنیا را متوجه این حرکت ساخت و در کشور های بودایی مردم به خیابان ها ریختند ولی امروز که شیعه مظلوم تر از هر زمان است در سالروز تخریب قبر چهار امام معصومش به یکی از امام زادگان مطهر و حائز اهمیتشان جسارت شده تمامی دنیا سکوت کرده و زبان در دهان نمی گردادند .

لازم به ذکر است فشار های بسیاری از طرف دولت عربستان به کشور لیبی وارد آمده بود تا این حرم شریف را تخریب کنند، این فشار ها به قدری بود که در نشست فوق العاده کشور های اسلامی در عربستان که در هفته گذشته برگزار گردید به دلیل انجام ندادن تخریب این حرم شریف و اعتراض وهابی ها، پرچم لیبی به شکل سر و ته به اهتزاز در آمده بود

 

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/6/6/204969_243.jpg

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/6/6/204967_572.jpg

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/6/6/204970_735.jpg

 

فشار وهابی ها به قدری زیاد بوده است که ترویست ها برای نشان دادن قدرت وهابیت در سالروز تخریب بقیع که خود آن نیز در سالروز جسارتی دیگر به قبر ائمه (ع) انجام پذیرفته صورت گرفته است . رسم وهابی ها این است که در سالروز ها اعمال شیطانی خود ،جسارت های خود را به نحوی دیگر تکرار کنند .

در تخریب مزار شریف امام حسن عسکری (ع) و امام هادی (ع) نیز تخریب کامل را در سالروز اولین بمب گذاری در حرم انجام داده تا نشان دهند که تا چه اندازه در از میان بردن قبور اهل بیت (ع) و نوادگانشان مصر و جدی هستند . امید است جامعه جهانی این خبر را ببیند و برای نابودی تروریست ها که به صاحت مقدس اهل بیت توهین(ع) های بسیار روا می دارند اقدامی انجام دهند .

نبش قبر امام زاده

 

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/6/6/204972_393.jpg



http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/6/6/204973_826.jpg

شجره نامه


http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/6/6/204971_268.jpg

منبع: فرهنگ نیوز

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از سايت ما رضايتداشتيد؟
    ايا از خود راضي هستيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 274
  • بازدید ماه : 183
  • بازدید سال : 6,656
  • بازدید کلی : 127,967
  • مهدي

    دعا كنيد براي ظهور

    حضرت مهدي